-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin3!g
oblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!un
t-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Newsgroups: pl.misc.elektronika
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <a...@t...no1>
<5...@g...com>
<f...@g...com>
<c...@g...com>
<4...@g...com>
<f...@g...com>
<L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
<a...@g...com>
<g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
<f...@g...com>
<1bZ5E.146795$UF1.124168@usenetxs.com>
<5...@g...com>
Date: Mon, 4 Feb 2019 22:09:48 +0100
Message-ID: <5u3l8afebum4.1tf9z6xfov9cd$.dlg@40tude.net>
Lines: 69
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1549314574 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 499 82.143.187.50:64057
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740742
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 4 Feb 2019 12:45:38 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
>> Dziwne, że w akumulatorach buforowych nie trzymają ich na 16,5V tylko na
>> 13,8V max
>> Przecież skoro na 16,5V ma być niewielki prąd, to przecież nie powinno
>> szkodzić skoro nie ma znaczenia...
>> Mały prąd to trzymajmy i rok pod takim napięciem, bo przecież ma nie
>> szkodzić...
>
> Poczytaj czym się różni praca cykliczna akumulatora a czym praca buforowa.
Ale czy nalezy cyklicznie ladowac samochodowy akumulator pracujacy
buforowo ? :-)
>> Typowy trafo + mostek na końcówce ładowania wręcz ma tendencję do
>> zwiększania napięcia, bo spadek na miedzi uzwojenia trafa się zmiejsza, prąd
>> na końcu ładowania najmniejszy to i na diodach prostownika mniejszy spadek i
>> w pikach połówek sinusa dobić do tych 18V to nic nadzwyczajnego.
>
> Dobrze skonstruowany prostownik ma tak dobrane trafo, że nie da się
> uzyskać więcej niż 16 V. Mój BR 12/10 daje 15,3-16 V w zależności
> od stanu akumulatora. Chociażby nie wiem jak długo byś ładował
> więcej nie uzyskasz.
15.3V brzmi bardziej rozsadnie :-)
>>> Kup sobie normalny prostownik i sprawdź
>>
>> Mam normalny, trafo i mostek, po pierona coś więcej.
>> Napisałem, że będzie rosło TEORETYCZNIE nieskończenie.
>> Wiadomo, że zachodzący proces i ustalony prąd na 0,1Q zatrzyma w praktyce
>> napięcie na jakimś tam poziomie nieco ponad 16V. Jego pobijanie byłoby dalej
>> możliwe do jeszcze jakiegoś poziomu (wspomniał ktoś o 18V) i potem już
>> nastąpi stop wymuszony gotowaniem elektrolitu. Czyli energia pójdzie w
>> ciepło i już wyżej nie pobije. Szkoda na sprawnym aku robić takie próby, co
>> się będzie dziać jak napięcie będzie rosło nawet do 18V.
>
> Wytłumacz mi jak transformator o napięciu jałowym na poziomie 13 V może podnieść
napięcie akumulator do nieskończoności? No dobra, chociażby nawet do 18 V ?
> To jakaś nowa elektrotechnika?
Do nieskonczonosci to nowa, ale 18V to normalna - srednie napiecie
13V, szczytowe 18V.
>> Nic nie mylę, jasno punktuję aku w stanie jałowym, a aku pod obciążeniem.
>> U mnie na jałowym (jałowy, znikome obciążenie prądami podtrzymania "zabawek"
>> elektronicznych i alarmem ~15mA) jest po długim staniu (2 tygodnie, gdzie
>> prostownik aku widział wcześniej rok temu i krótkie przejazdy po góra 10km)
>> jak pisałem 11,6V (nie uważam tego za naładowanie lecz stan bliski końcu
>> wyładowania) i odpala - z bólem ale zaskoczy. Tak więc mamy dwie szkoły.
>
> Nie ma żadnych 2 szkół. Akumulator w stanie jałowym o napięciu 11,6 V to jest
całkowicie rozładowany.
> Jego elektrolit to praktycznie czysta woda.
Bez przesady z tym elektrolitem. Jest w nim spory nadmiar kwasu.
Jakby byla czysta woda, to by mu zamarzla na mrozie.
>>> Że akumulator o napięciu 10,5 V to nie uruchomi żadnego pojazdu.
>>
>> U mnie pod obciążeniem rozrusznikiem spada wtedy nawet 8V (w końcu
>> rozładowany aku od więcej stania niż długiego jeżdżenia),
> Jak w czasie kręcenia rozrusznikiem napięcie spada do 8 V to znaczy
> że masz uszkodzony akumulator, albo rozrusznik, albo akumulator
> jest praktycznie rzecz biorąc wyładowany. Może być też kombinacja
> ww. Nie opowiadaj bajek.
Ale zapala :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.19 22:35 Zenek Kapelinder
- 04.02.19 22:52 Janusz
- 05.02.19 08:01 J.F.
- 05.02.19 08:12 J.F.
- 05.02.19 08:42 J.F.
- 05.02.19 08:47 Tomalo
- 05.02.19 09:14 Tomalo
- 05.02.19 09:22 Tomalo
- 05.02.19 09:30 J.F.
- 05.02.19 11:21 J.F.
- 05.02.19 11:43 J.F.
- 05.02.19 15:24 Tomalo
- 05.02.19 16:10 Zenek Kapelinder
- 05.02.19 16:11 Paweł Pawłowicz
- 05.02.19 16:15 Paweł Pawłowicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=