  • Data: 2013-03-10 04:16:17
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnkjn88u.n03.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > E tam od razu długi. Jak się napisało coś takiego (nie wiem czy dobrze
    > pamiętam składnię, chodzi mi o zapełnianie strony znakami "X", bez znaku
    > nowego wiersza po każdym "X"):
    >
    > 10 PRINT "X";
    > 20 GOTO 10

    Dokładnie tak! Spity w trupa to na ślepo wpiszę i będzie działać :))

    > to zanim ekran sie wypełnił, komputer się zatrzymywał z komunikatem na
    > dole ekranu o braku wolnej pamięci.

    (uproszczę trochę kilka rzeczy)
    Ale jajca, teoretycznie mógłby, gdyby miał babola w obsłudze łańcuchów -
    każde wywołanie wydruku znaku jak tu - to macanie po pamięci łancuchów (w
    róznych kompkach różnie zorganizowanej), dla odmiany zwykle zajmowanej od
    góry. Jeśli się zdarzy, że kolejne wywołanie zderzy się z brakiem pamięci
    (dla szybszej obsługi kolejne wywołania zmiennej łańcuchowej są kładzione
    pod spodem poprzedniego), to teoretycznie system powinien wykonać "garbage
    collection", wtedy sprawdza, ile jest rzeczywiście zajętej pamięci, użyte,
    niepotrzebne już obszary są uwalniane, a nasze wywołanie (i w ogóle użyte
    zmienne łańcuchowe, jeśli jest ich więcej) znów jest przepisywane na górę.
    Wnikliwy obserwator zauważy chwilowe wstrzymanie wykonywania programu - w
    tym czasie system odśmieca pamięć, przygotowujc ją do nowego cyklu
    zapełniania. Widać, tu stało się inaczej.