  • Data: 2009-02-24 16:11:07
    Temat: Re: O matowce w cyfrowce
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dominik pisze:

    > Jeśli jesteś w stanie je dostrzec to jednak gryzą po oczach. Przy
    > wizjerze optycznym nie widzisz ich przecież.
    > 1600x1200 to jeszcze o wiele więcej - zanim do tego dojdziemy minie
    > naprawdę sporo czasu. Tak czy inaczej dzisiaj mają chyba 800x600 w G1
    > (załóżmy, że tyle jest). Na LCD potrafię dostrzec tak piskele, przy
    > 1600x1200 też. Przy fullhd i ekranie 17 cali nawet!

    To odsuń się trochę od tego monitora, bo chyba nosem po lcd rysujesz.
    Właśnie zrobiłem sobie ciekawe porównanie, bo nie wytrzymałem.
    Porównanie zrobiłem podobnie jak się porównuje względne wielkości
    wizjerów w obu aparatach. Wyszło mi, że mój wizjer pełnoklatkowego
    aparatu z autofokusem (Pentax Z-20 - wizjer 0,8x 95%) ma mniej więcej
    takie same rozmiary kątowe (szerokość kadru, bo proporcje inne, więc
    muszę porównywać jeden z wymiarów) jak ekran LCD w laptopie oglądany z
    ok. 50cm. Ekran LCD to 15,4" WXGA o rozdzielczości 1280x800. Jakoś
    szczególnie mi pikselizacja na nim nie przeszkadza. A już zupełnie nie
    przeszkadza mi pikselizacja na monitorze 17" 1280x1024 oglądanym z
    normalnej roboczej odległości, czyli od 50 do 100cm(przy czym 100cm to
    już duża odległość). Jeśli oglądasz 17"FullHD z normalnej odległości i
    widzisz piksele, to powinieneś zrobić karierę jako snajper - z
    autentycznie sokolim wzrokiem? No,no,no.
    Ale z drugiej strony - z takim wzrokiem, to wizjer w Olkach nie powinien
    być dla ciebie problemem :P
    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.