-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
ne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.
fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada
.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.
pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <a...@t...no1>
<f...@g...com>
<c...@g...com>
<4...@g...com>
<f...@g...com>
<L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
<a...@g...com>
<g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
<f...@g...com>
<1bZ5E.146795$UF1.124168@usenetxs.com>
<5...@g...com>
<5u3l8afebum4.1tf9z6xfov9cd$.dlg@40tude.net>
<b...@g...com>
<5c59a787$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5c5aaba0$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<5c5b3e06$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
In-Reply-To: <f...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Date: Thu, 7 Feb 2019 13:19:19 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 47
Message-ID: <5c5c2295$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.83.221
X-Trace: 1549542037 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 510 83.26.83.221:50928
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3927
X-Received-Body-CRC: 2883990223
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740843
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:f33fbb78-b991-4c9a-a9f4-7f73d4e2aa45@go
oglegroups.com...
W dniu środa, 6 lutego 2019 21:05:27 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz
napisał:
> Nie odwracaj kota ogonem. Napisałeś, że akumulatora nie da się
> naładować
> do wyższego napięcia wskutek spadku przewodnictwa elektrolitu. A to
> jest
> totalna bzdura! Dla jasności cytuję cały fragment:
>
>> ">> Dobrze skonstruowany prostownik ma tak dobrane trafo, że nie da
>> się
>> >> uzyskać więcej niż 16 V. Mój BR 12/10 daje 15,3-16 V w
>> zależności
>> >> od stanu akumulatora. Chociażby nie wiem jak długo byś ładował
>> >> więcej nie uzyskasz.
>> >
>> > 15.3V brzmi bardziej rozsadnie
>
>> Nie wiem co w tym rozsądnego. To tylko zwykła elektrochemia. Brak
>> możliwości uzyskania odpowiedniej przewodności elektrolitu
>> powoduje, że
>> napięcie wyżej nie wzrośnie."
>
>No nie udało mi się to nigdy, aby go naładować do wyższego napięcia
>niż 16 V. Przynajmniej prostownikami, które posiadam.
>Po prostu one nie uzyskują aż tak wysokiego napięcia na zaciskach.
>Mam kilka różnych prostowników ale nawet Kulon-912 kończy na 16,4 V.
>Później prąd spada do jakiejś niedużej wartości i napięcie już nie
>rośnie.
Kulon to jakis automat, ale podlacz kondensator elektrolityczny do
tego zwyklego i zmierz napiecie.
U mnie jak pisalem - 19V wychodzi.
A nie mozesz na akumulatorze uzyskac takiego napiecia, bo akumulator
za duzy prad bierze i za bardzo obciaza prostownik.
A to wynika z dobrej przewodnosci elektrolitu, a nie z kiepskiej.
>Zatem także chętnie zapoznam się z wyjaśnieniem, jak można ładować
>prostownikiem klasycznym do tak wysokiego napięcia.
Trzeba wziac zwykly prostownik od wozka widlowego, taki co to 50A daje
:-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.02.19 13:21 J.F.
- 07.02.19 13:38 J.F.
- 07.02.19 14:54 Tomalo
- 07.02.19 15:23 J.F.
- 08.02.19 08:56 Tomalo
- 08.02.19 09:12 J.F.
- 08.02.19 13:22 Tomalo
- 09.02.19 12:37 gienek
- 10.02.19 11:13 Paweł Pawłowicz
- 11.02.19 15:12 Tomalo
- 11.02.19 15:16 Tomalo
- 11.02.19 15:44 J.F.
- 11.02.19 16:27 Paweł Pawłowicz
- 11.02.19 16:59 RoMan Mandziejewicz
- 12.02.19 09:41 Tomalo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=