  • Data: 2015-09-12 18:10:28
    Temat: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-09-12 17:41, AK wrote:
    > To z tego, ze na tych "ograniczonych zespolach sprzetowych"
    > dzialaly calkiem spore systemy (w tym np. teletransmisyjne i to grubo przed
    > doba internetu). No ale wtedy nie bylo takich fachowcow jak ty wiec nie
    > wiedzili(smy:) ze sie nie da ;))

    KTO POWIEDZIAŁ ŻĘ SIĘ CZEWGOŚ NIE DA? Znowu urojenia? Współczesne uC
    mają takie same zasoby sprzetowe jak Odry. Wspóczesne uC mają systemy
    operacyjne z wieloma cechami z dużych systemów. To podobne środowiska,
    wiele uC jest w stanie pociągnąć gigabajty ram i gigahz.

    > I niby takie "dlubanie" to cecha Odry ?

    Każdego systemu który musi być pisany kompromisowo ze względu na
    ograniczone zasoby.

    > Chlopie, napraewde bzdurzysz.
    > Ja nawet w czasach Odry pojecia stosu nie znalem (nie liczac sortowania
    > stogowego;)

    Musiałeś znać. Inaczej miałeś klopoty przy implementacji byle czego. RAM
    i bębny nie są z gumy. Wtedy nie były i dzisiaj ich odpowiedniki nie są.

    > a co dopiero o jakims" grzebaniu". Naprawde przestan bzdurzyc o rzeczach
    > ktorych nie dotknales i nie masz o nich zielonego pojecia. Tworzysz
    > jakies chore mity.
    > Pamiec rezerwolo sie tak:
    >
    > begin
    > integer array a[lbound_expression: ubound_expression, ...];
    >
    > end
    >
    > wsio. To kompilator decydowal gdzie/jak ja skladowac badz "zwirtualizowac".

    Nie da się tak pisać bez kompromisow. Jęsli system to wyrzucił na bęben
    z powodu braku ram to jestes w dupie z wydajnością. Magiczna cecha Odry
    ktora powodowała że pamięc była z gumy jest nieprawdziwa. Tylko się nie
    rozpłacz.

    > A zastanawiaj sie dalej.
    > Za mnie robil to kompilator (ale nie niskopoziomowego C++:)

    Naprawde nie widzisz problemu że twoje dane lądują na urzadzeniu które
    jest setki razy wolniejsze bo się nie mieści w ram?

    Masz kompromis:
    a) albo to 100k wrzucisz w "coś" i bedzie dzialać setki razy mniej wydajnie
    albo
    b) zmniejszysz nazwiska do 10 znakow i upchniesz w 32k

    Tak czy inaczej kompromis. A wątek ten jest o tym wlaśnie: gro systemów
    uzywanych w administracji publicznej posiada tak kiepskie cechy
    (wydajnośc, skalowalnośc itd) że przyczyna być może jest w "lepsze jest
    wrogiem dobrego, pracujemy dalej na IBM360".

    PS. Każdy duzy współczesny OS potrafi to samo, czyli dac pełna
    przestrzeń adresową dla procesu magicznie swapując ją w tle. Gdzie tu
    jakaś zaleta mainframe?

    > Czlowieku, czy Ty wiesz czym sie rozni w pelni separowalne zadanie
    > (a niekiedy i caly system operacyjny uruchamiany wirtualnie)
    > od tego modelu wspolbieznosci i ochrony pamieci ktory jest znany
    > z rodziny 8x86 ?

    Obecnie niczym. Procesy na x86 w win i lin są separowane w sposób
    doskonały. Maszyny wirtualne pracujące na x86 znamy od bardzo dawna.
    Obecnie (od 5 lat przynajmniej) wszystkie procesory x86 wirtualizuja na
    poziomie sprzetowym. Zakładasz że ludzie sa tak głupi że nie wiedzą jak
    to działa? Ludzie tego *używają*. Wyjrzyj przez okno. Lub porzedstaw
    cechy które są niezbedne do implementacji w systemach, ba jak widac
    reszta świata to idioci i czegoś nie zrobili.

    > Tak ?.
    > 1. _Nic_ nie przeczytales o GEORGE3.
    > 2. Nie. Wspoplczesne os-sy PCowe nie maja. Przynajmniej kilku z nich.

    Jakie to istotne cechy których nie mają? Jestem (a może "jesteśmy" -
    reszta znudzona tym flejmem) ciekawy.