    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Jak o?ywi? pena USB?
    Date: Mon, 17 Mar 2014 17:10:06 +0100
    <lg1lua$4qv$1@node1.news.atman.pl> <1bplbp67l8q10$.dlg@badworm.pl>
    <lg2cjq$ila$1@node2.news.atman.pl> <lg2dr4$tha$1@node1.news.atman.pl>
    <lg2emu$kpd$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <lg2p7g$kf$1@node2.news.atman.pl> <lg4506$ljf$1@node1.news.atman.pl>
    <rqvxnxu3txjr$.zhf5quc6mti1$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <q...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <lg4slp$vo1$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On 2014-03-16 22:06, Jarosław Sokołowski wrote:
    > A teraz panie, to jak się zrobi zdjęcie, to zaraz komórka pyta, jak
    > nazwać plik z obrazkiem, prawda?

    Wystarczy że dla PU zostawi swobodę konfigurowania.

    > No tak, i można się kropnąć w pisaniu trzech literek następujących po
    > kropce, które to -- nie wiedzieć czemu -- dalej nazywa się "rozszerzeniem".

    Z proszej przyczyny: w CP/M miało ono kluczowe znaczenie. Literki po
    kropce w systemach pochodnych od CP/M są wyróżnione (choćby wildcardy).
    W pozostałych filesystemach sa zlewane. Jakie korzenie, takie ficzery.

    > To faktycznie jest idiotyzm, że "ta firma" tak uparcie trzyma się tego,
    > by typ pliku rozpoznawac po tych literkach, a nie po zawartości!

    Nie o literki tu chodzi. Raczej o ich przesane braki w ilości co
    powoduje idiotyczne kompresowanie nazw. Odpalam utopinją kamere i mam
    "Nagranie z dnia 15.03.2013 - godzina 17.40.mov" Dlaczego nie mogę mieć?
    Muszę dostać MOV00595.avi?

    > I to oczywiście jest wina "tej firmy", tak? Bo Bill Gates stoi z pistoletem
    > i każe nazywać pliki IMGxxxx.JPG

    Tak. Bo vfat jest opatentowany i popieprzony. A innych niż whateverFAT
    MS nie czyta.

    > (minie akurat wkurza to, że one potrafią
    > być nie "IMG", tylko "Zdjęcie...", gdzie "ę" jest nie wiadomo jak kodowane).

    a) unikod *działa* od wielu lat, u nie ktorych nawet dało radę
    zaimplementować w notatniku, więc naprawdę jest nieźle
    b) chcę to móc konfigurować

    > Ale co tam jest do grzebania dla programisty?! Na podstawie danych z GPS
    > tworzy sobie łańcuch "15.10 - Yuma", wywołuje jakąś funkcje i ma taki plik.
    > Kto mu broni? Czym jest ograniczony?

    Tym że musisz sobie:
    a) tą fukcję napisać, bo fat nie obsługuje takich nazw
    b) tą funkcje opłacić, bo długie nazwy vfat są opatentowane