-
Data: 2019-01-29 19:30:14
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:11fe0eb1-439c-4cdf-b034-2b8731a69a8a@go
oglegroups.com...
>No padł ci akumulator. Związku z 5 A czy 15 V nie widzę.
>W samochodzie napięcie jest podobne a prądy wielokrotnie większe i
>akumulatory działają.
napiecie niby podobne, a jednak istotnie nizsze.
Na tyle nizsze, ze gazowanie jest minimalne, a silne i dlugotrwale
gazowanie, jak powszechnie wiadomo, powoduje opad masy.
Trzy godziny nie, ale RoMan kiedys pisal o dwoch tygodniach.
>Pech po prostu. Nie ma sensu wyciągać z tego zbyt dalekich wniosków.
Historia jest tu troche dluzsza niestety.
Akumulator kupiony 4 lata wczesniej, wstawiony do samochodu i sie tym
w zasadzie nikt wiecej nie interesowal.
Auto uzywane na codzien, codzienne jazdy moze troche krotkie, warunki
pracy rzekl bym dobre.
Auto fabrycznie utrzymuje ~13.8-14.0V
Ok rok temu - rano nie odpalil. Dlaczego - nie wiem. Byc moze w
samochodzie cos sie nie wylaczylo.
Po naladowaniu wiecej takich przygod przez rok nie bylo.
Tak z miesiac temu - czuje i slysze ze kiepsko ciagnie przy rozruchu.
Ale jeszcze zapala. Po paru minutach jazdy napiecie dochodzi do tych
13.8V.
I tak przez pare dni jęczy przy rozruchu, az w kolejnym juz nie
zakrecil wcale.
Do auta wstawilem drugi aku, a ten zanioslem do domu.
I tu zdziwienie - napiecie 12.5V. To nie jest rozladowany aku.
Miernika z obciazeniem nie mam, wiec sprawdzic nie bylo jak, zaczalem
podejrzewac ze wina lezala w brudnych klemach.
Ale takie rzeczy to tylko w Fiatach, a tu jest Opel ...
Aku podladowalem i stal sobie nieuzywany. Napiecie trzymal - moim
zdaniem zachowywal sie jak sprawny akumulator, ale proby obciazeniowej
nie bylo.
No i na marginesie podobnych dyskusji chcialem zobaczyc jak to z tym
ladowaniem do 16V.
Bo moim zdaniem to sie nie uda. Przynajmniej nigdy mi sie nie udalo
"zwyklym prostownikiem", co to ma trafo, diody i napiecie szczytowe
19V.
A akumulator raczej konczy gdzies kolo 15V, fakt ze wtedy prad juz
znacznie mniejszy.
Wiec teraz podlaczylem laboratoryjny zasilacz, ogranicznie pradowe 5A,
po ~3 godzinach napiecie ok 15V.
A na drugi dzien ... napiecie na aku 11V ...
No i mam mieszane uczucia - akumulator juz wczesniej byl zlom, czy
dopiero te 3h go dobilo ...
Eksperymentu jakos nie mam ochoty powtarzac, bo to jednak 300zl moze
kosztowac :-)
Naprawde ladujecie aku do 16V ?
P.S. Inny akumulator wytrzymal mi ~19V przez ok 1.5h ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.01.19 19:33 Tomalo
- 29.01.19 19:36 Tomalo
- 29.01.19 19:41 ToMasz
- 29.01.19 19:44 Tomalo
- 29.01.19 19:44 ToMasz
- 29.01.19 19:55 Tomasz Gorbaczuk
- 29.01.19 20:05 Tomalo
- 29.01.19 20:09 Tomalo
- 29.01.19 21:20 Zenek Kapelinder
- 29.01.19 21:23 Paweł Pawłowicz
- 29.01.19 21:50 Paweł Pawłowicz
- 29.01.19 22:35 Queequeg
- 29.01.19 22:40 Zenek Kapelinder
- 29.01.19 23:22 PiteR
- 29.01.19 22:42 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)
- 2025-01-14 CFM (airflow) AMD Wraitha
- 2025-01-14 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2025-01-13 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- 2025-01-14 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=