  • 71. Data: 2013-03-26 23:45:48
    Temat: Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-25, deepblue <d...@w...pl> wrote:
    > Gdzie tu widzisz zniesławienie? A grzywnę to dostało Morele od UOKIKza
    > naruszenie zbiorowych interesów konsumentów:
    > http://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=1023
    4

    No i brawo dla tego klienta. Czyli nie wszyscy jęczą na usenecie
    - niektórzy coś naprawdę robią.

    Kara przyznana przez urząd to nie jest jakiś wyrok dla firmy
    albo wskazanie, że jej działanie jest godne pogardy. To po prostu
    kara za coś. Czy mandat za przekroczenie prędkości skreśla w Twoich
    oczach kierowcę?
    Kary płaci mnóstwo firm i bardzo łatwo jest jakąś dostać (od UOKiK,
    KNF, PISu itp). To jest NORMALNE.

    Jaki to ma związek z jakością obsługi klienta? Pewnie żaden. Ludzie
    w Morele albo źle zinterpretowali ustawę albo postanowili zaryzykować.
    Nie udało się, karę zapłacili, regulamin zmienili. Świat się kręci,
    gramy dalej.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 72. Data: 2013-03-27 00:01:50
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-26 23:45, Kosu pisze:
    4

    > No i brawo dla tego klienta. Czyli nie wszyscy jęczą na usenecie
    > - niektórzy coś naprawdę robią.

    Ten miał akurat dość czasu i uporu by przebrnąć przez całą procedurę.
    Zawzięty bezrobotny? Bo większość ludzi zaklnie pod nosem i nie będzie
    się szarpać o 200-300 zł.

    > Kara przyznana przez urząd to nie jest jakiś wyrok dla firmy
    > albo wskazanie, że jej działanie jest godne pogardy.

    Jak najbardziej jest. Po pierwsze zakwestionowane klauzule są skuteczne
    we wszystkich tego rodzaju przypadkach (a nie tylko w indywidualnej
    sprawie jak typowy wyrok sądowy), dwa że jeśli już doszło do nałożenia
    kary i wzruszenia klauzul jako naruszających ZBIOROWE INTERESY
    KONSUMENTÓW to postępowanie przedsiębiorcy było nie w porządku
    (lub "godne pogardy" jak tam piszesz).

    > To po prostu kara za coś.

    O skutkach powszechnie obowiązujących. Ilu wcześniej ludzi dotknęły
    skutki takich praktyk, a nie mieli dość czasu czy samozaparcia by
    przejść całą procedurę to nic?

    > Czy mandat za przekroczenie prędkości skreśla w Twoich oczach kierowcę?

    Co ma piernik do wiatraka - to wykroczenie indywidualne, a jak widzę
    "wariatów" pędzących ~200 km/h po zwykłych krajówkach (tych lepszych po
    remoncie z EU pieniędzy), to rzeczywiście mam wątpliwości co do ich
    stanu psychicznego i czy powinni posiadać prawo jazdy.

    > Kary płaci mnóstwo firm i bardzo łatwo jest jakąś dostać (od UOKiK,
    > KNF, PISu itp). To jest NORMALNE.

    Nie, stosowanie praktyk zakwestionoanych skutecznie przez UOKiK to nie
    jest normalne. Jak ktoś uważa że to jest normalne, to wyraźnie
    przyzwyczaił się do PL standardów handlu z lat 80. XXw.

    > Jaki to ma związek z jakością obsługi klienta?

    Bezpośredni.

> [...]
    zaryzykować.
    > Nie udało się, karę zapłacili, regulamin zmienili. Świat się kręci,

    I uważasz że "wyślizganie" wcześniej n-ilości klientów jest OK?
    Udało się z tymi frajerami, spróbujemy z czymś innym, świat się kręci w
    PL "byznesie".

    --
    /MB

  • 73. Data: 2013-03-29 22:40:25
    Od: oofbar <k...@g...com>

    W dniu 2013-03-23 00:07, deepblue pisze:
    > Witam
    > Jako, że mocno się zawiodłem na Morele.net w którym kupowałem od kilku
    > lat szukam dobrego sprawdzonego sklepu internetowego z podzespołami PC z
    > przyzwoitymi cenami i, w razie problemów, szybką i sprawną obsługa
    > gwarancyjną.
    > Sorry za OT ale tu najwięcej osób znających temat i myślę, że więcej
    > osób chętnie się dowie.

    Ja, co prawda na firmę, kupuje w yamo.pl
    Przez 5 lat nie miałem ani jednego problemu z gwarancją/z serwisem, a
    serwisowałem chyba kilkadziesiąt urządzeń, od pamięci RAM po laptopy.
    Szeroki asortyment. Ceny na niektóre rzeczy b. dobre, na inne gorsze, za
    to problemów brak.
    Jak masz firme to możesz spróbować. Detal też jakiś mają, ataniej.pl,
    ale nic nie wiem na ten temat poza tym, że serwis ten sam.

    --
    Pozdrawiam,
    Klezmer

  • 74. Data: 2013-03-29 23:06:37
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > niezwłocznie znaczy: bez zbędnej zwłoki ;-)

    a zwłokę mogą np. uzasadniać dodatkowymi czynnościami, co czynił np.
    kaczor nie podpisując niektórych dokumentów. "I co mi pan teraz zrobisz."
    Przem

  • 75. Data: 2013-03-30 04:26:59
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-24 17:30, Kosu pisze:

    > Nie rozumiem w czym problem. Przecież na stronie Euro jest napisane, że
    > produkt ma 36 miesięcy gwarancji. Czemu mieliby Ci tego nie podpisać?

    No to idź do najbliższego Euro i sprawdź jak to w praktyce wygląda.
    Bo biorąc pod uwagę rozważania w tym wątku trochę dokładniej dzisiaj to
    drążyłem i na tego Cruciala M4 nie można dostać pisemnej gwarancji w
    Euro. Nie i już - specjalnie na to nalegałem. Wystawiają tylko paragon
    lub fakturę - gwarancji nie dostaniesz i co zrobisz - weźmiesz
    zakładnika by Ci wypisali czy co (przypominam - nie jest obowiązkowa).
    Przy okazji podpytywałem jak jest z okresem gwarancji na Cruciale M4 w
    tym sklepie (specjalnie pofatygowałem się do pracownika a potem chyba
    kierowniczki sklepu/zmiany) - otóż na stronie Euro jest 3 lata, ale Euro
    przyjmuje reklamacje tylko przez 2 lata (bo krócej w obrocie
    konsumenckim nie może - klient zareklamuje wtedy w innym trybie) i po
    upływie 2 lat, a przed upływem 3 lat TO KUPUJĄCY ma odesłać na swoją
    rękę i koszt dysk do (uwaga: producenta, nawet nie do PL dystrybutora
    którym jest ABC Data). Tak przynajmniej twierdzą pracownicy sklepu i w
    kontekście odmowy wystawienia dokumentu gwarancji ma to ręce i nogi.
    Fajnie, prawda? Teraz przestajesz się dziwić dlaczego nie chcą wystawiać
    pisemnej gwarancji? Tego włąśnie nie cierpię w PL handlu,
    a Euro to duża sieć i raczej nie ma tam większych problemów z
    reklamacjami - prawdziwe "cuda" zdarzają się w małych firmach, które
    często dla zbicia ceny sprowadzają towar różnymi kanałami (na WGK koło
    GUSu jest np: sklep który wystawia paragony na SSD Intela mające
    oficjalnie 5-letnią gwarancję jako "pendrive" - zgadnij co się będzie
    działo gdy taki SSD padnie po 4 latach).

    Do tego ten dzisiejszy M4 którego miałem kupić w Euro (daruję sobie i
    kupię gdzieś, gdzie w cywilizowany sposób podchodzą do gwarancji) co
    prada ma naklejkę dystrybucji ABC Data, ale pudełko z pierwszych serii
    Cruciali M4, jakich nie widziałem od lat - wygląda to tak:

    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://cdn.overcl
    ock.net/3/3b/3b3b0142_M4-1.jpeg&imgrefurl=http://www
    .overclock.net/t/1264933/crucial-m4-256gb&h=572&w=80
    0&sz=86&tbnid=gGx6qQuSWL2o6M:&tbnh=90&tbnw=126&zoom=
    1&usg=__7P8dsnozdZ1SdvyZ9hyDduMVPFs=&docid=83zDlzmtL
    pYm0M&hl=pl&sa=X&ei=3lpWUcmyKNDDtAa5g4DgBQ&ved=0CEEQ
    9QEwAw&dur=1893

    http://www.google.pl/imgres?um=1&hl=pl&sa=N&biw=1920
    &bih=944&tbm=isch&tbnid=WEUiyNeUii8mNM:&imgrefurl=ht
    tp://allegro.pl/crucial-m4-128gb-box-gwarancja-jak-n
    owy-i3037222574.html&docid=ox9LG9ZN3RXiXM&imgurl=htt
    p://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/37/22/25/
    3037222574&w=1000&h=671&ei=71pWUZKdJ9DVsgbrzoGwDw&zo
    om=1&ved=1t:3588,r:11,s:0,i:114&iact=rc&dur=399&page
    =1&tbnh=182&tbnw=271&start=0&ndsp=31&tx=153&ty=84

