  • Data: 2022-01-09 23:02:08
    Temat: Re: O bateriach
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Decyzja w rękach ludzi.
    Dzięki że (przez przypadek) się ze mną zgodziłeś.

    > Przecież ze spalinowymi jest to samo. Elektryczność niewiele tu wnosi.
    nie. bo cena auta salinowego nie zalezy od zasięgu. pełny pusty bak - ta
    sama masa. akumulator na 50km a 500km - sam policz ile to kg

    1. nie mówię nikomu jak ma żyć, co ma robić. ale jeśli ktoś mówi że wina
    leży w bateriach, albo winne są koncerny... nie winni jesteśmy my sami.
    2. holandia jeździ na rowerach. czemu my nie? bo nie mamy płasko. czemu
    nie na rowerach elektrycznych? bo zimno, ale czemu nie od kwietnia do
    paźdezienika - wyper#&%#$%#laj. OK. na ten argument nie mam odpowiedzi
    3. zazwyczaj jeżdżę do pracy na rowerze.
    4. ja pisałem o tym że fajnie byłoby gdyby były małe auta o małym
    zasięgu. takim jak autobus lub tramwaj razy dwa. ludzie potrafią jechać
    tramwajaem dwa przystanki czyli 3km, albo normalnie po bożemu - 8km. bo
    to za daleko na piechotę i dla większości za dlaeko rowerem. zresztą co
    tam rowerem zimą. jak w miastach +100tyś przez 12 dni w roku jest
    ślisko. Więc elektryk w zamian za tramwaj. ale panie gdzie tym pojadę na
    weekend - do dupy pojedziesz. to ma zastąpić tramwaj i być ekologiczne.
    Gdzieś wspomniałem o jednośladzie - zaraz kopać bo można. co wam z tego?
    ujma na honorze jechac jednośladem? Nie tyle samemu, co zasugerować że
    sprawniejsi fizycznie by mogli? ale nie, uczniowie i studenci raczej
    starymi oplami, bo naśladują tych zamożniejszych.
    5. piszemy o bateriach/ akumulatorach. sprawdźcie prosze czy istnieje
    akumulator który odda prądu za więcej monet niż sam kosztuje. czaicie
    to? Jak dostaniecie prąd za darmo, ale musicie sobie kupić akumulator w
    którym będziecie go nosić lub wozić, to i tak będziecie "w plecy". Dla
    mnei to szok. to w zasadzie wywraca do góry kołami elektromobilnośc. czy
    to nie jest przejaw "zmowy"
    6. Nie no, dobra, moznaby pojeździć dzisiejszym odpowiednikiem
    "piździka" parę miesięcy do pracy. oczywiście elektrycznym, bo jak
    inaczej. nie są drogie - za 4 tyś można kupić. spróbujcie go
    ubezpieczyć. polecam rankomat, mubi..... Dla leniwych mam odpowiedź. nie
    da się. nie ma w ofercie ubezpieczniea na taki pojazd. czy to nie jest
    zmowa?

    nie zrobimy elektromobilności autami za piedylion monet. ludzi nie stać.
    możemy ich wytykać palcami, kazać płacić kary za używanie spaliniaków,
    ale to najgorsza droga do porzucenia benzyny. tak jak z żarówkami,
    segregacja, kulturą (czy jej brakiem)osobistą, każdy z nas musi coś
    dołożyć. albo odjąć. odjąć bezsensowne kilometry, niepotrzebną masę
    pojazdu, albo zrezygnować z 10% komfortu, który generuje
    zanieczyszczenie. choćby w produkcji niewykorzystywanego akumulatora.
    Im mniejszy pojazd elektryczny, tym mniej zanieczyszczeń wytworzy w
    czasie transportu. Ktoś ma inne zdanie? Więc gdzie jest optimum
    masy/zasięgu? renault zoe 395km zasiegu i prawie 2 tony masy? za 100 lat
    będą sie z Was śmiali

    ToMasz