  • Data: 2009-02-24 14:36:50
    Temat: Re: O matowce w cyfrowce
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Ludwin pisze:
    > To czemu jeszcze niedawno gardłowałeś sie jakie to wielkie znaczenie ma te
    > kilka cm różnicy GO przy odległości kilku metrów między APS-C i 4/3?

    A czy tu twierdziłem, że nie ma znaczenia?
    Czytaj ze zrozumieniem - pisałem o ustawianiu ostrości manualnie i
    owszem twierdzę wciąż, że nie jest to aż tak znów wielkim wyzwaniem.

    > A tyle się tu rozpisywałes o precyzji oddzielenia obiektu od tła, gdzie
    > liczy się to czy GO ma 8 czy 10 cm...

    Ty chyba nie rozumiesz o czym piszesz. Jak celuję w oko z GO i trafię
    idelnie w 1/2 ostrego to już nie ma takiego znaczenia niż jak trafię w
    1/3 obszaru ostrego czy 2/3 ostrego. Chodzi o to by oko mieć ostre, a
    tło było rozmyte. Nos delikatnie może być nieostry, tak samo jak ucho.
    To czy GO ma 8cm czy 10cm nie ma wielkiego znaczenia, ale przekłada się
    na to czy tło będzie rozmyte w stopniu takim że rozróżniasz jego
    elementy lub nie.

    > Ale od razu mówię że nie mam zamiaru wałkować tego tematu raz jeszcze.

    I dobrze, ale w zamian przeczytaj to na spokojnie i zastanów się nad tym
    zamiast łapać mnie za słówka szukając potwierdzeń czegoś czego nie
    powidziałem.

    Przy jakiej GO? :)

    --
    jgs .--.