eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO bateriach › Re: O bateriach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.bxk242.neoplus
    .adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: O bateriach
    Date: Sun, 9 Jan 2022 17:25:05 +0100
    Organization: private
    Message-ID: <2967616663$20220109172508@squadack.com>
    References: <61d6cccb$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d6e262$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <sr6pta$nco$1$horizn@news.chmurka.net> <1itjj1zlv85rj$.dlg@myjk.org>
    <sr8slp$lca$1@dont-email.me> <8...@4...net>
    <61d9932c$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <6odyqo83f8h0$.1xsbu4cm6xlqg.dlg@40tude.net>
    <61da0c8b$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <61daf456$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <1eo8nmjlwgchz$.1an80ecyz8xw7.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: bxk242.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
    posting-host="bxk242.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.30.4.242";
    logging-data="2965"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    X-Comment-To: Adam
    In-Reply-To: <1eo8nmjlwgchz$.1an80ecyz8xw7.dlg@40tude.net>
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700510
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Adam,

    Sunday, January 9, 2022, 5:04:08 PM, you wrote:

    [...]

    > Np. Honda.

    > Ale to nie jest dobre rozwiązanie. Moc niewysoka (w stosunku do Webasto czy
    > innego Ebesprachera), prąd bierze z akumulatora - co silnik musi nadganiać
    > w nieefektywnym zakresie obrotów.
    > Webasto można odpalić zanim się przyjdzie do samochodu, a silnik startuje
    > już wstępnie podgrzany. Człowiek też ma milej.
    > Spaliny z webasta są stosunkowo czyste - w zasadzie (przy czystym palniku i
    > dobrym spalaniu) praktycznie nic nie czuć, a efektywność bardzo wysoka.

    > Miałem Webasto Thermo Top C we Freelanderze.
    > Dogrzewacz w Civic VII w dizlu.
    > Elektryczne ogrzewanie (6 kW) w Outlander PHEV (oraz tradycyjna
    > nagrzewnica).

    W zelektryfikowanym samochodzie ogrzewanie oporowe zamiast pompy
    ciepła? Jaki sens miałoby marnowanie 6 kW zamiast max 1.5 kW?

    > Thermo Top praktycznie niesłyszalne. Przy niepracującym silniku tylko coś,
    > jakby gwizd, bardzo cicho. Trochę pary wodnej z rury wydechowej przy lewym
    > przednim kole. Brak zapachu, tylko krótko przy odpalaniu lekki zapach
    > nafty.

    Klima w moim domu jest praktycznie niesłyszalna. Przy -11°C grzeje
    nadal bez zająknięcia. Oczywiście w trybie pompy ciepła - przełączanie
    klimatyzatora w ten tryb od lat nie jest już drogą techniką.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: