-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.
newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada
.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: [OT] Re: Chiptuning
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <jmrp9s$k2b$1@news.dialog.net.pl> <jmsbjg$7c0$1@inews.gazeta.pl>
Date: Fri, 20 Apr 2012 22:01:31 +0200
Message-ID: <v1crnw117ef1$.17kp7dlimhnl8.dlg@40tude.net>
Lines: 23
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.155.174
X-Trace: 1334952091 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1302 83.25.155.174:2818
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2445347
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 20 Apr 2012 20:57:49 +0200, Dykus wrote:
> Bo przecież tam w cholerę zmiennych jest, im nowszy samochód tym więcej
> czujników i więcej parametrów jest branych pod uwagę, a sterowanie chyba
> też nie takie proste - każdy wtryskiwacz oddzielnie, nie rzadko sika na
> kilka razy, zmienne fazy rozrządu, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne
> cuda. Nie wystarczy chyba siknąć dłużej i zmienić kąt wyprzedzenia
> zapłonu...?
Chiptuning tego typu silników jest stosunkowo prosty.
Tam jest wysokowydajna, sterowana komputerem sprężarka którą dość swobodnie
można regulować ciśnienie w kolektorze dolotowym. Podniesienie go daje już
przyrost mocy.
Do tego się nieco bardziej podlewa paliwem i w sumie cały podstawowy
tuning.
Dobre mapy, od kiepskich będą się tylko tyle różnić, że przyrosty mocy będą
płynne, przy mniejszych obciążeniach (jeżeli klientowi zależy) można
zostawić standardowe nastawy żeby ograniczyć zużycie paliwa.
Taki lepszy tuner patrząc w dane będzie potrafił powiedzieć że trzeba
wymienić wtryski czy turbo na większe, bo to co jest się już nie wyrabia.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.04.12 22:02 Tomasz Pyra
- 20.04.12 22:20 to
- 20.04.12 22:48 kamil
- 20.04.12 22:59 megrims
- 21.04.12 13:37 adam
- 21.04.12 13:55 Czeslawek
- 21.04.12 14:05 Potocki Passion & Adventure
- 22.04.12 10:30 Krzysiek Kielczewski
- 22.04.12 10:41 megrims
- 22.04.12 20:00 Lewis
- 22.04.12 20:40 Potocki Passion & Adventure
- 22.04.12 22:39 Krzysiek Kielczewski
- 22.04.12 22:40 Krzysiek Kielczewski
- 23.04.12 10:53 omega_fan
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=