  • 11. Data: 2012-04-20 17:02:00
    Temat: Re: Chiptuning
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    W dniu 2012-04-20 16:50, WW pisze:

    > Rozmawiałem z kolegą, który pracuje w przemyśle motoryzacyjnym, nie w
    > Polsce, i on twierdzi, że często dławi się moc silnika, aby po
    > liftingu skierować do sprzedaży silnik "większej mocy".
    > Oba silniki mają te same bebechy i przeniesienie napędu.
    > Po drugie, w wielu miejscach dopasowują mapę wtrysków do konkretnego
    > silnika znacznie zwiększając jego efektywność.
    > Poza tym, to że silnik ma większą moc nie znaczy, że musisz jeździć z
    > pedałem w podłodze. Jeśli moc silnika się zwiększy a zachowasz swój
    > styl jazdy, to spadnie spalanie.

    To prawda. Spadło spalanie o 1l w Mondku po chipie. Moc i moment były,
    kiedy jej potrzebowałem, ale na co dzień jeździłem jak dawniej, więc i
    spalanie spadło. Po chipie lałem tylko lepszy olej i jak zalecał Ford
    nie co 20.000km, tylko co 15.000 km.

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 12. Data: 2012-04-20 18:36:36
    Od: to <t...@i...pl>

    begin anacron

    > Czasami moc silnika obniżana jest ze względu na opłaty w niektórych
    > krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, mają 90 KM, mimo, że w
    > 2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak się dobrze pogada z serwisem to
    > takiemu 90KM za drobna opłatą przywrócą jego 109KM.

    No i? Nie ma cudów, ten sam mechanicznie silnik przy większym generowanym
    momencie będzie mniej trwały przy identycznej eksploatacji.

  • 13. Data: 2012-04-20 18:54:51
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-20 18:36, to pisze:
    > No i? Nie ma cudów, ten sam mechanicznie silnik przy większym generowanym
    > momencie będzie mniej trwały przy identycznej eksploatacji.
    Czy wiesz co to jest moment obrotowy, czym różni się od mocy i ile jest
    sytuacji kiedy wykorzystuje się maksymalnie moment generowany przez silnik?

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 14. Data: 2012-04-20 19:06:07
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    W dniu 2012-04-20 18:36, to pisze:
    > begin anacron

    > No i? Nie ma cudów, ten sam mechanicznie silnik przy większym generowanym
    > momencie będzie mniej trwały przy identycznej eksploatacji.

    ale ile frajdy da kierującemu :) bezcenne ...

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 15. Data: 2012-04-20 20:47:42
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Czeslawek

    > Czy wiesz co to jest moment obrotowy, czym różni się od mocy i ile jest
    > sytuacji kiedy wykorzystuje się maksymalnie moment generowany przez
    > silnik?

    Tak, ale Ty chyba tego nie wiesz, biorąc pod uwagę kontekst Twojego
    głupiego pytania.

  • 16. Data: 2012-04-20 20:57:49
    Temat: [OT] Re: Chiptuning
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-04-20 15:46, Tata pisze:

    > Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na
    > terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?

    A tak w ogóle, to skąd się biorą takie "lepsze" mapy do ECU? Mam na
    myśli poważnie firmy zajmujące się chip tuningiem.
    Ktoś wykrada z laboratorium? Czy może są jakieś wielkie firmy, które
    testują silniki na hamowaniach? Czy może rzeczywiście są spece, którzy
    potrafią to odczytać i poustawiać to wszystko tak, aby uzyskać lepsze
    parametry? Może byle Pan Henio ze swoją hamownią za 50 tys. zł jest w
    stanie sobie poprawić mapy?

    Bo przecież tam w cholerę zmiennych jest, im nowszy samochód tym więcej
    czujników i więcej parametrów jest branych pod uwagę, a sterowanie chyba
    też nie takie proste - każdy wtryskiwacz oddzielnie, nie rzadko sika na
    kilka razy, zmienne fazy rozrządu, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne
    cuda. Nie wystarczy chyba siknąć dłużej i zmienić kąt wyprzedzenia
    zapłonu...? Zawsze myślałem, że to są setki godzin prób i testów na
    hamowniach u producenta, aby uzyskać jakieś optymalne wyniki (rozumiem,
    że będące pewnym kompromisem) a tu się okazuje, że, że wielu może, skoro
    tyle map i to praktycznie do każdego silnika...

    Z drugiej strony, sterowniki są chyba dosyć podobne, więc może i
    oprogramowanie też...?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 17. Data: 2012-04-20 21:39:24
    Temat: Re: [OT] Re: Chiptuning
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-04-20 20:57, Dykus pisze:
> [...]
    > że będące pewnym kompromisem) a tu się okazuje, że, że wielu może, skoro
    > tyle map i to praktycznie do każdego silnika...

    Tuning boxy czy nawet samoróbki z rezystorem wystarczą aby podnieść moc
    turbodiesla o >=20% więc to wcale nie jest taka ekstremalnie
    skomplikowana technologia kosmiczna. Szczytują oryginalne mapy,
    zwiększają ciśnienie doładowania, kąt wtrysku,czasy otwarcia
    wtryskiwaczy... i to w uproszczeniu tyle.

  • 18. Data: 2012-04-20 22:01:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 20 Apr 2012 20:57:49 +0200, Dykus wrote:

> [...]
    > kilka razy, zmienne fazy rozrządu, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne
    > cuda. Nie wystarczy chyba siknąć dłużej i zmienić kąt wyprzedzenia

    Chiptuning tego typu silników jest stosunkowo prosty.
    Tam jest wysokowydajna, sterowana komputerem sprężarka którą dość swobodnie
    można regulować ciśnienie w kolektorze dolotowym. Podniesienie go daje już
    przyrost mocy.

    Do tego się nieco bardziej podlewa paliwem i w sumie cały podstawowy
    tuning.

    Dobre mapy, od kiepskich będą się tylko tyle różnić, że przyrosty mocy będą
    płynne, przy mniejszych obciążeniach (jeżeli klientowi zależy) można
    zostawić standardowe nastawy żeby ograniczyć zużycie paliwa.

    Taki lepszy tuner patrząc w dane będzie potrafił powiedzieć że trzeba
    wymienić wtryski czy turbo na większe, bo to co jest się już nie wyrabia.

  • 19. Data: 2012-04-20 22:02:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    http://strefatuningu.pl/

  • 20. Data: 2012-04-20 22:20:03
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Potocki Passion & Adventure

    > ale ile frajdy da kierującemu :) bezcenne ...

    Nie przeczę. ;)