eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-02-07 14:54:07
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >
    > >No nie udało mi się to nigdy, aby go naładować do wyższego napięcia
    > >niż 16 V. Przynajmniej prostownikami, które posiadam.
    > >Po prostu one nie uzyskują aż tak wysokiego napięcia na zaciskach.
    > >Mam kilka różnych prostowników ale nawet Kulon-912 kończy na 16,4 V.
    > >Później prąd spada do jakiejś niedużej wartości i napięcie już nie
    > >rośnie.
    >
    > Kulon to jakis automat, ale podlacz kondensator elektrolityczny do
    > tego zwyklego i zmierz napiecie.
    > U mnie jak pisalem - 19V wychodzi.
    >
    > A nie mozesz na akumulatorze uzyskac takiego napiecia, bo akumulator
    > za duzy prad bierze i za bardzo obciaza prostownik.
    > A to wynika z dobrej przewodnosci elektrolitu, a nie z kiepskiej.
    >
    > >Zatem także chętnie zapoznam się z wyjaśnieniem, jak można ładować
    > >prostownikiem klasycznym do tak wysokiego napięcia.
    >
    > Trzeba wziac zwykly prostownik od wozka widlowego, taki co to 50A daje
    > :-)
    >
    > J.

    Na Kulonie wyjdzie dokładnie 16.4 V, bo on na tym poziomie ma stabilizację - to jest
    ładowarka impulsowa i ma inną całkiem charakterystkę niźli zwykły prostownik trafo +
    dioda.
    Mogę sprawdzić na zwykłym prostowniku.
    Niemniej jednak weź pod uwagę, że akumulator to nie jest dobry kondensator. On ma
    "upływ" i pobiera najmniej kilkaset mA, przez co powstaje spadek napięcia i to że
    masz na kondensatorze 19 V oznacza, że nie będzie tyle na akumulatorze, tylko o
    wiele mnie.
    Jak znajdę chwilę to sprawdzę.

    Prostownik od wózka widłowego jest najczęściej obecnie przetwornicą impulsową i
    zwykle ma ograniczenie górnego napięcia do 15-16V. Więc jak osiągnie to napięcie, to
    przejdzie na jego stabilizację i będzie tylko ładował jakimś małym prądem
    konserwującym aż w końcu uzna akumulator za naładowany i przejdzie w stand-by na
    napięcie około 14 V. Tak zwykle działają nowoczesne prostowniki, aczkolwiek i tu są
    spore różnice w zależności od producenta.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: