-
X-Received: by 2002:a25:a203:: with SMTP id b3mr106673ybi.6.1548875863254; Wed, 30
Jan 2019 11:17:43 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a25:a203:: with SMTP id b3mr106673ybi.6.1548875863254; Wed, 30
Jan 2019 11:17:43 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.
85.160.216.MISMATCH!v55no1945096qtk.0!news-out.google.com!m21ni867qta.0!nntp.go
ogle.com!v55no1945094qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.c
om!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Wed, 30 Jan 2019 11:17:42 -0800 (PST)
In-Reply-To: <o...@l...harvard.local>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=82.177.110.36;
posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
NNTP-Posting-Host: 82.177.110.36
References: <a...@t...no1>
<q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<8...@g...com>
<5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<8...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<2...@g...com>
<q2rs64$82d$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<5c51dcf8$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@l...harvard.local>
<6...@g...com>
<a...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <3...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
From: Tomalo <r...@g...com>
Injection-Date: Wed, 30 Jan 2019 19:17:43 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740550
[ ukryj nagłówki ]
> > Ale w samochodzie nie ma ogranicznika pradu!
> > Jest nim tylko rezystancja uzwojen alternatora.?Wiec akumulator weźmie
> > tyle ile mu dasz.
>
> Jest regulator napięcia, prosty w alternatorze, lub bardziej złożony w
> postaci osobnego modułu, który ustala napięcie (a więc i prąd) na
> akumulatorze w zeleżności od temp. zewnętrznej, zapotrzebowania na prąd
> odbiorników i pewnie innych parametrów.
Regulator napięcia jest zawsze ale regulatora prądu nie ma - chyba, że obecnie
zaczęli montować, coś takiego. Nie widziałem jednak na razie takiego rozwiązania.
Napięcie od temperatury jest od dawna zaimplementowane w regulator napięcia. Wynika
to z faktu, że ze spadkiem temperatury trzeba podnosić napięcie ładowania dla
zachowania wydajności ładowania.
>
>
> > Wsadź se rozładowany akumulator do auta, odpal silnik i zmierz prąd.
> > Widok 50 A nie jest niczym dziwnym i żadnym wyczynem. Stąd rozladowany
> > akumulator po rozruchu jest katowany ogromnym prądem
>
> Wbrew temu co piszesz to nie jest "katowanie" ale optymalne warunki pracy
> akumulatora rozruchowego.
> Większy akumulator (80-100Ah) dostaje czasami ponad 100A.
To jest katowanie. Akumulator "nie lubi" ładowania prądem 1C lub więcej.
>
> > co jak można się spodziewać nie wychodzi mu na dobre. Prąd ten spada w
> > miarę jak napięcie rośnie i niestety czasami można nim zabić akumulator.
> > Takie przypadki się zdarzają przy próbie rozruchu z dawcy - innego
> > pojazdu przyłączonego na krótko
>
> Jakieś bajki tu napisałeś...
Takie są fakty. Podłączenie do wysiorbanego w 100% akumulatora, drugiego równolegle i
jeszcze włączenie silnika w tym drugim może być dla akumulatora zabójcze. Gwałtownie
wzrasta temperatura płyt, następuje ich deformacja co prowadzi do zwarcia. Nie zawsze
tak się dzieje, ale jest to prosta droga do tego. Takich przypadków było masę.
Starczy poczytać na forach. Nie zaleca się uruchamiania pojazdu z akumulatora innego
pojazdu przez bezpośrednie połączenie. To ostateczność.
>
> > Jak piszesz, optymalny prąd to 1/10 pojemności znamionowej.
>
> ten mityczny prąd o wartości 1/10 pojemności to do jakiej pojemności się
> odnosi?
> Skąd wiesz jaką dzisiaj pojemność ma Twój akumulator?
Mierze ją przyrządem, który rozładowuje akumulator stałym prądem i liczy pojemność
mnożąc prąd x czas.
Pzdr!
Następne wpisy z tego wątku
- 30.01.19 20:22 J.F.
- 30.01.19 20:24 J.F.
- 30.01.19 20:28 J.F.
- 30.01.19 20:52 Tomasz Gorbaczuk
- 30.01.19 21:02 Paweł Pawłowicz
- 30.01.19 21:57 Jacek Maciejewski
- 30.01.19 22:14 Paweł Pawłowicz
- 30.01.19 23:01 J.F.
- 30.01.19 23:25 J.F.
- 30.01.19 23:27 J.F.
- 30.01.19 23:49 J.F.
- 30.01.19 23:58 gienek
- 31.01.19 00:42 Zenek Kapelinder
- 31.01.19 07:38 Tomalo
- 31.01.19 08:08 Tomalo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.