  • Data: 2019-01-30 21:02:59
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

    > Po ładowaniu napięciem 14 V będzie dokładnie 14 V :) Bez względu czy aku
    > jest nowy czy stary.

    Nie. Jeśli zmierzysz napięcie akumulatora bez obciążenia, uzyskasz SEM
    przy konkretnym stanie naładowania. Jeśli przyłączysz zasilacz
    nastawiony na to napięcie, to prąd będzie zerowy. Wbrew powszechnej
    opinii przy zwiększaniu napięcia zasilacza prąd nadal jest zerowy,
    zaczyna płynąć dopiero po osiągnięciu napięcia rozkładczego, które jest
    wyższe od SEM o wartość nadnapięcia. Jak duże jest owo nadnapięcie, to
    kwestia materiału elektrod, nie chce mi się szukać, chodzi mi po głowie,
    że dla ołowiu to jakieś 200mV. Tak więc, po naładowaniu napięciem 14V
    będzie mniej niż 14V.

    P.P.