-
Data: 2019-01-29 18:43:33
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:69755a8b-a5bd-4bc9-9991-f7c9f100b273@go
oglegroups.com...
>Dlaczego nie podwyższyć napięcia pytasz? Dobre pytani! Sprawa jest
>złożona i trzeba by założyć osobny wątek. Jednak producenci pojazdów
>z systemem start-stop podwyższają, bo jest problem z akumulatorami w
>takich pojazdach przy napięciu 14 V.
>Problem głównie tkwi w ubytkach wody. Granicą gazowania i
>rekombinacji dla elektrolitu przyjęto 14,4 V. Powyżej jest spory
>ubytek wody i nie da się stosować akumulatorów bez korków, tzw.
>Szczelnych.
Zaraz zaraz - co to za korki ?
Naprawde szczelne ? To grozi wybuchem jak zacznie gazowac.
Nawet te zelowe sa szczelne tylko w jedna strone i gazy moga opusczac
cele juz przy niewielkim nadcisnieniu.
Szczelne, z rekombinacja wodoru i tlenu (i zaworem bezpieczenstwa) ?
> To 14 V jest kompromisem pomiędzy trwałością, żywotnością a stanem
> naładowania. Dla żywotności i zdolności rozruchu i stanu naładowania
> lepiej aby to było wyższe napięcie, natomiast dla bezobslugowosci
> niższe. Ale to nie jedyny aspekt tej sprawy.
A tak swoja droga - wody juz nie trzeba dolewac. Czemu ?
Lepsze, precyzyjniejsze regulatory pozwolily na obnizenie napiecia i
stad mniejsze gazowanie,
zmiany w konstrukcji, jak chocby ten wapn,
czy moze spisek producentow ?
A moze ... przez nieszczelne korki akumulatory wychwytuja troche
wilgoci z powietrza ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.01.19 18:46 Andrzej S
- 29.01.19 19:21 Tomalo
- 29.01.19 19:25 Tomalo
- 29.01.19 19:29 Tomasz Gorbaczuk
- 29.01.19 19:30 J.F.
- 29.01.19 19:33 Tomalo
- 29.01.19 19:36 Tomalo
- 29.01.19 19:41 ToMasz
- 29.01.19 19:44 Tomalo
- 29.01.19 19:44 ToMasz
- 29.01.19 19:55 Tomasz Gorbaczuk
- 29.01.19 20:05 Tomalo
- 29.01.19 20:09 Tomalo
- 29.01.19 21:20 Zenek Kapelinder
- 29.01.19 21:23 Paweł Pawłowicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze