-
X-Received: by 10.140.101.147 with SMTP id u19mr1715qge.10.1400442865215; Sun, 18 May
2014 12:54:25 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.140.101.147 with SMTP id u19mr1715qge.10.1400442865215; Sun, 18 May
2014 12:54:25 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!news.glorb.com!hl10no965220igb.0!news-out.google.com!qf4ni2017igc.0!nntp.goog
le.com!c1no9945802igq.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!
not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sun, 18 May 2014 12:54:25 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <llb167$3t5$1@dont-email.me>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.113.81.125;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 46.113.81.125
References: <537852f9$0$2373$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<53789f57$0$2361$65785112@news.neostrada.pl> <lla9o1$k60$4@dont-email.me>
<X...@1...0.0.1>
<llb167$3t5$1@dont-email.me>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <5...@g...com>
Subject: Re: O co tu chodzi?
From: k...@g...com
Injection-Date: Sun, 18 May 2014 19:54:25 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2533303
[ ukryj nagłówki ]W dniu niedziela, 18 maja 2014 21:20:40 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
> On Sun, 18 May 2014 15:01:01 +0000, Budzik wrote:
>
>
>
> > Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...
>
> >
>
> >>> Niestety dla kierowcy ten teatr to spory koszt, a ma być jeszcze
>
> >>> drożej.
>
> >>
>
> >> Rzeczywiście, absurdalnie wysoki. Aż strach się bać ile "kierowca" dla
>
> >> którego taka opłata stanowi znaczący wydatek w użytkowaniu "samochodu"
>
> >> jeździ swoim gruchotem ;)
>
> >>
>
> > Nie o to chodzi.
>
> > Rozumiem, ze nie zgadzasz się na podatki w wysokosci tysiecy ale na
>
> > podatki wiele razy po kilkaset złotych jak najbardziej?
>
>
>
> Przede wszystkim, jakie podatki? Na prawdę uważasz, że przeglądy to po
>
> prostu podatek?
>
>
>
> Wiesz, ja mam dziwne podejście do samochodów. Zasadniczo służą do dwóch
>
> celów:
>
>
>
> 1) Pośrednio jako narzędzia do zarabiania pieniędzy i w takim wypadku
>
> koszty przeglądów są po prostu śmieszne, bo na paliwo wydaję miesięcznie
>
> 10x tyle co na przegląd rocznie. Także argument finansowy odpada.
>
> Abstrahując już od tego, że tego typu koszty mam po prostu skalkulowane.
>
> W TCO samochodu wchodzi jego zakup, koszt paliwa, koszt przeglądów,
>
> koszty ubezpieczeń i koszty napraw. Od co.
>
>
>
> Uważam że taka nalepka ułatwi sprawę nawet mi, bo mając do ogarnięcia x
>
> pojazdów, zdarza mi się przeoczyć termin przeglądu. Jak będę miał w
>
> widocznym miejscu naklejkę to jest mniejsza szansa, że przeoczę. Zresztą
>
> nie dotyczy to tylko mnie, bo od czasu do czasu słyszę wspomnienia
>
> znajomych, którzy mając tylko jeden pojazd budzili się np. po pół roku od
>
> terminu przeglądu
>
>
>
> 2) Przyjemności. I tutaj również nie mam specjalnych problemów z
>
> przeglądami, bo zależy mi na tym, żeby moja zabawka była w pełni sprawna.
>
> O ile żaróweczki to mogę sobie sam obejrzeć, czy wszystkie palą, ale
>
> już siły hamowania nie sprawdzę. Pomijam skrajne przypadki, że
>
> któraś strona nie chwyta w ogóle i przy gwałtownym hamowaniu jest walka o
>
> utrzymanie się na drodze. Dlatego uważam, że warto je robić regularnie.
>
> Jakkolwiek absurdalne niektórym tutaj się ta czynność wydaje.
>
>
>
> Największe problemy z przeglądami mają ludzie, których samochody głównie
>
> stoją, a nie jeżdżą. Taka prawda niestety.
>
>
>
> Tomek
Masz rację z tymi małymi przebiegami. I dlatego przeglądy nie powinny być określone
czasem tylko przebiegiem. Nowy 200 tysięcy. Potem 100 tysięcy. Po 300 tysiącach co 50
tysięcy. W takiej sytuacji przegląd by czemuś służył. Wyremontowałem Mastera i
zrobiłem nim w rok z 1500 kilometrów. Co się w nim popsuło przez ten rok i 1500
kilometrów jak wszystkie części zamienne były nowe? Nie pierdoliłem się przy naprawie
w oszczędności. Jeden sworzeń zwrotnicy miał trochę luzu, wymienione wszystkie.
Wymienione amortyzatory, wszystkie gumy w zawieszeniu itd.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.05.14 22:01 Budzik
- 18.05.14 22:18 Marek Dyjor
- 18.05.14 22:24 Marek Dyjor
- 18.05.14 22:44 k...@g...com
- 19.05.14 08:29 Tomasz Stiller
- 19.05.14 08:35 Tomasz Stiller
- 19.05.14 10:49 Poldek
- 19.05.14 11:00 Budzik
- 19.05.14 11:00 Budzik
- 19.05.14 12:28 masti
- 19.05.14 12:50 J.F
- 19.05.14 13:17 Netopeerek
- 19.05.14 14:55 XJL
- 19.05.14 16:26 J.F
- 19.05.14 16:30 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie