eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAtmega FAT karta SDRe: [OT] Atmega FAT karta SD
  • Data: 2011-05-12 23:53:56
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnisoorh.i45.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > W latach osiemdziesiątych widziałem taką, że w graficznym, gdy monitor
    > był "zasilany" danymi wprost z pamięci RAM układu graficznego, to nie
    > mógł uzyskać odpowiedniej ostrości. Zwłaszcza jeśli po drodze był
    > jeszcze przetwornik D/A.

    Bez jaj. Przetwornik D/A to w najprostszej wersji z kilku rezystorów się
    składa.

    > A tu proszę -- od razu tysiące czy miliony kolorów, a tylko rok później.
    > Innowatorzy, mistrzowie świata. Ale ponieważ to i tak sie gdzieś gubiło
    > po drodze w torze analogowym marnego monitora czy telewizora, więc nikt
    > nie zauważył.

    No i w czym masz problem? W tym, że ktoś wpadł na pomysł, że do
    wyświetlania obrazu potrzebne są specjalizowane układy? Jednak jak ktoś miał
    do czynienia od zawsze z pecetem, to pewnych rzeczy nie ogarnie. Amiga miała
    taką dziwną "kartę graficzną" która nie dość, że wyświetlała obraz, to
    jeszcze w tym czasie mogła wykonywać program dla koprocesora graficznego
    (copperlista), który wpływał na aktualnie wyświetlane linie ekranu.

    http://www.amigacoding.com/index.php/680x0:Copperlis
    t
    http://www.amigacoding.com/index.php/680x0:Copperlis
    t_coding

    Jak widzisz adres z zawartością do wyświetlenia można było zmienić nawet
    z dokładnością co do wyświetlanego piksela. zazwyczaj robiło się to podczas
    wygaszenia poziomego, bo wpis adresu jednej bitmapy trwał jednak kilka
    pikseli. Nie zmienia to faktu, że podczas wygaszenia poziomego mogłeś
    podmienić adresy wszystkich bitmap, co powodowało, że następna linia mogła
    już kreślić obraz znajdujący się w całkiem innym miejscu pamięci. Aby
    przeskrolować obraz nie trzeba było zrobić nic poza zmianą adresu początku
    bitmap. Zwyczajnie inna filozofia generowania obrazu. A najlepsze było to,
    że poza wygenerowaniem copperlisty nie wymagało to jakiegokolwiek nakładu
    mocy obliczeniowej procesora głównego. To samo z kolorami, które można było
    przedefiniować dla każdej linii, a nawet podczas kreślenia linii.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: