eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • X-Received: by 2002:a81:9841:: with SMTP id p62mr76022ywg.0.1548787450960; Tue, 29
    Jan 2019 10:44:10 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a81:9841:: with SMTP id p62mr76022ywg.0.1548787450960; Tue, 29
    Jan 2019 10:44:10 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!v55no1503959qtk.0!news-out.google.com!h3ni10793qtk.1!n
    ntp.google.com!v55no1503955qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegr
    oups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 29 Jan 2019 10:44:10 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <5c509bfc$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=82.177.110.36;
    posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
    NNTP-Posting-Host: 82.177.110.36
    References: <a...@t...no1>
    <f...@g...com>
    <c...@g...com>
    <4...@g...com>
    <f...@g...com>
    <1erujsft9eztz$.16lupetifsbvk$.dlg@40tude.net>
    <1...@g...com>
    <1...@4...net>
    <e...@g...com>
    <i...@4...net>
    <7...@g...com>
    <0...@g...com>
    <9...@g...com>
    <q2p9ot$rd9$1@news.vectranet.pl>
    <c...@g...com>
    <7...@g...com>
    <5c50824d$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <5c509bfc$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <c...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    From: Tomalo <r...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 29 Jan 2019 18:44:11 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740474
    [ ukryj nagłówki ]

    >
    > I tu zdziwienie - napiecie 12.5V. To nie jest rozladowany aku.
    > Miernika z obciazeniem nie mam, wiec sprawdzic nie bylo jak, zaczalem
    > podejrzewac ze wina lezala w brudnych klemach.
    > Ale takie rzeczy to tylko w Fiatach, a tu jest Opel ...
    >
    > Aku podladowalem i stal sobie nieuzywany. Napiecie trzymal - moim
    > zdaniem zachowywal sie jak sprawny akumulator, ale proby obciazeniowej
    > nie bylo.


    No awaria po prostu. Zwykły przypadek czy pech jak kto woli.
    Zdarza się. Akumulator jak każde inne urządzenie ma prawo się popsuć. Obojętnie czy w
    meśku czy oplu.



    > No i na marginesie podobnych dyskusji chcialem zobaczyc jak to z tym
    > ladowaniem do 16V.
    > Bo moim zdaniem to sie nie uda. Przynajmniej nigdy mi sie nie udalo
    > "zwyklym prostownikiem", co to ma trafo, diody i napiecie szczytowe
    > 19V.
    > A akumulator raczej konczy gdzies kolo 15V, fakt ze wtedy prad juz
    > znacznie mniejszy.

    Napięcie końcowe rzędu 16 V uzyskuje się w fazie wysycania elektrolitu.
    To napięcie zależy od możliwości prostownika oraz stanu technicznego akumulatora i
    jego pojemności.

    Na moim prostowniku BR-12/10 (stary prostownik z czasów PRL z roku 87) na starej,
    zużytej centrze daje 15,3 V max. Nawet jakbyś tydzień ładował to nic więcej nie
    uzyskasz. Ale elektrolit też nie ma więcej niż 1,25 g/cm3.
    Natomiast w nowym Vikingu Bronze napięcie końcowe tym samym prostownikiem uzyskuję na
    poziomie 15,9-16 V przy prądzie 1 A.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: