eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-01-31 22:40:43
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 31.01.2019 o 19:20, Tomalo pisze:
    > Jak rano startniesz
    >> to "nadwyżka" zniknie od startnięcia
    >>> i przejedziesz 200 km to nie będzie praktycznie żadnego ubytku w energii.
    >> po pierwszych 10 minutach bez alternatora zniknie wszystko co dołożyłeś
    >> ponad 14v. z alternatorem - bez sensu jest dokładać ponad 14.4
    >>
    >> ToMasz
    >
    > Jak rano wstaniesz, akumulator będzie miał pełny ładunek i alternator nie jest w
    stanie ani nic zabrać ani nic dodać. Nie wiem czemu uważasz, że po 10 minutach coś
    zniknie.
    po 10 minutach jazdy!!!!

    > Czyżbyś uważał, że jak przyłożysz do akumulatora napięcie wyższe niż jego
    znamionowe to on raczył się od tego rozładować?
    > Nic podobnego. Prąd płynie od wyższego potencjału do niższego. Jak akumulator w
    stanie spoczynku ma 12,8 V to przyłożenie > napięcia 14,4 V (alternator) powoduje
    jego doładowywanie a nie rozładowywanie.
    właśnie!!! jeśli masz akumulator naładowany do 16v, a alternator daje
    maksymalnie 14.4v, to wegług wspomnianej zasady, ładowanie nie wystąpi.
    co wystąpi? Rozładowanie. do jakiego poziomu? 14.4v. po jakim czasie? Po
    odpaleniu rozrusznikiem, albo najdalej po 10 minutach pracy silnika.


    > W sytuacji gdy wsadzisz w 100% naładowany akumulator to on będzie tylko utrzymywał
    swój ładunek. Popłynie tzw. prąd konserwujący na poziomie około 100-500 mA. Prąd
    zapobiegnie rozładowaniu.
    > Akumulator nie ładuje się stałym napięciem 16 V. Akumulator ładuje się stałym
    prądem Q1/10, który powoduje powolny wzrost napięcia. Po osiągnięciu napięcia
    15,8-16,2 V dalej już napięcie nie będzie rosło i cała energia pójdzie w rozkład wody
    na H i O. Wtedy można zakończyć ładowanie.
    > KPW?

    tak. Tylko że Ty ciągle nie na temat. Masz rozrusznik powietrzny, na
    butle w której jest 14.4atmosfery. Ty twierdzisz że możesz bezpiecznie
    nabić tam 16 atmosfer. tego NIE NEGUJE. Ale kompersor w aucie,
    podtrzymuje ciśnienie w butli 14.4 atmosfery. Oczywistym jest, że jeśli
    w aucie zamontujesz butle w której jest 16 atmosfer, kompersor "dający"
    14.4atm nic wiecej nie wciśnie - tu się chyba zgadzamy. następuje
    rozruch - bardzo dynamiczny,bo zamiast 14.4 mamy 16. super. ale te 1.6
    atm róznicy - się traci przy rozruchu. Jak nie przy rozruchu to (załóżmy
    że tak jest) ciśnienie jest potrzebne w układize hamulcowym i znika. w
    takim przypadku kompresor zaczyna działać i "dobija" do 14.4 atomosfery
    i taki stan się stabilizuje
    pytanie. czy po 3 dniach butla która była kilka dni temu naładowana do
    16atmosfer, "pamięta" o tym, zachowuje się jakakolwiek pozytywna
    pozostałość, cecha, coś lepiej działa? Przełóż sobie atmosfery na
    napięcie jak nie skumałeś

    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: