  • Data: 2013-03-10 04:31:38
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:khg3kq$i3h$3@news.vectranet.pl...

    > Pewnie, 6 strona była chyba specjalnie na takie okazje. A zerowa to chyba
    > coś w stylu 256 rejestrów było.

    Nie pierwsza? (nie pamiętam dokładnie) Strona zerowa, to miejsce, gdzie
    procek 6502 i pokrewne, miały do dyspozycji skrócone rozkazy, które
    zajmowały w wykonaniu 1-2 cykle mniej, przez co program mógł być wykonany
    szybciej. W C64 na pierwszej stronie był stos. Jeśli na zerowej były jakieś
    rejestry, to OIDP, pod adresem 1 był sprzętowy rejestr bankowania pamięci (w
    6510 - mógł dzięki temu zaadresować teoretycznie 512 kB), a reszta raczej
    programowa, czyli systemowe rejestry różnych wektorów. Kurde... muszę to na
    nowo poczytać, gdyz ostatni raz chyba ze 20 lat temu to macałem, a potem mi
    w łapy 386 wpadło. Mam 65XE także, ale bez zasilacza, chyba się nim pobawię
    (podobno sprawny, jak mówił mi kolega, dając w prezencie), tylko muszę mu
    dać papu z elektronów.
    Tak więc przepraszam za pardon, jeśli coś pokręciłem, jedynie komórki
    pamięci o adresie 1 jestem pewien - trzy z jej bitów sterowały trzyliniowym
    portem sprzętowym (przy 6502 OIDP był zewnętrzny układ do realizacji tego)
    6510 i pokrewnych, umożliwiając bankowanie pamięci na całkiem przyzwoitym
    poziomie, nie pamiętam, czy i jak to w Atarynce zrobiono.
    Co do wywołania X=USR(Y) - C64 też to miał, a jak się postarać, to po
    wykonaniu pod X bywała nawet podstawiona wartość zmiennej, tym się nie
    bawiłem, ale widziałem listingi programów, co tak robiły. Czy w Atarynce
    też? (chcę wykorzystać ten komputerek do pewnych celów, jak najbardziej
    pokojowych).