    Wszystkie Cruciale, któe wcześniej kupowałem były w takich pudełkach jak
    poniżej, niezależnie czy to były wersje Laptop Replacement z kablem USB,
    Desktop Replacement czy gołe dyski bez niczego:

    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://blog.urani
    umbackup.us/wp-content/uploads/2012/01/Crucial_M4_bo
    x.jpg&imgrefurl=http://blog.uraniumbackup.us/crucial
    -m4-256gb-review/&h=803&w=1200&sz=153&tbnid=7xI1i01A
    D0aZnM:&tbnh=90&tbnw=134&zoom=1&usg=__p5AYlZZBE5959R
    n3KmugJQMnydY=&docid=0ECuUFv4RytjwM&hl=pl&sa=X&ei=3l
    pWUcmyKNDDtAa5g4DgBQ&ved=0CDsQ9QEwAQ&dur=3

    --
    /MB

  • 76. Data: 2013-03-30 10:21:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michal napisa?(a):

    [...]

    > No to idź do najbliższego Euro i sprawdź jak to w praktyce wygląda.

    Czegoś co oferuje "producent" Ty domagasz się od "sprzedawcy"?

    http://www.crucial.com/eu/company/termsofsale.aspx

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 77. Data: 2013-04-03 14:21:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Mar 2013, Michal wrote:

> [...]
    > dystrybutora którym jest ABC Data). Tak przynajmniej twierdzą pracownicy
    > sklepu i w kontekście odmowy wystawienia dokumentu gwarancji ma to ręce

    Ale co chcesz, jeśli jest to gwarancja producenta właśnie?

    > Teraz przestajesz się dziwić dlaczego nie chcą
    > wystawiać pisemnej gwarancji?

    Przecież nikt się temu nie dziwił.
    AFAIK.
    Sprzedawca *może* udzielić *własnej* gwarancji, którą załatwi poprzez
    gwarancję producenta, ale obowiązku nie ma.
    Również wtedy nie ma obowiązku pokrywania opłat za przesyłki, to już
    wg ustaleń (z gwarancji).

    I owszem, nikt nie broni Ci dobierać sobie warunków gwarancji
    wg propozycji sprzedawców :)

    pzdr, Gotfryd

  • 78. Data: 2013-04-03 14:34:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Mar 2013, Kosu wrote:

    > a) Może i łatwiej - nie wiem, a polskie instytucje są bardzo
    > niedoceniane (tymczasem UOKiK jest chyba najsprawniejszym polskim
    > urzędem).

    UOKiK może tak, ale już rzecznicy "w terenie" różnie.
    Otóż popełniają czasami najgorszy możliwy błąd: wprowadzają
    konsumenta w "niesłuszne" przekonanie co do racji.
    Ze dwa/trzy lata temu przy okazji jakiegoś wątku na .prawo zapodałem
    przykłady, dla których rzecznicy konsumentom odpowiadali
    klientom o "oczywistej słuszności" a wyroki sądów były odmienne.

    Aby "instytycje były doceniane" takie przypadki nie mają
    prawa się zdarzać, a z kolei wzięcie "słusznego" przypadku
    w łapki rzecznika musi kończyć się nieopłacalnie.
    *Nieopłacalnie* (kwestia załatwienia reklamacji TEGO klienta
    jest tu, przepraszam za szczerość, drugorzędna).

    > b) Jest to bardzo popularne wyjście.

    I tu wracamy do sedna problemu - pytania o opłacalność.
    Jeśli w .pl *opłaca się* ignorować prawo, bo wskaźnik
    spraw niepodjętych i nieprzegranych jest na tyle wysoki,
    iż ewentualna "strata" na przypadkach przegranych spokojnie
    się zbilansuje, to... opłaca się.
    Tak jak piszesz.
    Czyli to zjawisko będzie wykorzystywane.
    Nie przez wszystkich, ale będzie.

    > Właśnie gadałem z kolegą mieszkającym w Hamburgu. Powiedział, że to
    > jest zupełnie naturalna reakcja. Psuje Ci się telewizor, zgłaszasz
    > reklamację i jak coś jest nie tak, to od razu przekazujesz do
    > ichniejszego rzecznika praw konsumenckich. Czyli niemiecki dystrybutor
    > czy sprzedawca ma świadomość, że jak nie będzie mu się chciało
    > współpracować z klientem, to będzie musiał z urzędem/sądem. Czyli
    > nie warto ryzykować.
    >
    > Polski sprzedawca nie musi się tym przejmować.

    Jakoś tak.
    Szczególnie, jeśli pewien procent (choćby niewielki)
    klientów przegra sprawy dlatego, że rzecznik błędnie
    założył im różowe okulary.

    > pogada w domu, pogada znajomym i ew. pojęczy w internecie. Do urzędu
    > nie pójdzie, bo urzędników nie lubi.

    Mógłby napisać :)

    pzdr, Gotfryd

  • 79. Data: 2013-04-04 00:33:44
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-03, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > Jakoś tak.
    > Szczególnie, jeśli pewien procent (choćby niewielki)
    > klientów przegra sprawy dlatego, że rzecznik błędnie
    > założył im różowe okulary.

    O zjawisku, które opisałeś, w ogóle nie pomyślałem. I nigdy się z czymś
    takim nie spotkałem. Być może rzeczywiście tacy "prowincjonalni"
    przedstawiciele podchodzą do spraw zbyt optymistycznie (może
    - w przeciwieństwie do adwokatów - są wynagradzani za "aktywność",
    a nie skuteczność? :)). Z takimi rzecznikami miałem do czynienia kilka
    razy w życiu i zawsze były to sprawy tak ewidentne, że nie bardzo było
    jak przegrać. Chyba sprzedawcy podchodzą do sprawy jeszcze bardziej
    optymistycznie, bo jak można odmówić reklamacji np. buta,
    który po 15 minutach chodzenia gwarantował stopę jak u Kenijczyka?
    Szczególnie że tylko jeden w parze miał tę przypadłość :D.

    Muszę też tu dodać, że wszystkie akcje u mnie kończyły się bardzo
    szybkimi ugodami. Czyli nawet jeśli jest założenie, że klient nie
    pójdzie do urzędu, ale jak już poszedł, to się go szybko załatwia
    i z głowy (mały odsetek, mały problem).

    > Mógłby napisać :)

    To Poczta Polska zgubi list albo będzie szedł miesiąc. A w Inpost biją
    pracowników i płacą poniżej stawki minimalnej. A Kowalska spod 33 jak
    poszła na Pocztę, to ją napadli i ukradli emeryturę. I tak dalej.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 80. Data: 2013-06-08 03:45:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 24 Mar 2013 11:50:18 GMT, Kosu napisał(a):

    > Podchodzisz do tematu, jakby "po drugiej stronie" byli jacyś kosmici
    > albo nie wiem co. Tzn. piszesz: my-obywatele-klienci - musimy się
    > przeciwstawiać sprzedawcom (kapitalistycznym wyzyskiwaczom!).

    Nie. Przeciwstawiam się robienia ze mnie łosia.

    > Sprawa jest bardzo prosta. Sklep musi sobie wybrać tzw. "model
    > biznesowy". Może być droższy, ale oferować lepszy "support"
    > albo może być tańszy i koncentrować się na sprzedaży (i minimalizować
    > inne koszty). Tego się po prostu nie da przeskoczyć, jeśli firma ma
    > przynosić zysk. Ty jako klient możesz albo kupić taniej albo drożej
    > i przyjąc do wiadomości, co dostajesz w zamian. Nie możesz wymagać,
    > żeby tani sklep oferował Ci to samo co drogi. To jest po prostu
    > NIEWYKONALNE.

    Widzisz - ja się z tym zgadzam. Szkoda tylko, że niejednokrotnie u droższego
    sprzedawcy / usługodawcy i tak jestem traktowany jak kretyn.

    > "Morele.net" to jest po prostu elektroniczny dyskont. Jest jak
    > Biedronka, ale zamiast ciasnych alejek, brudu, spoconych kasjerów
    > i braku obsługi kart jest słabsza obsługa klienta. Po prostu mało jest
    > innych możliwości na oszczędność.

    Idealista mode on: mniejsza ilość reklamacji = konieczność utrzymywania
    mniejszego działu zajmującego się obsługą takowych = mniejsze nakłady na
    obsługę reklamacji. Zysk? :D

    [ Samica czarnej wdowy odbiera życie samcowi zaraz po kopulacji. Kobieta ]
    [ rozciąga tę przyjemność na całą resztę życia. (JoeMonster.org) ]