eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-01-29 17:40:41
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:7b68b99e-925b-4d70-a774-efbef5e1d376@go
    oglegroups.com...
    >Elektronika pojazdu wytrzyma spokojnie 2-3 V więcej. To nie problem.
    >Natomiast te ładowarki są dość dupiate. Ładują do napięcia około
    >14,5-15 V i następnie od razu przechodzą w tryb konserwacji - 13.8V.
    >Moim zdaniem tryb konserwacji jest serwowany za wcześnie. Aby się
    >dobrze naładował, potrzebne jest kilka godzin utrzymywania napięcia
    >na poziomie chociażby tych 15 V.
    >Stąd, jak pokazują ludzie na różnych filmach na YT ładowarki uC nie
    >zawsze potrafią naładować dobrze akumulator. No bo co to za
    >ładowarka, która ładuje 15 min i wyświetla FULL.
    >Ja podłączam starą BR-12/10 i trzymam pół dnia, aż napięcie dojdzie
    >do tych 16 V. Potem jeszcze zostawiam na 1-2h do wysycenia
    >elektrolitu i odłączam.
    >Te uC mają algorytm i użytkownik nie decyduje o momencie końca
    >ładowania. Dla mnie to dyskwalifikuje te urządzenia.

    Taaa ... a ja ostatnio podlaczylem zasilacz laboratoryjny ustawiony na
    5A do aku,
    po trzech godzinach ladowania juz wczesniej naladowanego aku (a
    przynajmniej tak mi sie zdaje) napiecie siegnelo 15V ... a po
    wylaczeniu akumulator dostal zwarcia celi i na smietnik sie nadaje ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: