eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[ODSNIEZANIE] Zwir zamiast chemii?Re: [ODSNIEZANIE] Zwir zamiast chemii?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [ODSNIEZANIE] Zwir zamiast chemii?
    Date: Thu, 9 Dec 2010 15:44:25 +0000 (UTC)
    Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 44
    Message-ID: <s...@l...localdomain>
    References: <idqc3a$rpl$1@inews.gazeta.pl> <idqetb$8qo$1@news.net.icm.edu.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <f...@b...softax.pl>
    NNTP-Posting-Host: samotnik.man.atcom.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1291909465 9682 217.197.164.135 (9 Dec 2010 15:44:25
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 9 Dec 2010 15:44:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333331
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 09.12.2010 Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    napisał/a:
    >> Ile w Szwecji jest przejść przez zero?
    >
    > Wbrew pozorom w południowej części sporo. Mają bliżej do Golfstormu niż my.

    Nie wiem, czy akurat Golfstrom ma jakiś wpływ, ale na pewno bliskość
    Bałtyku, w zimie ocieplającego klimat. A na wybrzeżu też drogi są na biało?

    > BTW w Wiedniu też robią podobnie a Wiedeń to już na południe od nas...

    Ale konkretnie - gdzie w Wiedniu? Na tych wielopasmowych arteriach, które
    go przecinają i okrążają? Śmiem wątpić. A na uliczkach, gdzie parę razy na
    minutę wolno przejedzie auto w dojeździe do posesji, to nie widzę problemu
    - dopóki da się ruszyć z miejsca i jechać do przodu, to te kilkaset metrów
    do główniejszej drogi mogę się poturlać w dowolnych warunkach.

    >> Bo w Polsce szybciutko zaczynają się
    >> robić zlodzone koleiny i tyle jest z tej zabawy. Obserwuję to na bocznych
    >> uliczkach, które nie są odśnieżane do zera, tylko po większym opadzie
    >> przejeżdża pług i zdrapuje to do grubości kilku centymetrów. Nawet, jeśli pod
    >> spodem jest równy asfalt, to w zależności od ruchu, po 1-5 dniach zaczynają
    >> robić się twarde koleiny, po pewnym czasie wyślizgane do gołego lodu.
    >> Ciężko do domu dojechać mimo znikomej prędkości. Po główniejszych drogach
    >> tak by się nie dało jeździć.
    >
    > Dlatego jeszcze się toto sypie rzeczonym żwirkiem

    I na jakiej zasadzie żwirek powoduje niezbrylanie i nielodowacenie tego
    sniegu?

    Tak jak napisałem - na bocznych drogach o małym ruchu - niech będzie
    cokolwiek, o ile jest jakakolwiek przyczepność i samochód nie robi za pług.
    Ale na głównych drogach w naszym klimacie nie widzę innego rozwiązania niż
    odśnieżanie ile się da i sypanie pozostałości chemią. Żwirkiem na głównych
    drogach to co najwyżej można sobie zniszczyć karoserię. Przypominam, że nie
    mamy sieci autostrad, tylko z jednego końca kraju na drugi przemieszczamy
    się jednojezdniowymi drogami przez wsie i miasteczka, które w normalnym
    kraju zostałyby uznane za drogi lokalne do celów dojazdu do luźniej
    zabudowanych nieruchomości. Jeśli mamy nimi od listopada do kwietnia
    jeździć 30 km/h po żwirkowatych lodowych koleinach, to ja stąd spierdalam.
    --
    Samotnik
    Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: