  • 161. Data: 2019-01-31 13:10:35
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Tomalo <r...@g...com> wrote:

    > Samochód z klimą ma mocniejszy alternator niż taki sam wóz bez klimy.
    > Przykładowo jakiś tam Fiat z klimą ma alternator o wydajności 90 A a ten
    > sam model bez klimy ma tylko 70 A generator.

    Zawsze mnie to zastanawiało. Dlaczego? Przecież kompresor klimy nie jest
    elektryczny. Elektryczne są jedynie wentylatory, ale one i tak są obecne w
    samochodzie bez klimy, po prostu wentylator skraplacza klimy i chłodnicy
    silnika (u mnie to ten sam i nie bardzo sobie wyobrażam inaczej) przy
    klimie chodzi częściej... ale jak samochód stoi odpalony, to ten sam
    wentylator też co jakiś czas się załącza, nawet gdy nie ma klimy, i
    alternator powinien to zapotrzebowanie pokryć.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 162. Data: 2019-01-31 13:12:12
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Odsiarczanianie sie ten proces nazywa. To tak przy okazji.

    Wszędzie widziałem nazwę "odsiarczanie". Może niepoprawną.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 163. Data: 2019-01-31 13:17:12
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja jakos zawsze trafialem na aku z korkami. Tylko zaklejone jakas
    > naklejka, albo pod oslona ...

    Pytanie czy te gumowe zaślepki to korki czy właśnie zaworki. Jak ciśnienie
    wzrasta, to gumka się podnosi... a potem opada i jest szczelnie.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 164. Data: 2019-01-31 13:20:32
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Tak napisal twoj przewodnik duchowy w ksiazce starszej niz ja.

    Jeśli dobrze liczę, to starszej zaledwie o rok.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 165. Data: 2019-01-31 13:21:49
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Tomalo <r...@g...com> wrote:

    > Tu na newsach nie ma przyzwolenia na hejt i trollowanie.

    W sumie newsy są ostatnim bastionem Internetu, na którym to przyzwolenie
    jest (i dobrze, bardzo nie lubię cenzury).

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 166. Data: 2019-01-31 13:31:07
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Kiedys dojezdzilem akumulator do 10% ( cztery Ah). I nadal zapalal bez
    > problemow, tylko swiatel nie mozna bylo zapalic na postoju.

    Mój samochód odpala bez problemu, na mrozie, ze zużytego akumulatora 9,5
    Ah (zużytego czyli takiego, który wyciągnąłem z motocykla, bo po 2-3
    dniach stania z alarmem -- pobór 4 mA -- już nie dawał rady zakręcić).
    Oczywiście akumulator w pełni naładowany i przyniesiony z ciepła.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 167. Data: 2019-01-31 14:01:16
    Od: Tomalo <r...@g...com>

    > Jakie powinno być to napięcie? Zakładając, że akumulator jest naładowany,
    > a silnik zimny (wtedy podbija obroty).

    No pisaliśmy już n-razy iż winno być w okolicach 14,4 V na zimnym 14,5 na ciepłym
    14,2. Generalnie wszystko wyższe niż 14,2 V ale mniej niż 14,5 będzie dobre.

  • 168. Data: 2019-01-31 14:03:13
    Od: Tomalo <r...@g...com>

> [...]
    > wentylator też co jakiś czas się załącza, nawet gdy nie ma klimy, i
    > alternator powinien to zapotrzebowanie pokryć.

    Dlatego, że w niektórych samochodach wentylatorów jest więcej i te dodatkowe włączają
    się po włączeniu klimatyzacji. Ponieważ biorą sporo prądu więc producentowi pojazdu
    bilans się nie zgadzał więc musiał dać mocniejszy alternator.

  • 169. Data: 2019-01-31 14:09:17
    Od: Tomalo <r...@g...com>

    > W sumie newsy są ostatnim bastionem Internetu, na którym to przyzwolenie
    > jest (i dobrze, bardzo nie lubię cenzury).

    Nie zgodzę się:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta

    Już 1 punkt o tym mówi:
    Dla grup i list dyskusyjnych są to:

    1. zakaz pisania wulgaryzmów

    Dlaczego rynsztokowym językiem miałbyś raczyć całe towarzystwo? To, że nie ma tu
    moderatora nie oznacza "róbta co chceta".
    To nie ma żadnego związku z cenzurą. Nie myl pojęć. :)

  • 170. Data: 2019-01-31 15:01:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I w tym momencie nalezy przestac czytac Twoje pierdolenie zeby czasu nie marnowac. W
    Zukach, Syrenach , Warszawach itp regulator byl ustawiany na ok 14V. Byl to
    mechaniczny regulator i mial wiekszy rozrzut dochodzacy do +-0,5V. Problemy z
    odpalaniem wynikaly z czegos innego.