  • Data: 2009-02-25 18:15:38
    Temat: Re: O matowce w cyfrowce
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > A na to nawet nie zwróciłem uwagi. To wielka szkoda. Ale biorąc pod
    > uwagę całkiem dobrą jakość ostrzenia na cyfrowej lupie powiększającej,
    > to nie powinno być źle. Miałem coś takiego w swojej hybrydzie - brak
    > skali, tylko lupa. W trudnych warunkach było to dokuczliwe, bo nie
    > miałem wzmocnienia na EVF (nie te czasy), ale w normalnym świetle
    > można było raz ustawić sobie manualnie bardzo dokładnie np.
    > nieskończoność, albo hiperfokalną i robić dynamiczne zdjęcia.

    Skala odległości jest jednak bardzo wygodna, również przy makro
    (papierowa GO!) i pracy na MF z kilkoma planami. Wadę tę wyraźnie
    podkreślała któraś z recenzji G1 (w opisie i później w podsumowaniu).

    G1 mimo nowatorskich rozwiązań i naprawdę wielu zalet chyba celowo
    ma pozostawione spore rezerwy, którymi kusić będą dopiero nowe modele.
    Do głównych wad zaliczyłbym:
    - bardzo ciemne ("kompaktowe") zoomy;
    - brak filmowania;
    - brak naprawdę ponadstandardowego spacerzooma (szerzej od 28 mm,
    np. 24-120 jak w Olympusie);
    - słabego optycznie kita (zwłaszcza że bez szczególnych możliwości
    jego wymiany) i to w dość drogim jednak zestawie, w dodatku korygowanego
    elektronicznie zupełnie wbrew woli użytkownika (i najprawdopodobniej
    kosztem wyraźnego obcięcia naprawdę szerokich kątów podczas prostowania
    kadrów oraz niedokładności między kadrowaniem, a otrzymanym kadrem
    [horror w nielustrzankach i tak już grzejących swoje matryce w pracy
    non-stop]);
    - kiepskie wysokie czułości, obcięcie masakrycznie wysokich
    czułości, za to pójście w megapiksele dodatkowo pogarszające dynamikę
    itp. parametry matrycy (bodajże dopiero 52 miejsce w rankingu DxO! A
    piąte od końca wśród niekompaktów, w tym także całkiem prehistorycznych
    jak np. Nikon D50, C 300D i stare Olympusy:
    http://www.dxomark.com/index.php/eng/DxOMark-Sensor ).

    Chętnie wejdę w coś podobnego, ale póki nie wyjdzie model, który
    skoryguje te całkiem podstawowe uchybienia, to będę musiał polubić to co
    mam :)) Oby zachęcony sukcesem G1 Samsung jak najszybciej wypuścił
    swojego obiecanego EVILa z APS, który dorówna jego pentaksopodobnym
    lustrzankom i przegoni G1, a nie weźmie przykładu z jego
    chińskopodobnych kompaków... :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]