-
1. Data: 2012-04-20 15:46:10
Temat: Chiptuning
Od: Tata <k...@k...net.pl>
Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na
terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili? Wymagana stacjonarna
hamownia. Pacjent: SEAT Toledo II 1.9 TDI 1999 r. z AHF (110 KM). Proszę
o namiary adresowe i telefoniczne.
Z poważaniem
MJ
-
2. Data: 2012-04-20 16:23:46
Temat: Re: Chiptuning
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
Użytkownik "Tata"
> Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning
> na terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?
Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam,
bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat?
-
3. Data: 2012-04-20 16:36:10
Temat: Re: Chiptuning
Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>
W dniu 2012-04-20 16:23, Przemysław Czaja pisze:
>
> Użytkownik "Tata"
>
>> Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning
>> na terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?
>
> Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam,
> bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat?
Zapewne się odbija na trwałości. Coś za coś. Trwały, słabszy silnik czy
mniej trwały, a mocniejszy. Wybór należy do każdego z nas. Ja wybieram
mniej trwały, a mocniejszy - większa frajda z jazdy.
--
Kacper Potocki
s...@d...pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891
-
4. Data: 2012-04-20 16:39:13
Temat: Re: Chiptuning
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-04-20 16:23, Przemysław Czaja pisze:
>
> Użytkownik "Tata"
>
>> Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning
>> na terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?
>
> Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam,
> bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat?
A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane są
przeguby, skrzynia, sprzęgło?
-
5. Data: 2012-04-20 16:42:29
Temat: Re: Chiptuning
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-04-20 16:36, Potocki Passion & Adventure pisze:
> Zapewne się odbija na trwałości. Coś za coś. Trwały, słabszy silnik czy
> mniej trwały, a mocniejszy. Wybór należy do każdego z nas. Ja wybieram
> mniej trwały, a mocniejszy - większa frajda z jazdy.
Czasami moc silnika obniżana jest ze względu na opłaty w niektórych
krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, mają 90 KM, mimo, że w
2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak się dobrze pogada z serwisem to
takiemu 90KM za drobna opłatą przywrócą jego 109KM.
Ja teraz kupuje i30 1,4 CRDI 90KM gdzie tą samą drogą za chwilę będę
miał ponad 100KM, ale to będzie tylko przywróceniem jego mocy znamionowej.
-
6. Data: 2012-04-20 16:44:50
Temat: Re: Chiptuning
Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>
W dniu 2012-04-20 16:39, anacron pisze:
> A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane są
> przeguby, skrzynia, sprzęgło?
Raczej tak. Porównaj sobie skrzynie, przeguby, sprzęgło różnych odmian
praktycznie tego samego silnika 1.9TDi 101,110,115KM do wersji np. 130KM.
-
7. Data: 2012-04-20 16:45:52
Temat: Re: Chiptuning
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2012-04-20 16:23, Przemysław Czaja pisze:
>
> Użytkownik "Tata"
>
>> Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning
>> na terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?
>
> Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam,
> bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat?
Odbija, ale i tak silnik szybciej padnie z powodu braku oleju, czy
przegrzania niż z powodu zwiększenia mocy. Jak ktoś dobrze zrobi nowy
wsad to auto będzie mniej palić przy normalnym trybie użytkowania. Chyba
że nowy wsad będzie nastawiony tylko na moc a nie na ekonomię ;)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
8. Data: 2012-04-20 16:48:46
Temat: Re: Chiptuning
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
Użytkownik "anacron"
>> Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości?
>> Pytam,
>> bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat?
>
> A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane
> są
> przeguby, skrzynia, sprzęgło?
Też tak sobie pomyślałem, dlatego to pytanie - kiedyś się zdziwiłem, gdy
szukając osłony przegubu do Golfa GTI wracałem trzy razy do sklepu, bo
za każdym razem dawali mi za mały, w końcu gdzieś na szrocie dopasowali
mi, o ile pamiętam, osłonę od VW LT (czy jakoś tak) w każdym razie była
spro większa (a więc i sam przegub również) niż w zwykłym Golfie,
półosie również wyglądały jak zrobione z 2 calowej rury.
-
9. Data: 2012-04-20 16:48:59
Temat: Re: Chiptuning
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2012-04-20 16:42, anacron pisze:
> W dniu 2012-04-20 16:36, Potocki Passion& Adventure pisze:
>> Zapewne się odbija na trwałości. Coś za coś. Trwały, słabszy silnik czy
>> mniej trwały, a mocniejszy. Wybór należy do każdego z nas. Ja wybieram
>> mniej trwały, a mocniejszy - większa frajda z jazdy.
>
> Czasami moc silnika obniżana jest ze względu na opłaty w niektórych
> krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, mają 90 KM, mimo, że w
> 2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak się dobrze pogada z serwisem to
> takiemu 90KM za drobna opłatą przywrócą jego 109KM.
>
> Ja teraz kupuje i30 1,4 CRDI 90KM gdzie tą samą drogą za chwilę będę
> miał ponad 100KM, ale to będzie tylko przywróceniem jego mocy znamionowej.
To na przykładzie Saaba, silniki seria B205 i B204 miały od 150KM do
205KM na tym samym silniku (różniły się osprzętem, wtryskami, wydechem i
turbosprężarką) na seryjnym osprzęcie wersji 205KM można zrobić 270KM
bez większego uszczerbku na trwałości...
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
10. Data: 2012-04-20 16:50:44
Temat: Re: Chiptuning
Od: WW <w...@v...pl>
W dniu 2012-04-20 16:39, anacron pisze:
> W dniu 2012-04-20 16:23, Przemysław Czaja pisze:
>>
>> Użytkownik "Tata"
>>
>>> Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning
>>> na terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?
>>
>> Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam,
>> bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat?
>
> A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane są
> przeguby, skrzynia, sprzęgło?
Rozmawiałem z kolegą, który pracuje w przemyśle motoryzacyjnym, nie w
Polsce, i on twierdzi, że często dławi się moc silnika, aby po liftingu
skierować do sprzedaży silnik "większej mocy".
Oba silniki mają te same bebechy i przeniesienie napędu.
Po drugie, w wielu miejscach dopasowują mapę wtrysków do konkretnego
silnika znacznie zwiększając jego efektywność.
Poza tym, to że silnik ma większą moc nie znaczy, że musisz jeździć z
pedałem w podłodze. Jeśli moc silnika się zwiększy a zachowasz swój styl
jazdy, to spadnie spalanie.
Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm