eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaPelna klatka? Co kupic?Re: [OT] Re: Pelna klatka? Co kupic?
  • Data: 2011-04-23 16:39:17
    Temat: Re: [OT] Re: Pelna klatka? Co kupic?
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-04-22 23:24, dominik pisze:

    >>[...]
    >> Czy to, że do niektórych systemów akcesoria czy osprzęt są trudniej
    >> dostępne ma powodować uznanie ich a priori za nie warte rozważenia?
    >
    > Dla sprytnej osoby nie, bo ona sobie zamówi przez sieć, dla przeciętnego
    > kupca może to być problemem, bo jak będzie chciał coś to nie przymierzy
    > tego w sklepie, bądź bardz długo będzie szukał.
    >
    A skąd wiesz jaką osobą był pytający?

    >
    >> A co
    >> do serwisu - może być bardzo różnie - narzekań na serwisy Nikona i Canona
    >> było nawet na naszej liście mnóstwo - często opisywane działania tych
    >> serwisów zasługiwały na określenie słowem skandaliczne. A z serwisem
    >> Pentaxa miałem kilka lat temu (w czasach zupełnej niszowości tego systemu)
    >> bardzo dobre doświadczenia - szybko, kompetentnie i za całkiem przyzwoitą
    >> cenę.
    >
    > Osobiście mam komplet dobrych doświadczeń z serwisami (sony, canona,
    > kodaka), ale to o nie świadczy o tym że to najlepsze serwisy świata :)
    > Sytuacje związane z naprawami są bardzo drażliwymi tematami i często
    > użytkownicy wydają swoje sądy. Jak ktoś upuścił aparat, a usterka wyszła
    > dopiero po jakimś czasie to trudno serwis raczej jest niewinny.
    >
    >
    >> Niestety tak było kiedyś - nowsze moje doświadczenia z serwisem
    >> Pentaxa już tak dobre nie są - ale na włąsnej skórze mogłem się przekonać,
    >> że 'egzotyczne' firmy mogą mieć lepszy serwis niż rynkowi potentaci.
    >
    > Mało kto chwali serwis, a jak tylko coś nie tak to krzyki pod niebiosa :)
    > Chyba wyjątkowo trudno ocenić czy żytnia tak bardzo zła, a czy to co można
    > czasem przeczytać to radosna fantazja użytkownika czy prawda.
    >
    Że użytkownicy potrafią zwalać swoje błędy na serwis jest prawdą, ale w
    niczym nie podważa to mojej tezy, że korelacja między wielkością firmy a
    jakością serwisu nie jest zbyt silna i mniejsza firma może mieć lepszy
    serwis od rynkowego potentata.

    >[...]
    >> Czym innym są testy robione przez przeciętnego amatora, czym innym testy
    >> publikowane przez portale które są uważane za poważne i opiniotwórcze. Tym
    >> pierwszym można wybaczyć dużo więcej błędó merytorycznych niż drugim.
    >
    > Ależ wręcz przeciwnie - w świecie Internetu to wszystko jedno, bo ciągle
    > musisz zachować świadomość i nieufność, a dopóki tego nie zrobisz to
    > będziesz żył w świecie manipulacji :)
    > Wyobraź sobie, że bezczelność sięga tego stopnia, że panowie opiniotwórczy
    > redaktorzy potrafią zadzwonić do kilku firm i zacząć rozmowę tak "dzień
    > dobry, jesteśmy z ..., właśnie przygotowujemy materiały do testu ..., czy
    > są państwo zainteresowani reklamą?". Kwestia dotyczy branży fotograficznej
    > i jest autentyczna.
    > Dalej nie sięgając daleko - jest sobie nieopodal agencja marketingowa,
    > jedną z jej usług jest promowanie, pozycjonowanie i nowoczesne techniki
    > marketingu. I teraz wyobraź sobie, że firma ta podpisuje umowy z
    > bloggerami, którzy mają płacone za PR. Obejmuje to fora, blogi, komentarze
    > itd. Kilka akcji w ich wykonaniu widziałem - to jest nie do odróżnienia od
    > prawdziwej i rzeczowej opinii. Pomyśl tylko ile dziennie można takich
    > sponsorowanych tekstów spłodzić.
    > Dlatego polecam Ci nieufność - tu nie ma wybaczania czy obrażania się,
    > teorie spiskowe może i w części się potwierdzają, ale wciąż zostaje
    > człowiek, który ma chociażby jakiś humor, jakąś taktykę, aż wreszcie swoje
    > sympatie, przyzwyczajenia czy ograniczony czas na test. Jak chcesz mieć
    > swoje zdanie to sam sobie je wyrób, ale bez jakiejkolwiek wyroczni.
    >
    Nieufność wobec publikowanych porównań jest jak najbardziej
    uzasadniona,a le nie oznacza to zgody na rozpowszechnianie błędnych
    (zarówno z powodu nieuczciwości jak i niewiedzy testującego) testów -
    takie błędy powinnos się nagłaśniać i testerów je popełniających
    piętnować - dla naszego wspólnego dobra.

    >
    >>> Miej to w nosie i miej swoje zdanie, a po prostu rób zdjęcia, a nie
    >>> przejmuj się.
    >> A dlaczego uważasz, ze ja się przejmuję i nie robię zdjeć? Może faktycznie
    >> osattanio robiłem mniej - ale to kwestia naturalnej sezonowości - robię
    >> głównie różne robactwo, a w zimie raczej trudno je w naszym klimacie
    >> spotkać:-)
    >
    > Dlatego, że Ty i nie tylko Ty już któryś raz przytaczasz te sprawy i nimi
    > się przejmujesz jak by stanowiły przeszkodę w fotografowaniu. Serio mówię
    > - to wraca jak bumerang.
    > [...]

    chyba źle mnie oceniasz. To, że czasem psioczę na sugestie ograniczenie
    wyboru skupowanego sprzętu do dwóch głównych liderów rynku w niczym mi
    nie przeszkadza w fotografowaniu.


    --
    Pozdrawiam i życzę zdrowych, pogodnych, szczęśliwych Świąt!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: