eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzie › Re: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-01-31 22:50:03
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 30 Jan 2019 23:53:39 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
    >>>Nie obniżasz ladowaniem trwałości.
    >> Ale mowa o takim do 16V.
    > Te 16 V jest przez krótki okres około 2 h. Nie ma to żadnego znaczenia dla
    trwałości baterii.

    A ile czasu juz ma ?

    Bo ziarnko do ziarnka ....

    >>>Wręcz przeciwnie. Im krócej na plytach jest siarczan tym dluzsze
    >>>życie akumulatora.
    >>
    >> Ale w samochodzie akumulator zasadniczo jest naladowany, przynajmniej
    >> do tych 13.8-14.4V.
    >> Cos tam sie rozladuje na postoju, ale szybko naladuje w czasie jazdy.
    >
    > Powinno to być napięcie 14 V lub nieco więcej. 13,8 V jest stanowczo za niskie i
    powoduje szybką degradację baterii. Jednak trzeba mieć świadomość, że napięcie
    pokładowe nie doładuje już silnie rozładowanego akumulatora.

    A jednak wiele samochodow tyle.

    >>>Nie przerobiony na płytach siarczan utrwala się do stanu trwałego co
    >>>zmniejsza efektywną pojemność akumulatora.
    >>>Jak kolejnej warstwy siarczanu nie roztworzysz ładowaniem to proces
    >>>się pogłębia i tak po 2 latach z akumulatora 70 Ah robi się 20 Ah i
    >>>akumulator idzie do wymiany, >gdzie gdyby był starannie obsługiwany
    >>>wytrzymałby 3-4 x dłużej.
    >>
    >> No widzisz - moj poszedl do wymiany po 4 latach.
    >> I nie bardzo wiadomo co mu zaszkodzilo - zasiarczenie, czy ladowanie,
    >> czy jeszcze cos innego.
    >
    > Czasami nawet najlepiej obsługiwany akumulator może paść zupełnie.
    > Dokładnie tak samo jak każde inne urządzenie.
    > Co nie znaczy, że prawidłowa obsługa nie zwiększa jego żywotności.

    Ale moj, calkowicie nie dbany, wytrzymal dwa razy wiecej niz 2 lata.

    > Doładowuj baterię jak najczęściej a zaoszczędzisz na wymianach.
    > Nigdy nie miałem baterii, która nie wytrzymała by mniej niż 8 lat.
    > Moim zdaniem okresowa obsługa jest dużym przyczynkiem do tego.

    Teraz samochody zmieniam czesciej. Kupuje z akumulatorem, stan
    nieznany, jak padnie kupuje nowy aku, a auto wkrotce i tak na zlom.

    > Poczytaj co napisało Volvo w tym temacie:
    > https://www.volvotrucks.pl/content/dam/volvo/volvo-t
    rucks/masters/euro-6/pdf/services/stay-in-power/batt
    ery-consumption-awareness_brochure_pl_pl.pdf
    > lub
    > https://www.volvotrucks.pl/pl-pl/services/stay-in-po
    wer.html
    > Broszurka po prawej na dole.

    Ciekawe. Ale oni maja inny tryb pracy. Ja wylaczam auto i ide do domu,
    on wylaczaja silnik i zaczynaja ogladac filmy, czy odpalaja komputery.
    I wszysko z akumulatora.
    A potem tylko 9h ladowania.

    No ale ... skoro Volvo takie madre, to czemu ich pojazdy same nie
    laduja akumulatora co 2 tygodnie ? :-)

    A te ich akumulatory to nie sa takie bardziej trakcyjne ?

    P.S. co to za "Urządzenie do regeneracji akumulatorów Volvo

    Zapobiega zasiarczeniu nowych akumulatorów i usuwa je. Dzięki temu
    można uniknąć rozładowań niszczących akumulator."

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: