  • Data: 2011-05-11 20:20:22
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Strasznie wąski zakres zastosowań, znaczy się ...

    Ja bym szerokość tego zakresu oszacował tak gdzieś na Aleph_0. Można
    wyliczyć jeszcze kilka innych zastosowań, ale to chyba niewiele zmienia.

    > Nie, miał w tamtych czasach rownież Amigę. >85 rok.

    A wcześniej ZX-81 albo ZX-80. Kontynuacja. Świat nie stoi w miejscu.

    > A to nie byla zabawka jesli chodzi o OS.

    Tak jak kolejka Piko. Tatusiowie też kupowali swoim synom, a później
    samemu bawili się po nocach.

    > OS był boski w porównaniu z resztą świata a tym bardziej blaszanym
    > pudłem z procesorem ze średniowiecza i CP/M.

    Boski. Jak mi kiedyś coś mówili o skecie, to nie wiedziałem o co chodzi.
    Teraz już wiem.

    > Czyli ręcznie zarządzając heapem, pieprząc się z segmentacją itp.

    Jasne, bez "ręcznego zarządzania heapem" nie da się nawet pętli napisać.
    Kilka razy mi się zdarzyła konieczność dopisania paru linijek kodu, bo
    zmienna nie mogła być większa niż 64kB. Ale bardziej doskwierało mi to,
    że wszystkie zmienne nie mogą zająć, dajmy na to, więcej niż 59237kB
    (albo np. ok. 4MB -- problem z grubsza ten sam).

    > Pozazdrościć architektury i OS. I tego że do końca obliczeni nie sposób
    > było nawet napisać abstraktu artykulu ...

    Jakoś nigdy mnie specjalnie nie interesowało, w którym rejestrze CPU
    trzyma dane gdy mi liczy pętle. Ani w ogóle jaki tam jest procesor
    i jaki OS. Dlatego nigdy nikomu takich rzeczy nie zazdrościłem.

    Jarek

    --
    Zamienię pociąg do wódki na kolejkę elektryczną piko.