  • 31. Data: 2013-03-24 09:21:12
    Temat: Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Dawid napisa?(a):

    > http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?p=185647

    A tak, jeszcze więcej skołowanych ludzi, którzy nie odróżniają gwarancji
    producenta od odpowiedzialności sprzedawcy wobec konsumenta.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 32. Data: 2013-03-24 09:23:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojtek W. napisa?(a):

    [...]

    > niezwłocznie czyli od ręki :-)

    Ale to działa tylko jeśli konkretny egzeplarz ma konkretną wadę. Awaria
    nie koniecznie jest lub wynika z wady.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 33. Data: 2013-03-24 09:29:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojtek W. napisa?(a):

    > Gwarancja dwa lata jest obligatoryjna w EU (nie dotyczy Apple hi hi)

    Nie, nie jest. Odpowiedzialność sprzedawcy wobec konsumenta jest
    obligatoryjna i trwa 2 lata. Problem w gruncie rzeczy jest translatorski
    bo w przepisach unijnych używa się osobnych pojęć "gwarancja sprzedawcy"
    i "gwarancja producenta" a w prawie polskim "gwarancji" i
    "odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową".

    Apple wyjaśnia to tak: http://www.apple.com/pl/legal/statutory-warranty/

    Widać chyba różnicę pomiędzy "gwarancją producenta" i "gwarancją
    sprzedawcy"?

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 34. Data: 2013-03-24 12:29:38
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-23, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Raczej takich nie znajdziesz.

    To właśnie próbuję wykazać...

    > Kupiłem coś i to coś się zepsuło, odniosłem do sklepu, alternatywą
    > było wysłanie do serwisu który jest daleko a czasami nawet za
    > granicą. Niezależnie na co się powołam to sklep i tak ma swoje
    > procedury w myśl których towar wysyłają np. w piątki a ja dostarczyłem

    Dokładnie tak. Sklepy internetowe to generalnie dosyć efektywne
    firmy z małym zatrudnieniem. Czyli raczej nie ma tam etatów do obsługi
    reklamacji, więc robi to jakiś pracownik raz w tygodniu (jak się
    "uzbiera").
    Jeszcze raz powtarzam: jak ktoś chce mieć lepszą obsługę, to niech
    nie kupuje w sklepach internetowych. Niech idzie do Saturna - tam
    w każdym sklepie siedzi ze 20 nudzących się osób, które przez 90%
    czasu pracy pytają "czy mogę pomóc?" i słuchają odpowiedzi "nie".

    No i jest wspomniany wcześniej Dell door-to-door :).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 35. Data: 2013-03-24 12:44:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kosu napisa?(a):

> [...]
    > w każdym sklepie siedzi ze 20 nudzących się osób, które przez 90%
    > czasu pracy pytają "czy mogę pomóc?" i słuchają odpowiedzi "nie".

    Odpowiedz, ze "ja w sprawie reklamacji" i od razu zobaczysz panike na
    miare tego co dzieje sie w burdelu, kiedy wybucha tam pozar ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 36. Data: 2013-03-24 12:50:18
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-23, Przemysław Ryk <p...@g...com> wrote:
    > Nie no - najlepiej siedzieć grzecznie i się przyzwyczaić. Niestety przez
    > takie podejście obsługa klienta wygląda u nas często tak, jak wygląda.
    > Trzeba się nadzwonić, naszarpać, a i tak reakcja jest pt. ,,czego ten
    > upierdliwiec od nas chce".

    Podchodzisz do tematu, jakby "po drugiej stronie" byli jacyś kosmici
    albo nie wiem co. Tzn. piszesz: my-obywatele-klienci - musimy się
    przeciwstawiać sprzedawcom (kapitalistycznym wyzyskiwaczom!).

    Sprawa jest bardzo prosta. Sklep musi sobie wybrać tzw. "model
    biznesowy". Może być droższy, ale oferować lepszy "support"
    albo może być tańszy i koncentrować się na sprzedaży (i minimalizować
    inne koszty). Tego się po prostu nie da przeskoczyć, jeśli firma ma
    przynosić zysk. Ty jako klient możesz albo kupić taniej albo drożej
    i przyjąc do wiadomości, co dostajesz w zamian. Nie możesz wymagać,
    żeby tani sklep oferował Ci to samo co drogi. To jest po prostu
    NIEWYKONALNE.

    "Morele.net" to jest po prostu elektroniczny dyskont. Jest jak
    Biedronka, ale zamiast ciasnych alejek, brudu, spoconych kasjerów
    i braku obsługi kart jest słabsza obsługa klienta. Po prostu mało jest
    innych możliwości na oszczędność.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 37. Data: 2013-03-24 12:53:38
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-23, deepblue <d...@w...pl> wrote:
    > Dokładnie. Gdybym napisał takie idiotyzmy jak Kosu na jakimkolwiek
    > zachodnim forum to wzięliby mnie za wariata.

    LOL. Zachodnie forum. Jeszcze więcej chłopaki podawajćie tych
    przykładów jakto na tym "zachodzie" jest dobrze. PRL wiecznie żywy :).

    To na jakim to zachodnim forum piszesz ostatnio? Bo ja tam ciągle
    widzę skargi na reklamacje. Nawet w tej AMERYCE!

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 38. Data: 2013-03-24 13:15:36
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-23, Santana <s...@i...pl> wrote:
    > Napisz na te zachodnie fora że w Polsce marża w tym biznesie to max (sic!)
    > 10%. Wtedy dopiero wezmą Cię za wariata :)

    Niech napisze na zachodnim forum, że marża jest 10% i za miesięczną
    średnią płacę netto można kupić lowendowego kompa lub 2.5 netbooka.
    To raczej tych sprzedawców wezmą za wariatów :). Jak kiedyś
    oprowadzałem po Warszawie jednego Hiszpana, to był strasznie zdziwiony,
    że tu tyle salonów samochodowych.
    Powiedział wprost: "po co Wam te salony? Przecież Was nie stać na nowy
    samochód."

    Generalnie takie porównywalnie Polski do jakiegokolwiek kraju
    na zachód (mniej więcej do 170 stopnia W) jest pomysłem mocno
    głupawym :).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 39. Data: 2013-03-24 13:24:04
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 24 Mar 2013 08:14:47 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Komputronik. To jedyny powód, dla którego tam kupuję od lat. Fakt, że
    > trochę drożej, ale coś za coś.

    Procedury reklamacyjne też mają ,,ciekawe" i się parę razy też naszarpałem
    swoje...

    [ Dopóki lakier na paznokciach nie wysechł, kobieta jest bezbronna. ]
    [ (Burt Reynolds) ]

  • 40. Data: 2013-03-24 14:27:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemysław Ryk napisa?(a):

    > Procedury reklamacyjne też mają ,,ciekawe" i się parę razy też naszarpałem
    > swoje...

    Oczywiście bo tego typu firmy działają w celu optymalizacji zysku a nie
    spełnienia życzeń/wymagań Klientów ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"