    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Date: Sat, 12 Sep 2015 21:46:45 +0200
    <s...@n...lan> <mou9rd$ha3$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <mp2s2s$be7$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <mp5qs2$e63$1@node1.news.atman.pl> <s...@n...lan>
    <mp8okc$8sf$1@node2.news.atman.pl> <msp8it$mlu$1@node1.news.atman.pl>
    <mspsn0$c93$2@node1.news.atman.pl> <mssg6t$4fu$1@node1.news.atman.pl>
    <mssktp$9n5$1@node1.news.atman.pl> <msss6u$hjj$1@node1.news.atman.pl>
    <msvaa3$15k$1@node1.news.atman.pl> <mt0u5j$ufq$1@node2.news.atman.pl>
    <mt158b$rkv$1@node1.news.atman.pl> <mt19q1$a8l$1@node2.news.atman.pl>
    <mt1hs9$ic8$1@node2.news.atman.pl> <mt1ra6$iov$1@node1.news.atman.pl>

    On 2015-09-12 20:35, AK wrote:
    > Ale ja pisze o bibliotece standardowej/systemowej C, a nie o stl.

    Standardowej nie używa sie na uC, lub używa w bardzo ograniczonym zakresie.

    > Jego glowna wada to IMHO brak tread-safe-wowosci.

    To jest również zaleta.

    > Tylko dlaczego tak badziewny stl jest czescia std:: a mily Bog !?

    On nie jest badziewny. Wiele rozwiązań jest naprawde niezłych. I
    możliwych tylko w C++.

    > Mylisz sie co do "To był znakomity pomysł w kilku miejscach".
    > To nie byl znakomity pomysl, a kiepskie implementacje sa konsekwencja
    > wlasnie nietrafionego pomyslu.

    Pomysł był:
    a) innowacyjny
    b) możliwy do implementacji tylko w C++
    c) spieprzony bo każdy implementowal po swojemu

    > Takie cus jak stl powinno by "wbudowane w jezyk/biblioteke" i napisane
    > obiektowo

    I jest napisane obiektowo. ALe piękno polega na tym że tylko tam gdzie
    to się przydaje.

    > (tak jak w Javie czy .NET), a nie napisane "na boku" poprzez uzycie
    > techniki templates

    Techniki templates zostały uzyte świadomie. Z powodu tego że jako jedyne
    pozwalaly na optymalizacje zamiast powolnego kodu generycznego.

    > komplikujacej sprawe i skladniowo i koncepcyjnie ponad miare.

    Nie ma tu żadnego ponad miarę. Zwykle uzycie szablonów, w dośc
    prymitywnej postaci. stl to nie jest specjalnie skomplikowana bibliteka.
    boost jest o rzedy wielkości bardziej skomplikowany.

    > PS: Nie mam nic w stosunku do generics w Javie, ale do C++ tempaltes mam
    > duzo.

    Generyki i templates to coś zupełnie innego. W zasadzie w ich różnicach
    mozna znaleźć powód dla którego stl jest tak a nie inaczej napisany.

    > To niech sie przestaja nazywac std:: :)

    Bledy się poprawia i idzie dalej.

    > Moga swiadczyc. Jesli bledy w kompilatorach po tylu latach istnienia jezyka
    > wciaz sa tak powazne jak w C++ to znaczy, ze jezyk ten przez swe
    > skomplikowanie i niejednoznacznosci (nie tylko skladniowe, rowniez
    > semantyczne)
    > jest bardzo trudny do zaimplementowania. A to juz swiadczy (zle) o jezyku.

    Nie. Przykład clanga pokazał że jakośc kompilatorow zależy mocno od
    projektu samego kompilatora. Absurdalna szybkośc implementacji clang to
    w zasadzie esencja problemow z legacy programmers u sterów gcc i vs.
    Warto wspomnieć że gcc od niedawna pozwolił na używanie C++ w środku.
    Nic dziwnego, maja problem.

    > A co mnie to obchodzi ? _Dzis_ jest to niezbedne (juz dawno bylo!),

    Nie. Jest niezbedne tu. A tam nie. Nie wiem dlaczego mialbym na siłe
    dostać bonus którego nie chcę.

    > a przez 20 lat nie zrobiono _nic_ w tym wzgledzie nawet szczatkowo.
    > Skutek byl taki ze trzeba bylo niekedy _samemu_ pisac calego stl-a
    > aby moc uzyc w programach wielowatkowych.

    Tak. Na tym polega m.in. niskopoziomowośc C++. Nie ma tutaj nic dziwnego
    że jak potrzebujesz nietywpoego zastosowania to sobie piszesz sam poza
    standardem.

    > No wlasnie Po co ?

    Bo język ma duzo cech ktorymi obrastał przez lata, czasem chaotycznie.
    Mam rowniesz wrażenie że pewne cechy języka to zamrożone bugi lub
    niedociągnięcia pierwszych implementacji.

    > Taka Java czy C# jest skladniowo wlasciwie prymitywny
    > w stosunku do C++ a pokrywa wiekszosc dziedzin zastosowan C++
    > (nawet os-owo systemowe, poki co na Win)

    To rodzielne światy, pokrywają się tylko nieznacznie.

    > Heh. Tak sie sklada, ze taki gcc pisali wlasnie "mlodzi gniewni" z
    > rodziny C/C++ :)

    Nie. Gcc miał zakaz używania C++. Uwolniono go od niedawna. Pali się im
    grunt pod nogami, wiele kodu ktory *mogł* by się im przydać napisano już
    w C++ i portowanie go do C było głupie. Ponadto przypuszczam że sa pod
    wrażeniem szybkości implementacji clanga

    > Mnie sie na Odrze nie zdarzyl nigdy w zadnycm jezyku wypad kompilatora przy
    > obsludze jakiejs konstrukcji jezyka.

    Bo były to języki o prymitywnej składni.

    > W przypadku gcc i owszem zdarzyl mi sie i to nie wypad tylko normalny
    > zawis.

    Miliony razy tego doswiadczylem. I co z tego? Kompilator gcc c++ jest
    przypuszczalnie setki razy większy od kompilatora Simuli.