eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyChiptuningRe: [OT] Re: Chiptuning
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.
    newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada
    .pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: [OT] Re: Chiptuning
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <jmrp9s$k2b$1@news.dialog.net.pl> <jmsbjg$7c0$1@inews.gazeta.pl>
    Date: Fri, 20 Apr 2012 22:01:31 +0200
    Message-ID: <v1crnw117ef1$.17kp7dlimhnl8.dlg@40tude.net>
    Lines: 23
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.155.174
    X-Trace: 1334952091 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1302 83.25.155.174:2818
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2445347
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 20 Apr 2012 20:57:49 +0200, Dykus wrote:

    > Bo przecież tam w cholerę zmiennych jest, im nowszy samochód tym więcej
    > czujników i więcej parametrów jest branych pod uwagę, a sterowanie chyba
    > też nie takie proste - każdy wtryskiwacz oddzielnie, nie rzadko sika na
    > kilka razy, zmienne fazy rozrządu, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne
    > cuda. Nie wystarczy chyba siknąć dłużej i zmienić kąt wyprzedzenia
    > zapłonu...?

    Chiptuning tego typu silników jest stosunkowo prosty.
    Tam jest wysokowydajna, sterowana komputerem sprężarka którą dość swobodnie
    można regulować ciśnienie w kolektorze dolotowym. Podniesienie go daje już
    przyrost mocy.

    Do tego się nieco bardziej podlewa paliwem i w sumie cały podstawowy
    tuning.

    Dobre mapy, od kiepskich będą się tylko tyle różnić, że przyrosty mocy będą
    płynne, przy mniejszych obciążeniach (jeżeli klientowi zależy) można
    zostawić standardowe nastawy żeby ograniczyć zużycie paliwa.

    Taki lepszy tuner patrząc w dane będzie potrafił powiedzieć że trzeba
    wymienić wtryski czy turbo na większe, bo to co jest się już nie wyrabia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: