eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecet[OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Michal <s...@d...mailexpire.com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?
    Date: Sun, 24 Mar 2013 20:26:18 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 91
    Message-ID: <kinkgf$mpm$1@mx1.internetia.pl>
    References: <514ce434$0$1257$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <514dc0b3$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <kin8mi$e8c$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <kind3u$t5c$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home>
    NNTP-Posting-Host: 87.205.147.182
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1364153680 23350 87.205.147.182 (24 Mar 2013 19:34:40 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 24 Mar 2013 19:34:40 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <s...@n...notb-home>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130307
    Thunderbird/17.0.4
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1224120
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-03-24 19:29, Kosu pisze:
    > On 2013-03-24, Michal <s...@d...mailexpire.com> wrote:
    >> Drugi Crucial M4 64 GB zamawiałem dla siebie w grudniu 2011 r. -
    >> gwarancję wystawiano tylko na 2 lata, przez to zrezygnowałem z zakupu
    >> i wziąłem 830 Samsunga. Te niestety już skończyły się praktycznie i za
    >> te 269 zł zaryzykowałem ponownie 64GB M4 - zobaczę przy odbiorze czy to
    >> upieranie się przy 2 latach gwarancji to jakaś fanaberia lokalnego
    >> oddziału Euro, czy jakaś prawidłowość.
    >
    > Bardzo dziwi mnie Twój przypadek - nie potrafię ani ocenić
    > ani się ustosunkować.

    To po prostu pokazuje, że teoria i prawo jedno, praktyka drugie.
    Klasyczne "Nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi", ale mam nadzieję
    że to był pojedynczy przypadek - dlatego dałem ponownie szansę.

    > Z drugiej strony jestem wręcz zachwycony :D. Tyle problemów ze sklepem,

    Jakich problemów? Trochę elektroniki i AGD tam kupiłem może poza lodówką
    która miała 5 lat gwarancji nie pamiętam przypadku by możliwe było
    wystawienie karty gwarancyjnej na dłużej niż 2 lata.

    > a Ty nadal robisz tam zakupy (i to ten sam artykuł właściwie).

    A czytasz to co pisałem wcześniej - jeden crucial M4 był dla dziewczyny
    przed samym egzaminem lekarskim i po prostu to był jedyny sensowny SSD
    do kupienia w sobotę popołudniu, a OCZ czy Adaty na SF2281 nie chciałem
    kupować. Działa i oby gwarancja nie była potrzebna.
    Z powodu zawirowań z pisemną gwarancją (a nie problemów z samą
    realizacją) tego 64GB M4 nie wziąłem, teraz spróbuję ponownie w innym
    sklepie, ale jeśli nie dostanę pisemnych 3 lat wezmę po prostu jakiegoś
    intela z 5-letnią gwarancją na piśmie, a nie "na gębę" - teraz mi się
    nie pali. Jakbyś orientował się w dystrybucji SSD to wiedziałbyś że są
    cholerne problemy z Crucialami M4 oraz Samsungami 830 64GB - w lokalnych
    sklepach niedostępne nawet na zamówienie (brak w hurtowniach)
    - tylko z powodu braku dostepności w innych sklepach na miejscu Cruciali
    M4 i Samsungów 830 64GB dałem ponownie szansę Euro, bo oni jako jedyn na
    miejscu Cruciale mają stale dostępne.


    > Przez pół wątku niektórzy twierdzą, że zła opinia odstrasza klientów,
    > a ja odpowiada, że kryterium zakupu i tak jest cena i łatwa dostępność.
    > :P

    Albo brak dostępności u innych - jedyne miejsce zakupu bez piep*nia się
    z kurierami, którzy bez względu na umówioną godzinę zazwyczaj i tak do
    mnie docierają jak jestem w pracy bo akurat o tej godzinie mają objazd.
    Zresztą wcale z tego Cruciala M4 nie jestem taki zachwycony - gdyby
    nadal dało się kupić 64 GB Samsunga 830 poniżej 300 zł brałbym
    zdecydowanie samsunga. Ale z odbiorem na miejscu po prostu nie można
    go już kupić, a i online kosztuje z przesyłką bliżej 400 zł.

    > Co do Euro - reklamowałem tam dawno temu jakiś odkurzacz czy coś.
    > Wymienili szybko, ale powiedzmy sobie szczerze: odkurzacz za 300 zł,
    > czyli trochę ponad koszt 1 dnia pracownika, a awaria była i tak
    > ewidentna, więc prędzej czy później daliby mi nowy.

    Kiedyś przestała mi działać sprężarka odpowiedzialna za lodówkę. Okazało
    się że serwis Elektroluxa jest jeden na cały region.
    Zgłoszenie przyjęto grzecznie i bez migania się, ale byłem pozbawiony
    lodówki przez ~2,5 tygodnia w środku lata. Najśmieszniejsze jest to,
    że za zaczęła działać po 2tygodniach na 1 dzień przed wizytą serwisanta
    i działa do tej pory bezawaryjnie już ponad 10 lat (sam serwisant bardzo
    sympatyczny, nawet potwierdzał że w tych lodówkach czasem odkształącają
    się termostaty chyba bimetlaiczne i tap potrafią sięzablokować). Tyle
    tylko że serwis jest wspólny na cały spory region zazwyczaj dowiadujesz
    się po fakcie ...albo w tym zgniłym usenecie.

    > Z tym GTX570 twórcy wątku jest jednak problem. Karta już nie jest
    > produkowana. Trudno oczekiwać, że wymienią na taką samą. Ja bym
    > to od razu skierował na jakąś drogę ugodową (dzisiejsza karta
    > o podobnych parametrach lub gotówka).


    Podejrzewam że wątkotwórca by nie płakał z wymiany na GTX670, ale pewnie
    mu tego nie zaproponowano.

    > A jeśli ktoś narzeka na Morele.net lub Euro, to chyba naprawdę mało
    > w życiu doświadczył :D.

    Może dlatego, że sporo osób właśnie by nie mieć problemów z gwarancją
    omija najtańsze sklepy w sieci, często będące jedno-kilkuosobową
    działalnością i stara się wyszukać złoty środek pomiędzy ceną, a
    pewnością zakupów.
    Dla wyjaśnienie: ja nie narzekam na Euro. Jakbym sparzył się na sklepie
    nie kupowałbym tam ponownie. Zdziwiła mnie natomiast ta sprawa z pisemną
    gwarancją i mam nadzieję, że to jednostkowa wpadka danego sklepu, a nie
    praktyka w całej sieci - okaże się w przyszłym tygodniu.

    --
    /MB

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: