    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: O konkurencji na rynku
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <171cbkoxg9ers$.rav4drdjnznb$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <dixrgr45dd9e.11rr35m5gnlnm$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5i7pkcyjqc2.1flhg8ui8hbtx$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: Wed, 12 Aug 2015 00:15:28 +0200

    Dnia Tue, 11 Aug 2015 23:33:23 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Myśmy za to nie wiedzieli, co chcemy sprzedać. Było "panie, zobacz
    > do czego komuniści kraj doprowadzili, weź pan tę ruinę i daj parę
    > groszy choć na bułkę, bo my głodni". Zamiast "my tu mamy wszystko
    > czego potrzeba żeby gospodarka kwitła, zaraz tu będzie łączność
    > jakiej nawet na Zachodzie nie ma -- robimy biznes, ale wiemy ile
    > to jest warte". Przy takim podejściu można zgarnąć dużo więcej kasy.

    Ale przeciez nie tak bylo. W wielu przypadkach bylo "tu mamy fabryke
    samochodow - pracuje, dziala, troche zainwestujecie i bedziecie mieli
    przodujacy zaklad".

    Z telekomunikacja bylo jednak troche inaczej - rozmowa od poczatku
    byla "pozwolimy wam u nas zarobic, ale musicie sypnac groszem".
    No coz, poniewaz zrodlem zarobku miali byc koniec koncow obywatele,
    czyli ja,to srednio mi sie to podobalo, ale trzeba przyznac, ze wzieli
    za to spore pieniadze dla panstwa.

    > Za kasę ze sprzedaży innych zakładów, które z powodu (nie)działania
    > tepsy miały zaniżoną wartość sprzedaży.

    No coz, ja tam nie uwazam ze z powodu rzekomego braku telefonu,
    tym niemniej - tepse chcesz zaorac, siec zbudowac i fabryki sprzedawac
    ... a za co te siec i z czego zyc, zanim te fabryki drogo sprzedasz ?

    > To kolejna obsesja, mówić,
    > że bez kasy za tepsę naród by biedę klepał. Pieniądze ze sprzedaży
    > zrównoważyły rachunki za drogie i marne usługo tej firmy. Czyli my
    > za to zapłaciliśmy. Toż równie dobrze można było łupnąć nas jakimś
    > podatkiem, na jedno by wyszło.

    nie calkiem, bo za podatek nic sie nie nalezy, a tu jednak miales za
    oplaty telefon, internet itp :-)

    > U mnie powieszono równo 20 lat temu. Zaczęto robić kanalizację, ale
    > w końcu zrobiono tylko trochę, wbito słupy i dalej rozprowadzili

    Ale to chyba jakas inna bajka, nie ta o szukaniu wolnych par po
    sasiadach ?

    > pajęczynę o fatalnej estetyce i fatalnym wykonaniu. Ale w każdym

    W USA nie przeszkadza.

    > domu była jedna lub dwie linie. A teraz widzę, że mało co z tego
    > zostało. Puste słupy stoją. Zanam sporo takich miejsc, szczególnie
    > na wsi.

    Ale co sie stalo - wszyscy zrezygnowali z telefonow a kable rozkradli
    czy w miedzyczasie powstala jednak kanalizacja ?

    > Niechby robili jak chcieli, byle porządnie, byle coś po tym zostało.

    Kiedy z tego co widze, to nie chcieli porzadnie.
    A co potem .. nie wiadomo. Moze te kable na 100 lat starcza, moze za
    10 juz nie beda potrzebne ...

    > Ależ dokładnie odwrotnie! Gdyby chętni się razem skrzyknęli gdzieś
    > w remizie, zorganizowali Komitet Internetyzacji Wsi, zebrali pieniądze,
    > nawet sami się wzieli do kopania rowów -- to może by coś z tego było.
    > Gdyby delegacja wysłana do biura Orange powiedziała "jest nas tu oto
    > 64 chałupy, zadbaliśmy żeby liczba była okrągła, żeby wam się żaden
    > port DSLAM nie marnował -- uniżenie prosimy, załóżcie nam neostradę".
    > No tak, to by coś może wyszło.

    Ale zakladasz, ze obecnie Orange im odpowiada "BMT".
    A ja zakladam, ze jak sie jeden zglosi, to mu zaloza.
    Ale on sie nie zglasza.

    > Ale teraz to ludzie nieporadne są, nie
    > znają starych dobrych i sprawdzonych metod działania. Więc nie dla nich
    > internet na wsi.

    No coz praktyka mi podpowiada, ze jest tam jakis lokalny provider
    przez radio ...

    > Też. Na pewno jest to źle ustawione, bo kto rozsądny dopuszcza, by
    > jakiś ping mógł żyć prawie minutę.

    Nawiasem mowiac - widuje czasem horendalne opoznienia w Wifi, 5s np.
    Ki czort ? gdzie to czeka

    > Klienci w swej masie niczego nie są w stanie sprawdzić. A ja kiszenie
    > innych też wykryję. Więc szkoda takiej roboty.

    Ty bys sprawdzil, a inni nie. A pinga kazdy moze. I ma powod do
    narzekania.

    > Nie ma kablówki. VoIP też nie ma, ale on w ogóle nie ma znaczenia
    > w bilansie ruchu.

    Ty nie masz, ale Orange do swoich dostepow doprowadza.
    I to jest to, co moze przytkac lacze, bo opoznien byc nie moze.

    > Do mnie też zadzwonili z Orange jakoś krótko po zgłoszeniu tego problemu.
    > Żeby zostać ich klientem, żeby wrócić na łono, bo przecież kiedyś tam
    > już byłem i inne takie. Wracać nie zamierzam, ale zapytałem, że wiedzą,
    > że nie mają mi czego proponować, bo "w moim rejonie" weszli w fazę BMT
    > i najpierw muszą zainwestować, a dopiero potem ewentualnie łasić się do
    > abonentów. Nie wiedzieli.

    Jak to w korporacji - nie wie lewica co czyni prawica.
    Najpierw dzwoni bank i namawia na kredyt,
    a potem "ale pan/i nie ma zdolnosci" :-)

    > Neostrada i IDSL niczym się nie różni.

    Upieraja sie, ze sie rozni.
    Moj TW twierdzi, ze naprawde sie rozni.
    Dziwi mnie to troche, ale moze i sie rozni.

    > Tak jak nie różni się ciczym Netia
    > ze zmiennym IP od tej ze stałym -- mnie zmienili zmienne na stałe, bo nie
    > mogli sobie poradzić z prawidłową konfiguracją tego pierwszego. Ale Netia
    > i Orange też się między sobą nie różnią -- ta sama sieć FR, wszystkie
    > urządzenia te samie, jeszcze po TP. W neostradzie inny będzie ten pierwszy
    > router, co wyłazi z FR -- na przykład war-bng4.tpnet.pl.

    No wlasnie - ta sama siec FR, ale w inne miejsce prowadzi. I sie moze
    roznic.

    No coz, o Netii zdanie mam jak najgorsze..

    J.