  • Data: 2013-03-10 11:10:56
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Anerys napisał:

    > Dokładnie tak! Spity w trupa to na ślepo wpiszę i będzie działać :))

    > (uproszczę trochę kilka rzeczy)
    > Ale jajca, teoretycznie mógłby, gdyby miał babola w obsłudze łańcuchów -
    > każde wywołanie wydruku znaku jak tu - to macanie po pamięci łancuchów (w
    > róznych kompkach różnie zorganizowanej), dla odmiany zwykle zajmowanej od
    > góry. Jeśli się zdarzy, że kolejne wywołanie zderzy się z brakiem pamięci
    > (dla szybszej obsługi kolejne wywołania zmiennej łańcuchowej są kładzione
    > pod spodem poprzedniego), to teoretycznie system powinien wykonać "garbage
> [...]

    Zdecydowanie inaczej. Tutaj nie śmieci przepełniały pamięć, a tylko
    użyteczne informacje. Skoro na pamięc obrazu trzeba było 800B (a może
    nawet 825), to z jednego kilobajta pozostawało około 200 bajtów. To
    naprawdę niewiele. Może powyższy program jeszcze działał (tego aż
    tak dokładnie nie pamiętam), ale taki, który używał zmiennych i na
    przykład wywoływał generator liczb losowych, już się kładł gdzieś tak
    w przedostatniej linii ekranu.

    Mimo tego dało się na tym komputerze to i owo policzyć. Pod warunkiem,
    że nie kazało mu się zbyt wiele wyników pisać na ekranie. Na pokazanie
    białego ekranu potrzeba było tylko 25 bajtów RAM.

    --
    Jarek