  • 1. Data: 2011-05-27 21:42:41
    Temat: Re: O swiadomosci wsrod... fotografowaczy
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    &gt; http://www.wykop.pl/link/758357/leica-vs-panasonic/

    &gt; Komentarze wszystko mówią :)
    &gt; pozdrawia Adam

    A gdyby te 2 aparaty kosztowały by tyle samo to którego byś wziął?
    Mnie się Leica bardziej podoba. Estetyczniej wykonana i zdjęcia wg. mnie lepsza
    technicznie.
    Tak bym więc wziął Leice. Jakby była 50 zł droższa to też. Jak 100 zł to pewnie
    też. I gdzieś jest ta granica że potem bym kupił Panasonica.
    A dyskusja tam wskazuje, że sporo ludzi jest właśnie świadoma.

  • 2. Data: 2011-05-27 21:46:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-27 23:42, Gil pisze:
    > A gdyby te 2 aparaty kosztowały by tyle samo to którego byś wziął?

    Ładniejszego. Ale nie kosztują. Problem w tym, że płaci się za nic (nie
    ma żadnych wartości dodanych, no może poza kiepskim adobem).

    --
    pozdrawia Adam
    /nie chce ci się dziś nic robić? - zwal to na ogólnoświatowy kryzys/

  • 3. Data: 2011-05-27 22:24:05
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-27 23:46, Janko Muzykant wrote:
    > Ładniejszego. Ale nie kosztują. Problem w tym, że płaci się za nic (nie ma
    > żadnych wartości dodanych, no może poza kiepskim adobem).

    Nieprawda,
    jest inna gwarancja, kto inny i inaczej ją obsługuje.
    Soft sam sobie wytknąłeś, leika też deko lepiej wykończona jest.
    W niektórych modelach były jakieś drobiazgi do aparatu (np. skórzany
    futerał) - tu nie wiem czy tak jest.

    Zresztą nie rozumiem tego problemu? Każdy kupuje to co mu bardziej
    odpowiada i jaką markę lepiej sobie ceni.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 4. Data: 2011-05-28 10:14:04
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gil:

    > Tak bym więc wziął Leice. Jakby była 50 zł droższa to też. Jak 100 zł to pewnie
    > też. I gdzieś jest ta granica że potem bym kupił Panasonica.
    > A dyskusja tam wskazuje, że sporo ludzi jest właśnie świadoma.

    Ja bym wziął Panasa, żeby ludzie sobie nie myśleli, że za parę złotych chcę
    się lansować na znaczek.

  • 5. Data: 2011-05-28 14:39:39
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-28 12:14, Mateusz Ludwin wrote:
    > Ja bym wziął Panasa, żeby ludzie sobie nie myśleli, że za parę złotych chcę
    > się lansować na znaczek.

    Czy leika to dla Ciebie tylko lans? :)
    A ja tam czasami sobie myślę, czy by wszystkiego co mam nie pogonić i
    kupić sobie M9 z 2-3 szkłami. Czy to też absolutnie będzie lans? :)

    (ale tak, nie zrobię tego, bo wstyd mi by było dać tyle $ za aparat, który
    ma tak tani LCD ;))

    A tak jeszcze przy okazji - przechadzałem się z koleżanką przez rynek i
    mijaliśmy pana z leiką m9, przy czym znajoma oceniła ten aparat jako
    brzydki i jakiś stary złomowy ;) Po chwili jednak stwierdziła, że może nie
    powinna być tak kategoryczna w sądach, bo to może była leika ;))) Jak
    doprecyzowałem że i owszem to tylko się zaśmialiśmy z tej myśli ;)
    Jak więc widzisz nawet mając leikę narażasz się na obciach ;)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 6. Data: 2011-05-28 15:59:55
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze dominik:

    > Czy leika to dla Ciebie tylko lans? :)

    Kompakt Panasa ze znaczkiem Leica to tylko lans dla ubogich.

  • 7. Data: 2011-05-28 18:49:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-28 16:39, dominik pisze:
    > Czy leika to dla Ciebie tylko lans? :)

    Zależy, ta kilkudziesięcioletnia jest bardzo ładna i zgrabna, ta
    współczesna to niestety tylko lans.

    > A ja tam czasami sobie myślę, czy by wszystkiego co mam nie pogonić i
    > kupić sobie M9 z 2-3 szkłami. Czy to też absolutnie będzie lans? :)

    Będzie niewygoda i podobna jakość jak z większości współczesnego sprzętu.

    --
    pozdrawia Adam
    /raczej jestem optymistą, może nie aż takim jakim był Żeromski.../

  • 8. Data: 2011-05-28 23:37:09
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-28 17:59, Mateusz Ludwin wrote:
    > Kompakt Panasa ze znaczkiem Leica to tylko lans dla ubogich.

    No to będzie straszno bo obydwa mają co najmniej jeden napis "leica" :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 9. Data: 2011-05-28 23:39:37
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-28 20:49, Janko Muzykant wrote:
    > Zależy, ta kilkudziesięcioletnia jest bardzo ładna i zgrabna, ta
    > współczesna to niestety tylko lans.

    Czemu?

    > Będzie niewygoda i podobna jakość jak z większości współczesnego sprzętu.

    A kto powiedział, że chodzi wyłącznie o jakość? To jedyne bezlustrzane
    35mm z niezłą bazą szkiełek, które są projektowane pod to, a nie pod lustra.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 10. Data: 2011-05-29 07:57:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-29 01:39, dominik pisze:

    > Czemu?

    Nie ma tam nic (poza oryginalnym wyglądem) względem konkurencji. Ani
    lepszego obrazu, dynamiki, ani optymalnego sterowania wyciskającego z
    matrycy, co się da (mój niespełniony światłomierz jeden promil przepaleń
    plus hdr sprzętowy z drugiego naświetlenia -3EV itp)

    > A kto powiedział, że chodzi wyłącznie o jakość? To jedyne bezlustrzane
    > 35mm z niezłą bazą szkiełek, które są projektowane pod to, a nie pod lustra.

    Obawiam się, że wpadasz w klasyczny scenariusz, któremu uległo wielu
    znajomych: lustro>lepsze lustro>jeszcze lepsze lustro>dziwny, drogi
    system>kompakt>nowe hobby. Tylko zdjęć właściwie nigdy nie było.

    --
    pozdrawia Adam
    /choć wydaje się to niemożliwe, nie jestem nieomylny/