-
X-Received: by 2002:a81:7a02:: with SMTP id v2mr166037ywc.3.1548919176461; Wed, 30
Jan 2019 23:19:36 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a81:7a02:: with SMTP id v2mr166037ywc.3.1548919176461; Wed, 30
Jan 2019 23:19:36 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!v55no30
24525qtk.0!news-out.google.com!h3ni1594qtk.1!nntp.google.com!v55no3024517qtk.0!
postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Wed, 30 Jan 2019 23:19:36 -0800 (PST)
In-Reply-To: <f...@t...no1>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=185.43.138.193;
posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
NNTP-Posting-Host: 185.43.138.193
References: <a...@t...no1>
<1way7esj2r3hi.ltpt9cmdkv4m$.dlg@40tude.net>
<e...@t...no1>
<5c4ef239$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@t...no1>
<f...@t...no1>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <8...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
From: Tomalo <r...@g...com>
Injection-Date: Thu, 31 Jan 2019 07:19:36 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 62
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740572
[ ukryj nagłówki ]W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2019 19:33:59 UTC+1 użytkownik Queequeg napisał:
> Queequeg <q...@t...no1> wrote:
>
> >>>Wyłączyła się, odłączyłem, poczekałem z 10 minut, zmierzyłem. 12,69
> >>>V.
> >>
> >> To tak w miare przyzwoicie, ale poczekaj jeszcze pare h.
> >
> > Zmierzę wieczorem, to będzie akurat parę h :)
>
> 12,64 V. Jest za to jeszcze ciekawiej, bo podłączyłem aku w samochodzie,
> odpaliłem i zrobiłem kilka pomiarów.
>
> 1. Odczyt z ELM327 jest o kant d... potłuc. ELM pokazywał 13,7 V, miernik
> podłączony do akumulatora 14,2 V. Więc wygląda na to, że podczas tej
> godzinnej jazdy, o której pisałem, to napięcie było jednak ok. 14,2 V.
Jak na uruchomionym silniku z włączonym światłami masz 14,2 V to z całą pewnością
przyczyną Twoich problemów jest uszkodzony akumulator. Jest on już b. mocno
zasiarczony i ma tylko jakiś niewielki % swojej pojemności znamionowej. Stary oddaj
do huty a zakup sobie nowy. Zakup największy jaki jesteś w stanie wsadzić w kontener
dla akumulatora.
>
> 2. Pomiar napięcia między obudową silnika a klemą masową pokazał 31,5 mV,
> a po włączeniu świateł (ok. 100 W, liczmy 7 A) skoczył do 48,8 mV. Daje to
> 2,5 mom na przewodzie masowym -- IMO bardzo przyzwoicie. Pokazuje też, że
> alternator dawał bez świateł 12 A (i na światłach 19 A) -- akurat na
> grzanie tylnej szyby, zasilanie całości (ECU, radio) i doładowywanie
> naładowanego akumulatora...
Taki spadek napięcia nie jest niczym niepokojącym. Co innego gdyby spadek wynosił 0,2
V lub więcej. Jakiś spadek zawsze będzie. Cudów nie ma. :)
>
> Pytanie jaki jest opór na przewodzie plusowym... ale tego raczej w taką
> pogodę nie sprawdzę (trzeba się kłaść pod samochód, a zimno i pada śnieg).
Zapnij woltomierze pomiędzy śrubę alternatora (zacisk +) a czop akumulatora.
Zobaczysz. Jednak moim zdaniem, jeżeli na czopach i pracującym silniku masz 14,2 V to
przyczyną Twoich zmartwień jest zużyty akumulator.
Wymiana rozwiąże problem. Przez montażem nowego sprawdź starannie wartość upływu
napięcia na zamkniętym samochodzie i odczekaj kilka min aby wszystko się pousypiało.
Wtedy odczytaj wynik.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.19 08:33 Tomalo
- 31.01.19 08:39 Tomalo
- 31.01.19 08:53 Tomalo
- 31.01.19 09:04 Tomalo
- 31.01.19 10:33 Paweł Pawłowicz
- 31.01.19 13:06 Queequeg
- 31.01.19 13:10 Queequeg
- 31.01.19 13:12 Queequeg
- 31.01.19 13:17 Queequeg
- 31.01.19 13:20 Queequeg
- 31.01.19 13:21 Queequeg
- 31.01.19 13:31 Queequeg
- 31.01.19 14:01 Tomalo
- 31.01.19 14:03 Tomalo
- 31.01.19 14:09 Tomalo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=