eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-02-07 15:23:47
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:d9d9a93c-ee0f-44b9-a771-5e529ae81016@go
    oglegroups.com...
    >> >No nie udało mi się to nigdy, aby go naładować do wyższego
    >> >napięcia
    >> >niż 16 V. Przynajmniej prostownikami, które posiadam.
    >> >Po prostu one nie uzyskują aż tak wysokiego napięcia na zaciskach.
    >> >Mam kilka różnych prostowników ale nawet Kulon-912 kończy na 16,4
    >> >V.
    >> >Później prąd spada do jakiejś niedużej wartości i napięcie już nie
    >> >rośnie.
    >
    >> Kulon to jakis automat, ale podlacz kondensator elektrolityczny do
    >> tego zwyklego i zmierz napiecie.
    >> U mnie jak pisalem - 19V wychodzi.

    >Na Kulonie wyjdzie dokładnie 16.4 V, bo on na tym poziomie ma
    >stabilizację - to jest ładowarka impulsowa i ma inną całkiem
    >charakterystkę niźli zwykły prostownik trafo + dioda.

    Ciezki ten Kulon ?
    Podejrzewam, ze Rosjanie zrobili to na sieciowym trafie i tyrystorach,
    wiec z jednej strony ma ogranicznik napiecia i moze ciekawa ch-ke
    ladowania, ale z drugiej - ciagle impulsy 100Hz.


    >Mogę sprawdzić na zwykłym prostowniku.
    >Niemniej jednak weź pod uwagę, że akumulator to nie jest dobry
    >kondensator. On ma "upływ" i pobiera najmniej kilkaset mA, przez co
    >powstaje spadek napięcia i to że masz na kondensatorze 19 V oznacza,
    >że nie będzie tyle na akumulatorze, tylko o wiele mnie.

    Ja tylko o tym, ze to nie jest tak, ze "prostownik wiecej nie da",
    tylko jak napiecie chwilowe przekracza te 14-16V, to z trafa prad
    przed diody plynie.

    Owszem, jest ograniczony przez rezystancje i indukcyjnosc, jest w
    krotkich impulsach, i z uwagi na uplyw/gazowanie akumulatora ustala
    sie jakies napiecie.
    I tak jak pisales - na jednym moze 16V, na innym auku 15.3V ... mnie
    chyba jeszcze mniej.

    >Prostownik od wózka widłowego jest najczęściej obecnie przetwornicą
    >impulsową i zwykle ma ograniczenie górnego napięcia do 15-16V.

    No to starego typu, na zwyklym transformatorze :-)

    Ja kiedys w samochodzie mialem 19V - awaria regulatora.
    Akumulator poltorej godziny wytrzymal i po naprawie jezdzil potem
    jeszcze dlugo.

    Ograniczenie pradu przez alternator chyba sie przydalo, na szczescie
    nie byl to model 230A, ani 130A :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: