eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyChiptuning[OT] Re: Chiptuning
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Dykus <d...@s...wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: [OT] Re: Chiptuning
    Date: Fri, 20 Apr 2012 20:57:49 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 34
    Message-ID: <jmsbjg$7c0$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jmrp9s$k2b$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: limbo.altec.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1334948272 7552 194.150.197.226 (20 Apr 2012 18:57:52 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 20 Apr 2012 18:57:52 +0000 (UTC)
    X-User: dykusnews
    In-Reply-To: <jmrp9s$k2b$1@news.dialog.net.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:11.0) Gecko/20120327 Thunderbird/11.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2445336
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    W dniu 2012-04-20 15:46, Tata pisze:

    > Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na
    > terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?

    A tak w ogóle, to skąd się biorą takie "lepsze" mapy do ECU? Mam na
    myśli poważnie firmy zajmujące się chip tuningiem.
    Ktoś wykrada z laboratorium? Czy może są jakieś wielkie firmy, które
    testują silniki na hamowaniach? Czy może rzeczywiście są spece, którzy
    potrafią to odczytać i poustawiać to wszystko tak, aby uzyskać lepsze
    parametry? Może byle Pan Henio ze swoją hamownią za 50 tys. zł jest w
    stanie sobie poprawić mapy?

    Bo przecież tam w cholerę zmiennych jest, im nowszy samochód tym więcej
    czujników i więcej parametrów jest branych pod uwagę, a sterowanie chyba
    też nie takie proste - każdy wtryskiwacz oddzielnie, nie rzadko sika na
    kilka razy, zmienne fazy rozrządu, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne
    cuda. Nie wystarczy chyba siknąć dłużej i zmienić kąt wyprzedzenia
    zapłonu...? Zawsze myślałem, że to są setki godzin prób i testów na
    hamowniach u producenta, aby uzyskać jakieś optymalne wyniki (rozumiem,
    że będące pewnym kompromisem) a tu się okazuje, że, że wielu może, skoro
    tyle map i to praktycznie do każdego silnika...

    Z drugiej strony, sterowniki są chyba dosyć podobne, więc może i
    oprogramowanie też...?


    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: