-
Data: 2010-12-09 16:44:25
Temat: Re: [ODSNIEZANIE] Zwir zamiast chemii?
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 09.12.2010 Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
napisał/a:
>> Ile w Szwecji jest przejść przez zero?
>
> Wbrew pozorom w południowej części sporo. Mają bliżej do Golfstormu niż my.
Nie wiem, czy akurat Golfstrom ma jakiś wpływ, ale na pewno bliskość
Bałtyku, w zimie ocieplającego klimat. A na wybrzeżu też drogi są na biało?
> BTW w Wiedniu też robią podobnie a Wiedeń to już na południe od nas...
Ale konkretnie - gdzie w Wiedniu? Na tych wielopasmowych arteriach, które
go przecinają i okrążają? Śmiem wątpić. A na uliczkach, gdzie parę razy na
minutę wolno przejedzie auto w dojeździe do posesji, to nie widzę problemu
- dopóki da się ruszyć z miejsca i jechać do przodu, to te kilkaset metrów
do główniejszej drogi mogę się poturlać w dowolnych warunkach.
>> Bo w Polsce szybciutko zaczynają się
>> robić zlodzone koleiny i tyle jest z tej zabawy. Obserwuję to na bocznych
>> uliczkach, które nie są odśnieżane do zera, tylko po większym opadzie
>> przejeżdża pług i zdrapuje to do grubości kilku centymetrów. Nawet, jeśli pod
>> spodem jest równy asfalt, to w zależności od ruchu, po 1-5 dniach zaczynają
>> robić się twarde koleiny, po pewnym czasie wyślizgane do gołego lodu.
>> Ciężko do domu dojechać mimo znikomej prędkości. Po główniejszych drogach
>> tak by się nie dało jeździć.
>
> Dlatego jeszcze się toto sypie rzeczonym żwirkiem
I na jakiej zasadzie żwirek powoduje niezbrylanie i nielodowacenie tego
sniegu?
Tak jak napisałem - na bocznych drogach o małym ruchu - niech będzie
cokolwiek, o ile jest jakakolwiek przyczepność i samochód nie robi za pług.
Ale na głównych drogach w naszym klimacie nie widzę innego rozwiązania niż
odśnieżanie ile się da i sypanie pozostałości chemią. Żwirkiem na głównych
drogach to co najwyżej można sobie zniszczyć karoserię. Przypominam, że nie
mamy sieci autostrad, tylko z jednego końca kraju na drugi przemieszczamy
się jednojezdniowymi drogami przez wsie i miasteczka, które w normalnym
kraju zostałyby uznane za drogi lokalne do celów dojazdu do luźniej
zabudowanych nieruchomości. Jeśli mamy nimi od listopada do kwietnia
jeździć 30 km/h po żwirkowatych lodowych koleinach, to ja stąd spierdalam.
--
Samotnik
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.10 18:26 J.F.
- 09.12.10 18:52 Mateusz Mirski
- 09.12.10 19:26 Pan Piskorz
- 09.12.10 20:07 Seba
- 09.12.10 20:25 Lukasz
- 09.12.10 23:42 J.F.
- 10.12.10 09:33 bratPit[pr]
- 10.12.10 10:58 ptoki
- 10.12.10 11:31 Krzysiek Niemkiewicz
- 10.12.10 14:28 Yans van Horn
- 10.12.10 14:58 Sebastian Kaliszewski
- 10.12.10 14:53 Sebastian Kaliszewski
- 10.12.10 17:50 Samotnik
- 18.12.10 10:02 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:05 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=