-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Newsgroups: pl.misc.elektronika
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <a...@t...no1>
<q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<1...@t...no1>
<6...@g...com>
<5c509109$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
<5c50bc8c$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
<5c511d0f$4$486$65785112@news.neostrada.pl>
<5c516c23$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<5c51f245$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
Date: Thu, 31 Jan 2019 22:50:03 +0100
Message-ID: <1kpxp91ha28r$.1x1m11jkh6b3d.dlg@40tude.net>
Lines: 66
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1548971393 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 498 82.143.187.50:52614
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740621
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 30 Jan 2019 23:53:39 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
>>>Nie obniżasz ladowaniem trwałości.
>> Ale mowa o takim do 16V.
> Te 16 V jest przez krótki okres około 2 h. Nie ma to żadnego znaczenia dla
trwałości baterii.
A ile czasu juz ma ?
Bo ziarnko do ziarnka ....
>>>Wręcz przeciwnie. Im krócej na plytach jest siarczan tym dluzsze
>>>życie akumulatora.
>>
>> Ale w samochodzie akumulator zasadniczo jest naladowany, przynajmniej
>> do tych 13.8-14.4V.
>> Cos tam sie rozladuje na postoju, ale szybko naladuje w czasie jazdy.
>
> Powinno to być napięcie 14 V lub nieco więcej. 13,8 V jest stanowczo za niskie i
powoduje szybką degradację baterii. Jednak trzeba mieć świadomość, że napięcie
pokładowe nie doładuje już silnie rozładowanego akumulatora.
A jednak wiele samochodow tyle.
>>>Nie przerobiony na płytach siarczan utrwala się do stanu trwałego co
>>>zmniejsza efektywną pojemność akumulatora.
>>>Jak kolejnej warstwy siarczanu nie roztworzysz ładowaniem to proces
>>>się pogłębia i tak po 2 latach z akumulatora 70 Ah robi się 20 Ah i
>>>akumulator idzie do wymiany, >gdzie gdyby był starannie obsługiwany
>>>wytrzymałby 3-4 x dłużej.
>>
>> No widzisz - moj poszedl do wymiany po 4 latach.
>> I nie bardzo wiadomo co mu zaszkodzilo - zasiarczenie, czy ladowanie,
>> czy jeszcze cos innego.
>
> Czasami nawet najlepiej obsługiwany akumulator może paść zupełnie.
> Dokładnie tak samo jak każde inne urządzenie.
> Co nie znaczy, że prawidłowa obsługa nie zwiększa jego żywotności.
Ale moj, calkowicie nie dbany, wytrzymal dwa razy wiecej niz 2 lata.
> Doładowuj baterię jak najczęściej a zaoszczędzisz na wymianach.
> Nigdy nie miałem baterii, która nie wytrzymała by mniej niż 8 lat.
> Moim zdaniem okresowa obsługa jest dużym przyczynkiem do tego.
Teraz samochody zmieniam czesciej. Kupuje z akumulatorem, stan
nieznany, jak padnie kupuje nowy aku, a auto wkrotce i tak na zlom.
> Poczytaj co napisało Volvo w tym temacie:
> https://www.volvotrucks.pl/content/dam/volvo/volvo-t
rucks/masters/euro-6/pdf/services/stay-in-power/batt
ery-consumption-awareness_brochure_pl_pl.pdf
> lub
> https://www.volvotrucks.pl/pl-pl/services/stay-in-po
wer.html
> Broszurka po prawej na dole.
Ciekawe. Ale oni maja inny tryb pracy. Ja wylaczam auto i ide do domu,
on wylaczaja silnik i zaczynaja ogladac filmy, czy odpalaja komputery.
I wszysko z akumulatora.
A potem tylko 9h ladowania.
No ale ... skoro Volvo takie madre, to czemu ich pojazdy same nie
laduja akumulatora co 2 tygodnie ? :-)
A te ich akumulatory to nie sa takie bardziej trakcyjne ?
P.S. co to za "Urządzenie do regeneracji akumulatorów Volvo
Zapobiega zasiarczeniu nowych akumulatorów i usuwa je. Dzięki temu
można uniknąć rozładowań niszczących akumulator."
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.19 22:57 J.F.
- 31.01.19 23:27 Zenek Kapelinder
- 01.02.19 00:54 J.F.
- 01.02.19 04:16 Zenek Kapelinder
- 01.02.19 05:46 HF5BS
- 01.02.19 05:52 HF5BS
- 01.02.19 09:42 J.F.
- 01.02.19 09:49 J.F.
- 01.02.19 09:57 HF5BS
- 01.02.19 10:16 RoMan Mandziejewicz
- 01.02.19 10:25 J.F.
- 01.02.19 12:06 Tomalo
- 01.02.19 12:22 Tomalo
- 01.02.19 12:29 Tomalo
- 01.02.19 12:37 Tomalo
Najnowsze wątki z tej grupy
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=