    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5c516c23$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <5c51f245$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    Date: Thu, 31 Jan 2019 22:50:03 +0100

    Dnia Wed, 30 Jan 2019 23:53:39 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
    > Te 16 V jest przez krótki okres około 2 h. Nie ma to żadnego znaczenia dla
    trwałości baterii.

    A ile czasu juz ma ?

    Bo ziarnko do ziarnka ....

    > Powinno to być napięcie 14 V lub nieco więcej. 13,8 V jest stanowczo za niskie i
    powoduje szybką degradację baterii. Jednak trzeba mieć świadomość, że napięcie
    pokładowe nie doładuje już silnie rozładowanego akumulatora.

    A jednak wiele samochodow tyle.

    > Czasami nawet najlepiej obsługiwany akumulator może paść zupełnie.
    > Dokładnie tak samo jak każde inne urządzenie.
    > Co nie znaczy, że prawidłowa obsługa nie zwiększa jego żywotności.

    Ale moj, calkowicie nie dbany, wytrzymal dwa razy wiecej niz 2 lata.

    > Doładowuj baterię jak najczęściej a zaoszczędzisz na wymianach.
    > Nigdy nie miałem baterii, która nie wytrzymała by mniej niż 8 lat.
    > Moim zdaniem okresowa obsługa jest dużym przyczynkiem do tego.

    Teraz samochody zmieniam czesciej. Kupuje z akumulatorem, stan
    nieznany, jak padnie kupuje nowy aku, a auto wkrotce i tak na zlom.

    > Poczytaj co napisało Volvo w tym temacie:
    > https://www.volvotrucks.pl/content/dam/volvo/volvo-t
    rucks/masters/euro-6/pdf/services/stay-in-power/batt
    ery-consumption-awareness_brochure_pl_pl.pdf
    > lub
    > https://www.volvotrucks.pl/pl-pl/services/stay-in-po
    wer.html
    > Broszurka po prawej na dole.

    Ciekawe. Ale oni maja inny tryb pracy. Ja wylaczam auto i ide do domu,
    on wylaczaja silnik i zaczynaja ogladac filmy, czy odpalaja komputery.
    I wszysko z akumulatora.
    A potem tylko 9h ladowania.

    No ale ... skoro Volvo takie madre, to czemu ich pojazdy same nie
    laduja akumulatora co 2 tygodnie ? :-)

    A te ich akumulatory to nie sa takie bardziej trakcyjne ?

    P.S. co to za "Urządzenie do regeneracji akumulatorów Volvo

    Zapobiega zasiarczeniu nowych akumulatorów i usuwa je. Dzięki temu
    można uniknąć rozładowań niszczących akumulator."

    J.