-
Data: 2019-01-31 22:50:03
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 30 Jan 2019 23:53:39 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
>>>Nie obniżasz ladowaniem trwałości.
>> Ale mowa o takim do 16V.
> Te 16 V jest przez krótki okres około 2 h. Nie ma to żadnego znaczenia dla
trwałości baterii.
A ile czasu juz ma ?
Bo ziarnko do ziarnka ....
>>>Wręcz przeciwnie. Im krócej na plytach jest siarczan tym dluzsze
>>>życie akumulatora.
>>
>> Ale w samochodzie akumulator zasadniczo jest naladowany, przynajmniej
>> do tych 13.8-14.4V.
>> Cos tam sie rozladuje na postoju, ale szybko naladuje w czasie jazdy.
>
> Powinno to być napięcie 14 V lub nieco więcej. 13,8 V jest stanowczo za niskie i
powoduje szybką degradację baterii. Jednak trzeba mieć świadomość, że napięcie
pokładowe nie doładuje już silnie rozładowanego akumulatora.
A jednak wiele samochodow tyle.
>>>Nie przerobiony na płytach siarczan utrwala się do stanu trwałego co
>>>zmniejsza efektywną pojemność akumulatora.
>>>Jak kolejnej warstwy siarczanu nie roztworzysz ładowaniem to proces
>>>się pogłębia i tak po 2 latach z akumulatora 70 Ah robi się 20 Ah i
>>>akumulator idzie do wymiany, >gdzie gdyby był starannie obsługiwany
>>>wytrzymałby 3-4 x dłużej.
>>
>> No widzisz - moj poszedl do wymiany po 4 latach.
>> I nie bardzo wiadomo co mu zaszkodzilo - zasiarczenie, czy ladowanie,
>> czy jeszcze cos innego.
>
> Czasami nawet najlepiej obsługiwany akumulator może paść zupełnie.
> Dokładnie tak samo jak każde inne urządzenie.
> Co nie znaczy, że prawidłowa obsługa nie zwiększa jego żywotności.
Ale moj, calkowicie nie dbany, wytrzymal dwa razy wiecej niz 2 lata.
> Doładowuj baterię jak najczęściej a zaoszczędzisz na wymianach.
> Nigdy nie miałem baterii, która nie wytrzymała by mniej niż 8 lat.
> Moim zdaniem okresowa obsługa jest dużym przyczynkiem do tego.
Teraz samochody zmieniam czesciej. Kupuje z akumulatorem, stan
nieznany, jak padnie kupuje nowy aku, a auto wkrotce i tak na zlom.
> Poczytaj co napisało Volvo w tym temacie:
> https://www.volvotrucks.pl/content/dam/volvo/volvo-t
rucks/masters/euro-6/pdf/services/stay-in-power/batt
ery-consumption-awareness_brochure_pl_pl.pdf
> lub
> https://www.volvotrucks.pl/pl-pl/services/stay-in-po
wer.html
> Broszurka po prawej na dole.
Ciekawe. Ale oni maja inny tryb pracy. Ja wylaczam auto i ide do domu,
on wylaczaja silnik i zaczynaja ogladac filmy, czy odpalaja komputery.
I wszysko z akumulatora.
A potem tylko 9h ladowania.
No ale ... skoro Volvo takie madre, to czemu ich pojazdy same nie
laduja akumulatora co 2 tygodnie ? :-)
A te ich akumulatory to nie sa takie bardziej trakcyjne ?
P.S. co to za "Urządzenie do regeneracji akumulatorów Volvo
Zapobiega zasiarczeniu nowych akumulatorów i usuwa je. Dzięki temu
można uniknąć rozładowań niszczących akumulator."
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.19 22:57 J.F.
- 31.01.19 23:27 Zenek Kapelinder
- 01.02.19 00:54 J.F.
- 01.02.19 04:16 Zenek Kapelinder
- 01.02.19 05:46 HF5BS
- 01.02.19 05:52 HF5BS
- 01.02.19 09:42 J.F.
- 01.02.19 09:49 J.F.
- 01.02.19 09:57 HF5BS
- 01.02.19 10:16 RoMan Mandziejewicz
- 01.02.19 10:25 J.F.
- 01.02.19 12:06 Tomalo
- 01.02.19 12:22 Tomalo
- 01.02.19 12:29 Tomalo
- 01.02.19 12:37 Tomalo
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz