-
X-Received: by 2002:a25:234a:: with SMTP id j71mr141744ybj.2.1548920019129; Wed, 30
Jan 2019 23:33:39 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a25:234a:: with SMTP id j71mr141744ybj.2.1548920019129; Wed, 30
Jan 2019 23:33:39 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!v55no3042592qtk.0!news-out
.google.com!m21ni1399qta.0!nntp.google.com!v55no3042583qtk.0!postnews.google.co
m!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Wed, 30 Jan 2019 23:33:38 -0800 (PST)
In-Reply-To: <q2q6pk$u5n$1@dont-email.me>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=185.43.138.193;
posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
NNTP-Posting-Host: 185.43.138.193
References: <a...@t...no1>
<q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<8...@g...com>
<5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<q2q6pk$u5n$1@dont-email.me>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <6...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
From: Tomalo <r...@g...com>
Injection-Date: Thu, 31 Jan 2019 07:33:39 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740574
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 19:41:58 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> W dniu 29.01.2019 o 19:25, Tomalo pisze:
> >>
> >> I jak czesto doladowujesz akumulator do tych 16V ?
> >>
> >> J
> >
> > Raz w miesiącu się staram, w zimie bywa i częściej, bo jeżdżę głównie po mieście.
Latem starczy raz na 2 miesiące. Mam taki monitor akumulatora na BT zainstalowany w
aucie, który na smartfonie zdaje relację z jego stanu naładowania. Jak widzę, że
napięcie nie jest już prawidłowe zapinam prostownik na noc jak już auto stoi pod
domem. Rano odpinam i już.
> >
> Absolutnie nie traktuj mnie jak trola, nie mam zdania na temat czy
> powinno się ładować do 14 czy 16v. ale posłuchaj. załóżmy że naładowałeś
> akumulator do 17V (zakładamy na chwile że jest to w 100% bezpieczne).
Nie da się naładować akumulator do 17V. Nawet jak uda się przy ładowaniu uzyskać 17 V
to po odłączeniu zacisków natychmiast spadnie ono do około 13 V z hakiem.
> Wkładasz do auta przekręcasz rozrusznik, który dostaje niezłego kręcka,
> auto momentalnie odpala. ale jednak przez chwilę leciało pareset amper i
> z tych 17V nic nie zostało.
Po rozruchu ubędzie nieco energii i alternator wykrywając napięcie na akumulatorze
niższe niż jego napięcie znamionowe (14 V) wysyła w kierunku akumulator prąd, który
będzie niewielki kilka A (gdyż jak założyliśmy, został zamontowany dobrze naładowany
akumulator).
nawet jak odpaliłeś auto z górki, to
> załączasz żarówki, inne odbiorniki, które wysysają momentalnie energie z
> akumulatora który NIE jest ładowany, bo układ ładowania "widząc" za duże
> napięcie odciął prąd wzbudzenia.
Nie ma takiej możliwości. Aby napięcie ładowania zanikło musiałbyś rozłączyć
akumulator. Alternator można max obciążyć i regulator nie wyłączy alternatora tylko
będzie próbował uzyskać nań max prąd. Przy przekroczeniu tego prądu, po prostu
zaczniesz ciągnąć prąd z akumulatora, bo alternator nie wydala. To jest układ
sprzężony elektrycznie. Jednak musiałbyś potężny prąd pobrać, w przeciętnym aucie
100-200 A. Za bardzo nie masz takiej możliwości, gdyż wszystkie "grube" odbiorniki
zwykle pobierają mniej niż wydolność alternatora.
zero amper płynie przez szczotki i zero
> apmer wytwarza alternator.
Nie ma takiej opcji w praktyce.
Zacznie on działać, wytwarzać prąd od momentu
> gdy "kapnie się" że napięcie spadło w okolice 14V. Reasumując: Ładowanie
> wyżej niż "wydala" alternator, akumulatora w samochodzie, ma skutek
> tylko do pierwszego istotnego poboru energii z akumulatora.
W praktyce trudno jest tak przeciążyć alternator, aby brakło prądu do ładowania. W
moich samochodach nie jest to możliwe, gdyż nawet jak wszystko naraz włączę to i tak
mam przy najmniej kilkanaście A naddatku wydajności alternatora.
Zasada jest taka. Im więcej gratów ma pojazd tym silniejszy ma alternator.
Samochód z klimą ma mocniejszy alternator niż taki sam wóz bez klimy. Przykładowo
jakiś tam Fiat z klimą ma alternator o wydajności 90 A a ten sam model bez klimy ma
tylko 70 A generator.
Właśnie jest tak, z ww. powodów. :)
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.19 08:39 Tomalo
- 31.01.19 08:53 Tomalo
- 31.01.19 09:04 Tomalo
- 31.01.19 10:33 Paweł Pawłowicz
- 31.01.19 13:06 Queequeg
- 31.01.19 13:10 Queequeg
- 31.01.19 13:12 Queequeg
- 31.01.19 13:17 Queequeg
- 31.01.19 13:20 Queequeg
- 31.01.19 13:21 Queequeg
- 31.01.19 13:31 Queequeg
- 31.01.19 14:01 Tomalo
- 31.01.19 14:03 Tomalo
- 31.01.19 14:09 Tomalo
- 31.01.19 15:01 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=