  • Data: 2011-05-10 21:17:16
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 10 May 2011 21:30:31 +0200, Marek Borowski wrote:
    >Tak jesli uswiadomisz sobie iz na 1986 roku na 512KB RAMu i 8 MHz
    >procesorze miales wielozadaniowe srodowisko okienkowe ktore dzialalo
    >naprade nienajgorzej. Fakt ze sprzet byl specjalnie zaprojektowany.

    Jak juz pisalismy - wielozadaniowosc wymaga raptem kilku KB.
    reszta to juz tylko jakiej ma byc jakosci i czego wymagaja programy.

    >Ja po przesiadce na z amigi na PC + DOS odczuwalem mega duzy brak
    >multitaskingu. Na amidze pisalem sobie program w asm, kopiowalem pliki i
    >sluchalem muzyki w tym samym czasie i to bylo dla mnie czyms naturalnym.

    Ale to chyba byla muzyczka midi czy jakies inne amiga demo, bo mp3
    chyba jeszcze nie bylo ?

    Akurat pod tym wzledem na pececie pisales program, sluchales muzyczki
    z CD (bez udzialu procesora), a plikow nie kopiowales, bo i po co,
    pliki kopiuja sie szybko :-)

    >W Amidzie mialem 2 MB liniowej pamieci w pelny zarzadzaniej przez OS a
    >PC posegmentowane 640KB mimo zainstalowanych 4 megabajtow. PC tak
    >naprade przypominalo bardziej rozszerzone ZX spectrum niz komputer rowny
    >Amidze. Dopiero upowszechnienie sie trybu 386 (w tym pojawienie sie
    >linuxa) spowodowalo i mozna PC uwazac za cos co da sie porownywac z Amiga.

    teoretycznie wielozadaniowosc mozna bylo i na 86 zrobic, no ale ms-dos
    nie dorosl do zadania. A potem programy sie rozrosly i 640kB bylo im
    za malo, wiec po co wielozadaniowosc :-)

    386 otwieralo calkiem nowe mozliwosci. 286 teoretycznie tez, ale w
    niekompatybilny sposob.

    J.