eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • X-Received: by 2002:a5b:98a:: with SMTP id c10mr167863ybq.0.1548958835002; Thu, 31
    Jan 2019 10:20:35 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a5b:98a:: with SMTP id c10mr167863ybq.0.1548958835002; Thu, 31
    Jan 2019 10:20:35 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.
    85.160.216.MISMATCH!v55no4006519qtk.0!news-out.google.com!h3ni2113qtk.1!nntp.go
    ogle.com!v55no4006517qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.c
    om!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 31 Jan 2019 10:20:34 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <q2vdog$n56$1@dont-email.me>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=82.177.110.36;
    posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
    NNTP-Posting-Host: 82.177.110.36
    References: <a...@t...no1>
    <q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <8...@g...com>
    <5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5c511d0f$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5c51f84d$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <q2v9mb$nrd$2@dont-email.me>
    <5...@g...com>
    <q2vdog$n56$1@dont-email.me>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    From: Tomalo <r...@g...com>
    Injection-Date: Thu, 31 Jan 2019 18:20:35 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740604
    [ ukryj nagłówki ]

    Jak rano startniesz
    > to "nadwyżka" zniknie od startnięcia
    > > i przejedziesz 200 km to nie będzie praktycznie żadnego ubytku w energii.
    > po pierwszych 10 minutach bez alternatora zniknie wszystko co dołożyłeś
    > ponad 14v. z alternatorem - bez sensu jest dokładać ponad 14.4
    >
    > ToMasz

    Jak rano wstaniesz, akumulator będzie miał pełny ładunek i alternator nie jest w
    stanie ani nic zabrać ani nic dodać. Nie wiem czemu uważasz, że po 10 minutach coś
    zniknie. Czyżbyś uważał, że jak przyłożysz do akumulatora napięcie wyższe niż jego
    znamionowe to on raczył się od tego rozładować?
    Nic podobnego. Prąd płynie od wyższego potencjału do niższego. Jak akumulator w
    stanie spoczynku ma 12,8 V to przyłożenie napięcia 14,4 V (alternator) powoduje jego
    doładowywanie a nie rozładowywanie.
    W sytuacji gdy wsadzisz w 100% naładowany akumulator to on będzie tylko utrzymywał
    swój ładunek. Popłynie tzw. prąd konserwujący na poziomie około 100-500 mA. Prąd
    zapobiegnie rozładowaniu.
    Akumulator nie ładuje się stałym napięciem 16 V. Akumulator ładuje się stałym prądem
    Q1/10, który powoduje powolny wzrost napięcia. Po osiągnięciu napięcia 15,8-16,2 V
    dalej już napięcie nie będzie rosło i cała energia pójdzie w rozkład wody na H i O.
    Wtedy można zakończyć ładowanie.
    KPW?
    Masz to opisane chociażby w tej książce. Jednak w każdej innej o bateriach kwasowych
    to znajdziesz.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: