  • 61. Data: 2013-03-24 19:50:43
    Temat: Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-03-24 19:29, Kosu wrote:
    [...]
    > a ja odpowiada, że kryterium zakupu i tak jest cena i łatwa dostępność.
    > :P
    No właśnie. Wystarczy niska cena i ludziom rozum odbiera. :-D Żadne
    opinie się wtedy nie liczą. :-D

  • 62. Data: 2013-03-24 20:26:18
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-24 19:29, Kosu pisze:

    > Bardzo dziwi mnie Twój przypadek - nie potrafię ani ocenić
    > ani się ustosunkować.

    To po prostu pokazuje, że teoria i prawo jedno, praktyka drugie.
    Klasyczne "Nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi", ale mam nadzieję
    że to był pojedynczy przypadek - dlatego dałem ponownie szansę.

    > Z drugiej strony jestem wręcz zachwycony :D. Tyle problemów ze sklepem,

    Jakich problemów? Trochę elektroniki i AGD tam kupiłem może poza lodówką
    która miała 5 lat gwarancji nie pamiętam przypadku by możliwe było
    wystawienie karty gwarancyjnej na dłużej niż 2 lata.

    > a Ty nadal robisz tam zakupy (i to ten sam artykuł właściwie).

    A czytasz to co pisałem wcześniej - jeden crucial M4 był dla dziewczyny
    przed samym egzaminem lekarskim i po prostu to był jedyny sensowny SSD
    do kupienia w sobotę popołudniu, a OCZ czy Adaty na SF2281 nie chciałem
    kupować. Działa i oby gwarancja nie była potrzebna.
    Z powodu zawirowań z pisemną gwarancją (a nie problemów z samą
    realizacją) tego 64GB M4 nie wziąłem, teraz spróbuję ponownie w innym
    sklepie, ale jeśli nie dostanę pisemnych 3 lat wezmę po prostu jakiegoś
    intela z 5-letnią gwarancją na piśmie, a nie "na gębę" - teraz mi się
    nie pali. Jakbyś orientował się w dystrybucji SSD to wiedziałbyś że są
    cholerne problemy z Crucialami M4 oraz Samsungami 830 64GB - w lokalnych
    sklepach niedostępne nawet na zamówienie (brak w hurtowniach)
    - tylko z powodu braku dostepności w innych sklepach na miejscu Cruciali
    M4 i Samsungów 830 64GB dałem ponownie szansę Euro, bo oni jako jedyn na
    miejscu Cruciale mają stale dostępne.

    > Przez pół wątku niektórzy twierdzą, że zła opinia odstrasza klientów,
    > a ja odpowiada, że kryterium zakupu i tak jest cena i łatwa dostępność.
    > :P

    Albo brak dostępności u innych - jedyne miejsce zakupu bez piep*nia się
    z kurierami, którzy bez względu na umówioną godzinę zazwyczaj i tak do
    mnie docierają jak jestem w pracy bo akurat o tej godzinie mają objazd.
    Zresztą wcale z tego Cruciala M4 nie jestem taki zachwycony - gdyby
    nadal dało się kupić 64 GB Samsunga 830 poniżej 300 zł brałbym
    zdecydowanie samsunga. Ale z odbiorem na miejscu po prostu nie można
    go już kupić, a i online kosztuje z przesyłką bliżej 400 zł.

    > Co do Euro - reklamowałem tam dawno temu jakiś odkurzacz czy coś.
    > Wymienili szybko, ale powiedzmy sobie szczerze: odkurzacz za 300 zł,
    > czyli trochę ponad koszt 1 dnia pracownika, a awaria była i tak
    > ewidentna, więc prędzej czy później daliby mi nowy.

    Kiedyś przestała mi działać sprężarka odpowiedzialna za lodówkę. Okazało
    się że serwis Elektroluxa jest jeden na cały region.
    Zgłoszenie przyjęto grzecznie i bez migania się, ale byłem pozbawiony
    lodówki przez ~2,5 tygodnia w środku lata. Najśmieszniejsze jest to,
    że za zaczęła działać po 2tygodniach na 1 dzień przed wizytą serwisanta
    i działa do tej pory bezawaryjnie już ponad 10 lat (sam serwisant bardzo
    sympatyczny, nawet potwierdzał że w tych lodówkach czasem odkształącają
    się termostaty chyba bimetlaiczne i tap potrafią sięzablokować). Tyle
    tylko że serwis jest wspólny na cały spory region zazwyczaj dowiadujesz
    się po fakcie ...albo w tym zgniłym usenecie.

    > Z tym GTX570 twórcy wątku jest jednak problem. Karta już nie jest
    > produkowana. Trudno oczekiwać, że wymienią na taką samą. Ja bym
    > to od razu skierował na jakąś drogę ugodową (dzisiejsza karta
    > o podobnych parametrach lub gotówka).

    Podejrzewam że wątkotwórca by nie płakał z wymiany na GTX670, ale pewnie
    mu tego nie zaproponowano.

    > A jeśli ktoś narzeka na Morele.net lub Euro, to chyba naprawdę mało
    > w życiu doświadczył :D.

    Może dlatego, że sporo osób właśnie by nie mieć problemów z gwarancją
    omija najtańsze sklepy w sieci, często będące jedno-kilkuosobową
    działalnością i stara się wyszukać złoty środek pomiędzy ceną, a
    pewnością zakupów.
    Dla wyjaśnienie: ja nie narzekam na Euro. Jakbym sparzył się na sklepie
    nie kupowałbym tam ponownie. Zdziwiła mnie natomiast ta sprawa z pisemną
    gwarancją i mam nadzieję, że to jednostkowa wpadka danego sklepu, a nie
    praktyka w całej sieci - okaże się w przyszłym tygodniu.

    --
    /MB

  • 63. Data: 2013-03-24 20:44:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kosu napisa?(a):

    > a) Może i łatwiej - nie wiem, a polskie instytucje są bardzo
    > niedoceniane (tymczasem UOKiK jest chyba najsprawniejszym polskim
    > urzędem).

    No tak, ale realnie to jest urząd antymonopolowy, którego zadaniem jest
    dbanie o to aby jedynym istniejącym monopolem jest monopol Państwa :)
    Mam na myśli, że pojedyńczy Konsument nie jest w żaden sposób
    reprezentowany przez UOKiK :)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 64. Data: 2013-03-24 20:49:33
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michal napisa?(a):

    > http://www.crucial.com/store/partspecs.aspx?IMODULE=
    CT064M4SSD2
    > http://www.samsung.com/uk/support/model/MZ-7PC064B/W
    W-techspecs

> [...]
    > system potrzebna w nocnej sprzedaży właśnie zamówiłem w Euro RTV AGD
    > tego Cruciala M4 64GB (będę miał wreszcie porównanie z 830-ką), ale
    > jeśli w euro nie będą chcieli wystawić pisemnej gwarancji na 3-lata albo
    > upierać się przy 2 latach jak ~półtora roku temu po prostu nie odbiorę
    > (w Euro na szczęście można) i dopłacę jeszcze te kilkadziesiąt zł do
    > Intela z 5-letnią gwarancją u sprzedawcy który nie robi z tym problemów,
    > skoro producent buduje pozycję produktu właśnie na długiej gwarancji
    > istotnej zwłaszcza dla dysków SSD z coraz mniej trwałym NAND flash.

    OIW to i Intel, i Samsung wymagają reklamacji przez dytrybutora, mam na
    myśli, że user końcowy nie ma możliwości złożenia samodzielnej
    reklamacji.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 65. Data: 2013-03-24 23:07:21
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "deepblue" ...

    > Jako, że mocno się zawiodłem na Morele.net w którym kupowałem od kilku lat

    A ja tam kupuje od 2 lat.
    Bedzie kilka setek kPLN rocznie.
    Glownie laptopy (Toshiba) i upsy (APC).
    Ceny maja b. dobre, towar dostepny i czas dostawy w miare akceptowalny (1
    tydzien)

    > sprawną obsługa gwarancyjną.

    A tego nie dane mi bylo sprawdzac.

    --
    T.F.

  • 66. Data: 2013-03-24 23:40:26
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-24, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
> [...]
    > dbanie o to aby jedynym istniejącym monopolem jest monopol Państwa :)
    > Mam na myśli, że pojedyńczy Konsument nie jest w żaden sposób

    Chyba dawno nie aktualizowałeś wiedzy :).
    Polecam wizytę na ich stronie. UOKiK to nie tylko ta wielka centrala
    w Warszawie. To jest cała struktura: od "góry" do takich powiatowych
    rzeczników konsumenta. No i jest współpracująca Federacja Konsumentów,
    ale ona się chyba zajmuje głównie pozwami zbiorowymi.

    Ja już załatwiałem przez rzeczników różne rzeczy. Nawet rozklejoną
    parę butów za 200 zł :).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 67. Data: 2013-03-25 09:40:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kosu napisa?(a):

> [...]
    > rzeczników konsumenta. No i jest współpracująca Federacja Konsumentów,
    > ale ona się chyba zajmuje głównie pozwami zbiorowymi.

    Hmm,... http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

    Któryś z nas ma problem z interpretacją ;P

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 68. Data: 2013-03-25 11:45:25
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-03-24, o godz. 18:13:31
    Kosu <K...@n...com> napisał(a):

    > Łomatko. No to Ty ciągle coś kupujesz. Mam wrażenie, że jesteś jednak
    > w mniejszości. Ja w zasadzie nie mieszkam w dżungli i nie żyję z
    > zasiłku, ale przez rok nie kupiłem tyle elektroniki co Ty kupisz przez
    > te 2 tygodnie.

    Widzisz - ja np. kupuję dość często. I to zwykle nie dla siebie. Z
    jednej przyczyny - mam jakieś tam pojęcie o komputerach i elektronice
    użytkowej ogólnie. Tak na szybko ostatnie 4-5 tygodni - to w czym
    pomagałem lub kupowałem dla kogoś: TV, 6 dekoderów do TV cyfrowej
    (akurat na terenie gdzie mieszkam wyłączali analog i to było dość
    popularne), 2 x pamięci do kompa, 4 dyski twarde, dysk SSD, laptop,
    kamera netowa, domowy NAS, kilka pendrive-ów, kabelek miniDP-HDMI,
    kilka kabli HDMI, tablet. Za moment sezon komunijny więc będą pytania o
    pomoc przy konsolach/laptokach/tabletach/telefonach. Potem pojadę z
    dużego miasta na wieś w lubelskim i sąsiedzi będą prosić o pomoc w
    zakupach i modernizacji komputerów. I są to zakupy nie związane z moja
    pracą. Wcale nie trzeba dużo kupować dla siebie by kupować dużo ogólnie.

    Zdrówko

  • 69. Data: 2013-03-25 12:11:43
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-03-23, o godz. 19:32:05
    Dawid <x...@n...pl> napisał(a):
    http://www.agito.pl/nikon-af-s-50-mm-f1-4-g-nikkor-2
    24-355297.html?utm_medium=Feed&utm_source=ceneo.pl&u
    tm_campaign=wszystkie&utm_content=355297

    > Nie z tej branży, ale tak na szybko.
    > Za granicą dwa lata bez dopłat.

    Nie. Gwarancja producenta to rok. Natomiast rękojmia sprzedawcy to 2
    lata. Tak samo jak w PL. I w całej UE.

    Zdrówko

  • 70. Data: 2013-03-25 13:48:53
    Od: "deepblue" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Kosu" <K...@n...com> napisał w wiadomości

    > Prawem konsumenta jest dochodzenie swojej racji. Czyli np. zgłoszenie
    > sprawy do Federacji Konsumentów lub rzecznika konsumenta.
    > Z kolei to co Ty robisz, to nie jest żadne ocenianie, tylko normalne
    > zniesławienie. Grzywna i do 1 roku.

    Gdzie tu widzisz zniesławienie? A grzywnę to dostało Morele od UOKIKza
    naruszenie zbiorowych interesów konsumentów:
    http://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=1023
    4

    --
    deepblue