-
X-Received: by 2002:a5b:98a:: with SMTP id c10mr170336ybq.0.1548964236589; Thu, 31
Jan 2019 11:50:36 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a5b:98a:: with SMTP id c10mr170336ybq.0.1548964236589; Thu, 31
Jan 2019 11:50:36 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!peer02.iad!feed-m
e.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!v55no4151511qtk.0!news-out.googl
e.com!h3ni2189qtk.1!nntp.google.com!v55no4151508qtk.0!postnews.google.com!glegr
oupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Thu, 31 Jan 2019 11:50:36 -0800 (PST)
In-Reply-To: <q2vg79$tek$1@node2.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=82.177.110.36;
posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
NNTP-Posting-Host: 82.177.110.36
References: <a...@t...no1>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<8...@g...com>
<5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<8...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<2...@g...com>
<q2rs64$82d$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<5c51dcf8$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@l...harvard.local>
<6...@g...com>
<a...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<3...@g...com>
<5c5224aa$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<q2vg79$tek$1@node2.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <1...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
From: Tomalo <r...@g...com>
Injection-Date: Thu, 31 Jan 2019 19:50:36 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 4286
X-Received-Body-CRC: 673149605
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740608
[ ukryj nagłówki ]> Wic w działaniu regulatora polegał na tym...
> Można o nim powiedzieć, taki pradziadek PWM.
> A przedstawiało się tak, że przy niskich wartościach, załączane było
> uzwojenie wzbudzenia. Przy średnich odłączane, jakby go nie było. Przy
> wysokich zwierane, aby wzbudzenie odpowiednio osłabić. W trakcie jazdy układ
> był niemal permanentnie w stanie przełączania wzbudzenia, aby średni prąd
> miał właściwą wartość.
> Przynajmniej tak wyczytałem z jakiegoś opisu lat temu kilka-ileś.
>
> W Syrenach, stosowane były dwa rodzaje prądnic, tradycyjna, z regulatorem
> j.w., dwuszczotkowa, oraz prądnica z trzecią szczotką, która chyba była
> regulowana w "dziedzinie" położenia na wale, tzn, kąt wobec pozostałych
> szczotek. Była kłopotliwsza w obsłudze, mało efektywna przy rozładowanym
> aku.
> Istotną cechą różniącą je było to, że zwykła, to w niej prąd w miarę
> ładowania malał, co było oczywiste. Natomiast w trzyszczotkowej wzrastał,
> nie udało mi się wyczytać, na jakiej zasadzie działał jej regulator.
Tak to było jak opisujesz. Ponadto występował problem biegu jałowego. Na biegu
jałowym prądnica ledwie potrafiła wydać 13 V, więc ładowanie było mizerne albo nawet
go nie było, gdy włączone były jakieś odbiorniki o większym poborze prądu. Przy
jeździe miejskiej i włączonych światłach akumulator był stale niedoładowywany przy
staniu np. na skrzyżowaniu i oczekiwaniu na pierwszeństwo. :)
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.19 20:50 Zenek Kapelinder
- 31.01.19 21:32 HF5BS
- 31.01.19 21:38 HF5BS
- 31.01.19 21:45 HF5BS
- 31.01.19 22:17 J.F.
- 31.01.19 22:24 J.F.
- 31.01.19 22:28 J.F.
- 31.01.19 22:40 ToMasz
- 31.01.19 22:50 J.F.
- 31.01.19 22:57 J.F.
- 31.01.19 23:27 Zenek Kapelinder
- 01.02.19 00:54 J.F.
- 01.02.19 04:16 Zenek Kapelinder
- 01.02.19 05:46 HF5BS
- 01.02.19 05:52 HF5BS
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=