    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <1bZ5E.146795$UF1.124168@usenetxs.com>
    <5...@g...com>
    Date: Mon, 4 Feb 2019 22:09:48 +0100

    Dnia Mon, 4 Feb 2019 12:45:38 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):

    > Poczytaj czym się różni praca cykliczna akumulatora a czym praca buforowa.

    Ale czy nalezy cyklicznie ladowac samochodowy akumulator pracujacy
    buforowo ? :-)

    > Dobrze skonstruowany prostownik ma tak dobrane trafo, że nie da się
    > uzyskać więcej niż 16 V. Mój BR 12/10 daje 15,3-16 V w zależności
    > od stanu akumulatora. Chociażby nie wiem jak długo byś ładował
    > więcej nie uzyskasz.

    15.3V brzmi bardziej rozsadnie :-)

    > Wytłumacz mi jak transformator o napięciu jałowym na poziomie 13 V może podnieść
    napięcie akumulator do nieskończoności? No dobra, chociażby nawet do 18 V ?
    > To jakaś nowa elektrotechnika?

    Do nieskonczonosci to nowa, ale 18V to normalna - srednie napiecie
    13V, szczytowe 18V.

    > Nie ma żadnych 2 szkół. Akumulator w stanie jałowym o napięciu 11,6 V to jest
    całkowicie rozładowany.
    > Jego elektrolit to praktycznie czysta woda.

    Bez przesady z tym elektrolitem. Jest w nim spory nadmiar kwasu.

    Jakby byla czysta woda, to by mu zamarzla na mrozie.

    Ale zapala :-)

    J.