-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.
newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada
.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: [OT] Re: Chiptuning
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <jmrp9s$k2b$1@news.dialog.net.pl> <jmsbjg$7c0$1@inews.gazeta.pl>
Date: Fri, 20 Apr 2012 22:01:31 +0200
Message-ID: <v1crnw117ef1$.17kp7dlimhnl8.dlg@40tude.net>
Lines: 23
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.155.174
X-Trace: 1334952091 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1302 83.25.155.174:2818
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2445347
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 20 Apr 2012 20:57:49 +0200, Dykus wrote:
> Bo przecież tam w cholerę zmiennych jest, im nowszy samochód tym więcej
> czujników i więcej parametrów jest branych pod uwagę, a sterowanie chyba
> też nie takie proste - każdy wtryskiwacz oddzielnie, nie rzadko sika na
> kilka razy, zmienne fazy rozrządu, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne
> cuda. Nie wystarczy chyba siknąć dłużej i zmienić kąt wyprzedzenia
> zapłonu...?
Chiptuning tego typu silników jest stosunkowo prosty.
Tam jest wysokowydajna, sterowana komputerem sprężarka którą dość swobodnie
można regulować ciśnienie w kolektorze dolotowym. Podniesienie go daje już
przyrost mocy.
Do tego się nieco bardziej podlewa paliwem i w sumie cały podstawowy
tuning.
Dobre mapy, od kiepskich będą się tylko tyle różnić, że przyrosty mocy będą
płynne, przy mniejszych obciążeniach (jeżeli klientowi zależy) można
zostawić standardowe nastawy żeby ograniczyć zużycie paliwa.
Taki lepszy tuner patrząc w dane będzie potrafił powiedzieć że trzeba
wymienić wtryski czy turbo na większe, bo to co jest się już nie wyrabia.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.04.12 22:02 Tomasz Pyra
- 20.04.12 22:20 to
- 20.04.12 22:48 kamil
- 20.04.12 22:59 megrims
- 21.04.12 13:37 adam
- 21.04.12 13:55 Czeslawek
- 21.04.12 14:05 Potocki Passion & Adventure
- 22.04.12 10:30 Krzysiek Kielczewski
- 22.04.12 10:41 megrims
- 22.04.12 20:00 Lewis
- 22.04.12 20:40 Potocki Passion & Adventure
- 22.04.12 22:39 Krzysiek Kielczewski
- 22.04.12 22:40 Krzysiek Kielczewski
- 23.04.12 10:53 omega_fan
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=