    From: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: [OT] Re: Pelna klatka? Co kupic?
    Date: Fri, 22 Apr 2011 21:11:45 +0200

    W dniu 2011-04-22 20:31, Sergiusz Rozanski pisze:

    > Są inne problemy, większość weszła w jakiś system daaawno (ja lata temu w
    > analogowe eosy z analogowych practic;) temu i po prostu ciężko się
    > wyrwać z przyzwyczajeń/szkieł/lamp/osprzętu. Ciężko też opiniować inny
    > sprzęt z 'papieru' co widze u wielu czytelników grupy - miesza z błotem
    > a nie zrobił sprzetem ani 1 zdjęcia albo w ogóle nie miał w rękach i
    > ogląda laboratoryjne sample.

    Poza tym często wśród zawodowców liczy się nie tylko jakość samego
    sprzętu, ale i wsparcie firmy. Moiże w naszym kraju jest to mniej
    zauważalne, ale nawet na naszej grupie mieliśmy skargi na temat
    nierównego traktowania przez serwis Nikona użytkowników - zawodowcy
    mieli znacznie korzystniejsze warunki serwisowania sprzętu. Amatora to
    oburza, ale dla kogoś kto zarabia fotografią na życie może to mieć
    istotne znaczenie. Również możliwości wypożyczenia do konkretnego
    zadania nietypowych obiektywów (nawet wśród zawodowców zdarza się, że do
    danego zlecenia potrzebują czegoś, czego nie mają - a jeśli szanse, aby
    dany obiektyw przydał się szybko przy następnym zleceniu - lepiej
    pożyczyć, niż kupić) przemawiaja za zakupem spzretu potentatów rynkowych.
    Żeby się jasno wyrazić - nie twierdzę, że Nikon czy Canon są złym
    sprzętem dla zawodowca, ale że często ograniczenie wyboru do tych
    właśnie marek wynika z powodów innych niż jakość sprzętu czy jego
    możliwości techniczne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)