    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Filtr optyczny na promieniowanie widzialne
    Date: Wed, 26 Dec 2012 18:31:48 +0100

    On 2012-12-26 18:20, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Nie o to chodziło. W samo południe pokazuję dajmy na to Sebastiana i mówię,
    > że jest on Biały. O 15:10, czyli przed zachodem słońca, dla maszyny będzie
    > to już kolor pomarańczowy lub czerwony. Natomiast człowiek o tej bieli
    > wciąż pamięta.

    Jest funkcja "balans bieli" i ona działa ok, np. znikają przesunięcia od
    świetlówek itp.

    > bieli (który w świetle otoczenia może być żółty lub niebieski) i porównać.
    > Pytanie, czy to robi. Sądzę, że nie -- bo takie porównanie powinno
    > eliminować problemy ze wszystkimi rodzajami światła, również z nadfioletem
    > i podczerwienią.

    Niestety nie eliminuje właśnie. Ciezko mi dyskutowac jak działa, po
    prostu gorące przemioty powodują ogromne zakłucenia. Podobnie np.
    świetlówka UV powoduje kompletne idiotyzmy. Szumak czegoś czym można
    tanio zasłonić optykę, ale sam temat mnie bardzo zainteresował.

    > Tak sobie myślę, że Francuz zabawia się tam spektrofotometrem

    Nie wiem, wlaściciel tej zabawki też nie. Kusiło mnie aby ją obejrzec w
    środku, ale nie wolno mi otwierać. Kiedys zbudowalem podobna, ale
    aktywną (3x diody RGB i fotorezystor), też z klasyfikacją barw poprzez
    uczenie. Moje działalo, ale to jest lepsze, dziala na odległość (jak
    ręczny pirometr).

    > Jak mu zacznę opowiadać o amarantowym, turkusowym, kanarkowym i siarkowym,
    > to dopiero mu się we łbie pomiesza!

    Możesz nazwać dowolnie, nie znam algorytmu klasyfikującego, ale działa
    dostatecznie dobrze. Odpowiada twoim własnym głosem ;)