  • Data: 2017-07-07 22:37:48
    Temat: Re: OT: Discovery SC - wymiękłem...
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 7 lipca 2017 21:56:37 UTC+2 użytkownik HF5BS napisał:
    > Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No to ja się idę opalać w temperaturze 6 tysięcy, bo tyle wynosi
    > powierzchnia słońca. A może powinienem zapodać 2 melony, bo tyle ma korona?
    > Też to są różne rzeczy. I piękna sposobność do manipulowania odbiorcami. Ja
    > jestem nieufny wobec takich "rewelacji". Nawet, jeśli to prawda.

    To nie rewelacje. Temperatura łuku musi byc sporo wyższa od temperatury topnienia aby
    odpowiednio szybko nagrzać materiał spawany.

    http://jmbork.pl/download/politech/techniczne/spaw_s
    paw_gazowe.pdf
    https://www.eckert.com.pl/pl/offer/81,ciecie-tlenowe
    .html

    W zwykłym acetylenowym palniku mamy temperatury rzędu 2500-3000 stopni i tyle sie
    wykorzystuje do spawania.
    Aby takim palnikiem ciąć trzeba jeszcze większej temperatury i do tego troche
    możliwości dmuchania (zależy czy cięcie realizuje sie poprzez stopienie i wydmuchanie
    czy częsciowe utlenienie materiału plus wydmuchanie.

    Plazma za wielkiej pojemności cieplnej nie ma i dlatego takie temperatury tam panują.

    Troche masz racje hohrając się ze swiatełko z laserka czy słońca ma podobną
    "temperature" a niczego nie pali. To jest spowodowane nikłoscia pojemności
    energetycznej w takim laserku.

    Jak nie wierzysz ludzikowi z discovery starczy poguglać:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plazmotron
    http://www.airproducts.com.pl/industries/Transportat
    ion/Aerospace/aerospace-Metal-Fabrication/product-li
    st/plasma-cutting-aersopace-metal-fabrication.aspx?i
    temId=CCC6CDF39DD04DBF90A417DD27E2277A

    Discovery ostatnio obniża loty ale i tak programy zawierają sporo poprawnych
    informacji i raczej nie trafiają się specjalnie nakrzywione politycznie. Ale nie
    bronie ich jak babole popełniają. Troche wiem jak wygląda proces tłumaczenia więc
    rozumiem dlaczego jakość jest jaka jest...