eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzie › Re: O ładowaniu w samochodzie
  • X-Received: by 2002:a5b:98a:: with SMTP id c10mr170336ybq.0.1548964236589; Thu, 31
    Jan 2019 11:50:36 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a5b:98a:: with SMTP id c10mr170336ybq.0.1548964236589; Thu, 31
    Jan 2019 11:50:36 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!peer02.iad!feed-m
    e.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!v55no4151511qtk.0!news-out.googl
    e.com!h3ni2189qtk.1!nntp.google.com!v55no4151508qtk.0!postnews.google.com!glegr
    oupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 31 Jan 2019 11:50:36 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <q2vg79$tek$1@node2.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=82.177.110.36;
    posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
    NNTP-Posting-Host: 82.177.110.36
    References: <a...@t...no1>
    <0...@g...com>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <8...@g...com>
    <5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <8...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <2...@g...com>
    <q2rs64$82d$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5c51dcf8$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <6...@g...com>
    <a...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <3...@g...com>
    <5c5224aa$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <q2vg79$tek$1@node2.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <1...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    From: Tomalo <r...@g...com>
    Injection-Date: Thu, 31 Jan 2019 19:50:36 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 4286
    X-Received-Body-CRC: 673149605
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740608
    [ ukryj nagłówki ]

    > Wic w działaniu regulatora polegał na tym...
    > Można o nim powiedzieć, taki pradziadek PWM.
    > A przedstawiało się tak, że przy niskich wartościach, załączane było
    > uzwojenie wzbudzenia. Przy średnich odłączane, jakby go nie było. Przy
    > wysokich zwierane, aby wzbudzenie odpowiednio osłabić. W trakcie jazdy układ
    > był niemal permanentnie w stanie przełączania wzbudzenia, aby średni prąd
    > miał właściwą wartość.
    > Przynajmniej tak wyczytałem z jakiegoś opisu lat temu kilka-ileś.
    >
    > W Syrenach, stosowane były dwa rodzaje prądnic, tradycyjna, z regulatorem
    > j.w., dwuszczotkowa, oraz prądnica z trzecią szczotką, która chyba była
    > regulowana w "dziedzinie" położenia na wale, tzn, kąt wobec pozostałych
    > szczotek. Była kłopotliwsza w obsłudze, mało efektywna przy rozładowanym
    > aku.
    > Istotną cechą różniącą je było to, że zwykła, to w niej prąd w miarę
    > ładowania malał, co było oczywiste. Natomiast w trzyszczotkowej wzrastał,
    > nie udało mi się wyczytać, na jakiej zasadzie działał jej regulator.

    Tak to było jak opisujesz. Ponadto występował problem biegu jałowego. Na biegu
    jałowym prądnica ledwie potrafiła wydać 13 V, więc ładowanie było mizerne albo nawet
    go nie było, gdy włączone były jakieś odbiorniki o większym poborze prądu. Przy
    jeździe miejskiej i włączonych światłach akumulator był stale niedoładowywany przy
    staniu np. na skrzyżowaniu i oczekiwaniu na pierwszeństwo. :)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: