  • 11. Data: 2011-05-30 22:42:17
    Temat: Re: O swiadomosci wsrod... fotografowaczy
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    [...]
    > mój niespełniony światłomierz jeden promil przepaleń
    [...]

    Też to kiedyś wymyśliłem (bo to oczywiste), ale tak BTW:

    a). 1%o przepaleń to często (najczęściej?) byłoby mocne
    niedoświetlenie (no, chyba że studio, itp. repro);

    b). przy takim podejściu naświetlaniem (znienackowo) rządziłaby
    dynamika sceny i bliskość świateł - z kadru na kadr szalone skoki
    naświetlania, w trybie "S" często poza zakresem obiektywu = złe
    naświetlanie.

    Może są to nawet faktyczne powody, dla których jeszcze nikt tego nie
    wprowadził (bo jeszcze jest opóźnienie zdjęcia na pomiar promili. ;-)

    [mr.]

  • 12. Data: 2011-05-31 07:33:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-31 00:42, Mariusz [mr.] pisze:
    > a). 1%o przepaleń to często (najczęściej?) byłoby mocne
    > niedoświetlenie (no, chyba że studio, itp. repro);

    To skrót myślowy. Do tego przydałaby się charakterystyka dynamiki i
    odpowiednie działania (bądź powiadomienia o kłopotach). Np. wyświetlanie
    obszarów o wysokim szumie.
    Ale w mniej słonecznych plenerach, wszelkich niepogodach, cieniach,
    braku świateł punktowych itp byłoby to bardzo fajne nawet w najprostszej
    postaci.

    > Może są to nawet faktyczne powody, dla których jeszcze nikt tego nie
    > wprowadził (bo jeszcze jest opóźnienie zdjęcia na pomiar promili. ;-)

    Brak zainteresowania.

    --
    pozdrawia Adam
    /osiem procent badanych martwi się, że ich iPod jest zazdrosny o ich

  • 13. Data: 2011-05-31 16:46:03
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Brak zainteresowania.

    No brak niestety - producenci praktycznie w ogóle nie drążą
    istniejących możliwości, traktując swoje aparaty jak dział zabawek. Np.
    EVILe są wręcz predystynowane do tilta&shifta (brak lustra), więc każdy
    EVILowy system już powinien mieć takie szkiełko. Ale chyba prędzej się
    zgwałcę i wrócę do taśmy, niż zobaczę to w cyfrakach...

    [mr.]

  • 14. Data: 2011-05-31 19:03:42
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-31 18:46, Mariusz [mr.] wrote:
> [...]
    > EVILowy system już powinien mieć takie szkiełko. Ale chyba prędzej się
    > zgwałcę i wrócę do taśmy, niż zobaczę to w cyfrakach...

    Możesz się gwałcić, bo przecież do każdego z dzisiejszych systemów jest co
    najmniej kilka adapterów z t/s.
    Po drugie to chyba nie wierzysz, że któryś z producentów zainteresuje się
    targetem, który jest dla nich znikomy, garstka napaleńców i tak sobie kupi
    nippona bo i tak im trzeba będzie do podpięcia czegoś z swojej szafy.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 15. Data: 2011-05-31 20:28:55
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "dominik" <u...@d...net.pl> wrote:

    > Możesz się gwałcić, bo przecież do każdego z dzisiejszych systemów
    > jest co najmniej kilka adapterów z t/s.

    A w praktyce? Wszystko działa? AF? Przysłona? Pomiar światła?
    Ostrzenie na nieskończoność? Są szerokie kąty, czy tylko tele? (po
    przecropieniu). A jak z wygodą używania, zakresem T&S? Co ze sztywnością
    mechaniczną podczas manipulacji T&S? Już nie wspominam o stabilizacji,
    choć jakby ktoś pytał, to bym nie odmówił... ;-)

    No i znowu jakieś doczepiane bałagany, tymczasem ergonomia to wciąż
    kluczowy, a przez niektórych niedoceniany parametr (i żadne gadanie nie
    przykryje wniosków z praktyki).

    A T&S znalazłby swoich nabywców: kto wie do czego można użyć -
    miałby wreszcie narzędzie wychodzące poza sztywny schemat, wprost
    niezrozumiały dla dawnych "fotografików" (choćby przy makro). A reszta
    też by miała niezły ubaw:
    http://www.cyberfoto.pl/inne-tematy-zdjec/91492-kmg-
    klub-milosnikow-gumiaka-szopenowi-nie.htm

    Mariusz [mr.]

  • 16. Data: 2011-05-31 21:03:36
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-05-31 22:28:55 +0200, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > A w praktyce?

    A kogo obchodzi w praktyce? Na pewno nie producentów. Ich obchodzi, tak
    ze kilkanaście lat, ile kasy zostawiasz za ich nowe zabawki.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2011-06-01 18:33:59
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-31 22:28, Mariusz [mr.] wrote:
    > A w praktyce? Wszystko działa? AF?

    Który to systemowy T&S ma AF? Z tego co wiem żaden i rzeczywiście nie ma
    on sensu w takiej konstrukcji.

    > Przysłona?

    W niektórych działa (głównie tych sterowanych elektronicznie, przy
    mechanicznych masz pierścień lub i tak jest na obiektywie).

    > Pomiar światła?

    Tak, w wszelkich evilkach z tego co wiem działa to bez dodatkowych chipów.

    > Ostrzenie na nieskończoność?

    Tak.

    > Są szerokie kąty, czy tylko tele?

    Są przejściówki, które mają opcję zmiany nachylenia i przesunięcia. To
    jakie szkło sobie do tego dopniesz to Twoja sprawa.

    > (po przecropieniu).

    j/w

    > A jak z wygodą używania, zakresem T&S? Co ze sztywnością
    > mechaniczną podczas manipulacji T&S? Już nie wspominam o stabilizacji,
    > choć jakby ktoś pytał, to bym nie odmówił... ;-)

    Które systemowe szkło T&S ma stabilizację optyczną?
    Bo matrycowa jak najbardziej działa, ale jest obecna jedynie w olku.

    > No i znowu jakieś doczepiane bałagany, tymczasem ergonomia to wciąż
    > kluczowy, a przez niektórych niedoceniany parametr (i żadne gadanie nie
    > przykryje wniosków z praktyki).

    Dopiero co chciałeś stos ogniskowych do wyboru, pewnie jeszcze
    przemilczałeś cenę, że ma być niska? :) Nie rozumiem co Ci modularność
    przeszkadza - w tym wypadku ani nie będzie skutkować zmniejszeniem
    wymiarów ani wzrostem uniwersalności, wręcz przeciwnie - kupując kilka
    obiektywów i przejściówkę masz więcej kombinacji.

> [...]
    > by miała niezły ubaw:
    > http://www.cyberfoto.pl/inne-tematy-zdjec/91492-kmg-
    klub-milosnikow-gumiaka-szopenowi-nie.htm

    Chyba sobie kpisz. Systemowe t&s jest dla nielicznych profesjonalnych
    fotografików, którzy używają trochę lepszego sprzętu, a po drugie ich
    stać. Cała reszta zrobi sobie z gumniaka lub przetykaczki do kibla, tak
    jak zresztą linkujesz. Nikt nie kupuje obiektywu za 5000zł bez autofocusa
    do aparatu za niewiele ponad tysiaka. Mając sprzętu za 30 tysięcy dopiero
    ktoś będzie to rozważał. Cała reszta idzie po przetykajkę do kibla :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564